The End

*snurkt*

Hahaha was dat ff schrikken he, die titel? Gezien het aantal logjes van de laatste weken zou dit kunnen betekenen dat ik weer een logstop tegenaan gooi. Maar nee, integendeel *ziet bij Watzegjemenou-lezers teleurgesteld de mondhoeken omlaag gaan*. Ik heb het hier gewoon enorm naar mijn zin maar slaap nogal slecht.

Dat is eigenlijk al een half jaar zo. Om de twee uur word ik wakker en Joost mag weten waarom *whatsappt Joost*. Reuzegezellig natuurlijk, lekker tijd genoeg om een leuk logje in elkaar te flansen maar dat komt er niet van. Ik weet namelijk dat ik daar zo enthousiast van kan worden dat ik helemaaaaal niet meer in slaap kom. Enfin, ben ik normaal (hahaha Emmelinda en normaal…) gesproken in de ochtend al niet vooruit te branden, nu gaat het de hele dag op de automatische piloot. Waarschijnlijk heeft dat ook weer te maken met een tekort aan een vliegtuig/vliegbrevet/intelligentie zonlicht blablabla.

Nou is het niet zo dat ik weinig doe op loggebied, integendeel. Ik ben nou eenmaal behoorlijk tekstibitionistisch dus wil ik schrijven of wat daar voor doorgaat. Achter de coulissen wordt flink gewerkt; in mijn beheerscherm staan een paar logjes in concept. Maar daar heeft u natuurlijk geen reet niks aan…ze zijn nog niet af. Het verhaal is dan wel redelijk naar mijn zin maar ik krijg er geen einde* aan gebreid. Tuurlijk, ik ben niet kort van stof maar ik bedoel hier een draai aan het verhaal of een “lollig” eind. Maar forceren helpt niet, dat zorgt weer voor een pauze van een paar jaar. Da’s zonde.

Nou kan ik hierover wel eindeloos doorbeppen maar als u in de tussentijd nou even iets voor uzelf doet dan zorg ik voor wat extra slaap. Goed?** Dan bak ik in de tussentijd nog wat logjes die wél door de jury goedgekeurd (ik, mij en mezelf) worden. Zo komt het vast in orde. Dat zou, zeker gezien het slot van deze log,

….helemaal het einde zijn.

*En dat in Eindhoven. Ik denk dat ik maar naar Meerhoven verhuis.
**Tsja, als het niet goed is vult u maar een klachtenformuliertje in. De datum klopt inderdaad niet maar ach, ik flikker die sowieso achter de rhododendron deed er sowieso niks mee dus dat schiet toch al niet op ghehehe.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2013. Bookmark de permalink .

73 reacties op The End

  1. Nou ja zeg kreeg haast een *aanval* wurg nijging, ik denk die loodst me eerst logland in om dan vervolgens met ” vakantie” te gaan. Gelukkig is dat niet het geval :-D

    Joost denkt, gezien het tijdsbestek aan slaapgebrek heeft Joost 1 en 1 bij elkaar opgeteld, jij Emmelinda hebt veel op je chocolade geest gekregen in die maandjes en die chocola veroorzaakt gaatjes waardoor je niet slapen kunt * tere puntjes zoeken altijd een weg* buiten gebrek aan licht is je slaapcentrum jouw hik punt, Joost zwijgt nou en geeft je een zakje *slaapzand van zandmannetje* zodat je doorslaapt in de nacht xxx

    • Hahaha *reikt Lau strooivlugzout aan ;-). Nee, integendeel. Zou mooi zijn, maak ik jou eerst verslaafd en taai dan af. Nope.

      *Neemt gretig zakje slaapzand aan en plaatst alvast nieuwe bestelling*. Thanks. En wat betreft Joost *prikt als bezetene in voodoopoppetje*…wat weet hij er eigenlijk van? Hahaha. Wat sjookoolaa betreft, ik sta op het punt om naar de winkel te gaan en zat te dubben of ik wel of niet het hele rek zou leegkopen..The Damage is toch al Done he? So What, aanvullen die hap hahaha. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden (chocola hahaha) dat het wel goed komt ;-). Thanks Ruftje xxx

      • Auwww hou nu maar op met prikken *wrijft over zere plekjes* ;-)

        Met jouw zijn er best vele die te kampen hebben met die vermoeidheid, ik weet er ook alles van en ik ken er nog een paar *o jee, zie ik een patroon, neenee ik ben niet schuldig neenee * ooo als je maar ophoud met je voodoo :-D

        • Euh, watzegjemenou? Is dat besmettelijk? Hahaha. Maareuh inderdaad, ik hoor er meer mensen over. Ik tel gewoon af, nog effies en dan is het weer lente. Kan ik genoeg zon tanken ;-).

          Hihi, over die voodoo he; ik heb een nieuwe layout gemaakt *giechelt*. Eigenlijk vond ik die zo leuk dat ik ‘m gelijk wilde plaatsen maar ja deze was net nieuw. Is ook jammer. Daarbij was deze alvast voor Valentijnsdag. Dus de dag erop knal ik de nieuwe er meteen op :D. Dan wordt het hier “Watvoodoojemenou?” *giechelt*

          • Ans zegt:

            Ik zag voodoopoppetjes te koop voor “ex-lover”

            • Echt? Weet je nog waar? Ik had er op Ebay ook een paar gezien.

              Ik heb van het weekend zitten zoeken naar een t-shirt met een voodoopoppetje. Maar die waren heel duur en zeker met verzendkosten. Ben ik gaan kijken of ik ‘m zelf kon laten drukken maar dat was ook al zo duur. Nou ga ik eens proberen of ik er zelf een kan drukken met van dat fotopapier ofhoeheetdat. Ben ik voor een tientje klaar en heb ik een hele originele. Ik verheug me er nu al op hihi.

              • Ans zegt:

                Bij “Flying Tiger” (voorheen Tiger DK) http://www.flying-tiger.nl/
                Er zijn nog niet zo veel winkels van, maar er komen er steeds meer! Ze begonnen in Arnhem en ik ben gek op die winkel. Helaas geen webwinkel, maar op de site kan je wel een beetje zien wat ze hebben en waar ze zitten (uit mijn hoofd: Arnhem, Nijmegen, Almere, Utrecht en Haarlem). Ik moet vaak dingen voor mensen meenemen als ik er kom, sommige dingen hebben ze altijd, andere dingen zijn maar tijdelijk.

                • Oh leuk! Ik ga eens neuzen wat het voor iets is. Nooit van gehoord en/of gezien. Thanks voor de url. Als ik eens in een van die steden ben zal ik goed opletten. Altijd leuk, zulke hebbedingenwinkels :D.

                  • Ans zegt:

                    Is een Deense winkel! Ik heb er voor heel Monnickendam en omgeving al perforators voor 1 gaat gehaald (ik ben niet voor een gat te vangen), die dingen kosten 1 euro…. gewoon handig als je vaak een kaartje ergens aan hangt!

                    • Hahaha “ik ben niet voor een gat te vangen” :D. Ja dat zijn echt van die handige dingen he, met een gewone perforator is het ook te doen maar iets minder makkelijk. Grappig. Het zou iets voor mij zijn om de visitekaartjes aan de tasorganizers vast te maken hihi.

                    • Ans zegt:

                      Toch maar eens winkelen in een andere stad hahaha, Arnhem kan ik je aanbevelen, leuke winkelstad en….. Flying Tiger zit er!

                    • Nou zit ik ineens te denken he, zit die in een zijstraat in Arnhem? Ik ben eens in een hebbedingenwinkeltje geweest daar, een jaar of twee geleden. Het was dat ik toevallig in dat straatje keek anders was ik er zo voorbij gelopen.

                    • Ans zegt:

                      Ja, dat klopt wel zo’n beetje. Het is wel een lange straat met veel winkel, maar je gaat toch net uit het echte centrum vandaan (Koningsstraat). Twee jaar gelden zat hij daar wel al. Het is geen “rommelwinkel”, het ziet er altijd erg netjes uit en alles is afgerond op hele euro’s. Zou best dezelfde winkel kunnen zijn. Er komen er steeds meer, dus misschien komt hij ook wel in Eindhoven! Die straat komt uit (of begint) op een punt waar meer straten op uitkomen (ik geloof 5).

                    • Als ik me goed herinner loop je dan bijna het centrum uit (vanaf het station gezien) en dan de laatste straat rechts. Maar ik kan het me niet helemaal goed herinneren. Dat winkeltje wel, ik zie het ook zo voor me. Dat is toch ook wat hihi, als dit dat winkeltje is waar jij het over hebt! Zou best kunnen, ze hadden daar heel veel leuke hebbe-dingen. Ik zag daar dus nagelvijlen met aan de bovenkant “meisjes”. Poppetjes dus. Ik zocht nog een leuke en heb die toen niet gekocht (volgens mij kon je toen niet pinnen of zoiets, er was iets anders had ik die vast meegenomen). Had ik echt spijt van. Mies had toen een meeting met een meisje die ze had leren kennen via internet maar toen ging ik steeds mee om te zien of er geen vent op haar stond te wachten. Dan liep ik zelf wat door de stad, zo ook in Arnhem :D. Ik ga eens kijken of ik van de gevel een foto kan vinden, dan weet ik of het die winkel is. Eigenlijk heb ik wel zo het vermoeden maar dan weet ik het zeker :D.

                    • Ans zegt:

                      Ja, zo ongeveer komt dat wel uit, ik ga dan vanuit de trein ergens aan de overkant een straat in (de straat waar de Slegte zat), dan bij de Hema linksaf en dan een heel eind verder is het inderdaad ergens rechts, niet helemaal de laatste straat, maar die “ingang” is eigenlijk voor 2 straten, dus het lijkt wel de laatste. Inderdaad hebben ze dergelijke dingen, ook dat soort pincetten. Nu zie ik ze ergens anders ook, maar zij hadden ze toen ik ze nog nooit gezien had.
                      Ik kon er altijd pinnen, maar misschien was er een storing. Ze hebben leuke dingen en vaak voor weinig geld. Ik kocht er ook eens voor een euro grote magnetische pleisters….. voor op de auto, altijd leuk om iemand te geven die net zijn rijbewijs heeft of een aanrijding had. Jammer, ze hebben ze niet meer! Magnetische boekenleggers, 5 of 6 voor 1 euro (die klap je dubbel om een bladzijde heen), een boekenlegger die er dus niet uitvalt. Ik gebruik ze wel eens bij een optreden om snel te kunnen omslaan of snel iets te kunnen vinden.

                    • Hihi, ja dat is die winkel! Ik heb geen foto van de voorgevel gevonden maar wel van het interieur. Vooral dat vele hout valt (en viel) me op. Zag er zo verzorgd uit. Hahaha grappig. Weet je wat ik had in die winkel he, ik blééf rondlopen omdat ik “bang” was niet alles goed gezien te hebben whaahaa.

                    • Ans zegt:

                      Leuk, dat is ‘m dus! Ja, veel hout, dat klopt! Inderdaad, toen ik er voor het eerst was raakte ik niet uitgekeken. Kort geleden kocht ik voor iemands verjaardag een papraplu, de steel (+punt) geeft licht in wisselende kleuren en onderop zit een zaklantaarn (je kan alles aan en uit doen hoor, hij kan dus ook “gewoon” gebruikt worden). Leek mij leuk voor als ze ‘s avonds in de regen haar hondje uitlaat hihihi.

                    • Oeh, de Slegte kan ik me daar dan weer niet herinneren. Zat de Hema daar ergens op een hoek? Moet even graven in mijn geheugen hoor hihi. Nou weet ik me nog te herinneren dat Mies en dat meisje in een café gezeten hebben (ziet er knus uit van de buitenkant) die volgens mij op “de kop” van die straat zat? Ik weet niet meer hoe ik nou bij dat winkeltje kwam, het was (volgens mij) niet echt een straat die uitnodigt om er eens te shoppen als je snel kijkt maar dat komt waarschijnlijk omdat het niet zo schreeuwerig is van neonreclames en grote filialen etc. Ik zal er nog eens over nadenken, misschien schiet me meer te binnen maar zoals ik er nu over nadenk is dat hetzelfde winkeltje. Oh hihi ook maf he?

                      Hahaha jaaa dat klopt, ik zag pas geleden ook ergens zo’n pincet en nagelvijl maar ik had er al gekocht (hele simpele) en die doen het nog te goed om ze weg te doen ;-).

                    • Ans zegt:

                      Klopt, het lijkt minder een winkelstraat. Ertegenover zit nu de Douwe Egbertswinkel, waar je ook wat kunt drinken (ook buiten) en even verderop in die straat zit een executiewinkel (zat eerst vlakbij de Hema). Dat is wel een rommelige winkel, maar toch ook leuk om te kijken. Hema zit inderdaad op een hoek, tegenover de Mac en schuin tegenover een Kruidvat. Vanuit die straat waar de Slegte zat (zit nu bij Selexyz in, daar vlakbij, maar de boeken die niet mee konden gaan nu voor heel weinig geld weg, nog goedkoper dan anders). Jij kwam er dus toen er nog een tijdelijk station was, die ellende is gelukkig voorbij. Het busstation is nog wel een armoedig zootje, maar het treinstation is voor een heel belangrijk deel klaar, compleet met goede liften en er zijn roltrappen. De gewone trap is beter begaanbaar dan die ijzeren ondingen van dat tijdelijke station, nu vind ik het niet erg meer om de trap te nemen. In de wachthokjes op de perrons zijn kacheltjes die je zelf kan bedienen, gaan na een tijdje vanzelf uit.

                    • Grappig dat jij dat ook had, de eerste keer in die winkel! Het lijkt een beetje op een Xenos maar dan met meer kleine spulletjes he? En grappiger, zoals jij vertelt met die paraplu hihi. Lijkt me trouwens best handig om er een zaklamp in te hebben. Hoe verzinnen ze het? Hier in de stad heb je vaak zo’n winkeltje met van die bakken. Er staat vaak “executie-verkoop” op maar dat lijkt me een lokkertje. ze hebben ook altijd dezelfde spullen, waar je ook komt in zo’n winkel. Toch doet het me ook aan die winkel in Arnhem denken, alleen een heel stuk minder leuk en ook minder aandacht besteed aan het interieur. Ik vind dat altijd leuk, dat snuffelen. Kan ik heeeeel veel geld achterlaten ghehehe.

                    • Hahaha, jij kent die executie-winkels dus óók. Ja psies, dat bedoel ik. Die zijn ook leuk maar het is er wel altijd hetzelfde. Tenminste, dezelfde kraaltjes, dezelfde mousepads, pleisters en noem maar op. Zo nu en dan zit er wel eens iets nieuws tussen maar dat is echt zoeken.

                      Jaaaaa nou je het zegt, dat tijdelijke station. Allemaal van die houten platen waar je moest lopen. Ik vond het wel mooi om te zien als je het station nadert hoe die wal opgebouwd is. Indrukwekkend. Ik hoor het al…euh…lees het al…ik moet snel eens gaan kijken hoe ze het station opgeknapt hebben. Wat een luxe hihi, die kacheltjes!

          • Ik laat me weer verassen, als je maar niet gaat prikken ;-)

  2. Ans zegt:

    Niks forceren, wij wachten wel tot je de eindjes aan elkaar geknoopt hebt, want aan een end waar geen touw aan vast te knopen valt hebben we niks! Je hebt hier ook een end aan weten te breien, dus uitEINDelijk zal het met die concepten ook wel lukken!
    Je slaapprobleem is niet leuk! Ik herken het wel, ik heb af en toe ook zo’n periode, maar die duren meestal niet zo lang. Mijn slaapritme is nogal snel verstoord, de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer, maar het gaat steeds vanzelf weer over. Bij jou duurt het nu wel erg lang.

    • Ja, ik kan niks normaal dus dat (dat het zo lang duurt) zal er wel bij horen hahaha. Wat ik wél weet is dat wanneer de zon zich meer laat zien ik minder last van de vermoeidheid heb. Dan slaap ik even slecht maar dan ben ik overdag niet zo’n zombie. Mocht het dan toch niet over zijn dan loop ik eens naar de huisarts. Want dit is toch wel verrekte irritant ;-). *bestelt portie zon*.

      *grinnikt* Ik zie jullie al zitten met denkrimpeltjes, nee dat kan ik jullie niet aan doen (alhoewel….*regelt contract met Oil of Olaz*). Oh erg he, ik kan me niet concentreren, zit allerlei woorden met “eind” te zoeken maar het lukt niet ;-). Ik kan nog wél Songpoppen. Valt dan weer mee he, hihi. Zo ernstig is het dus nog nét niet :D.

      • Ans zegt:

        Doordat ik alleen ben is het eenvoudiger om er aan toe te geven. Ik ga vaak te laat naar bed, omdat ik mij ‘s avonds meestal het fitst voel (de laatste tijd ben ik ook ‘s avonds wel eens moe, opoe wordt oud), maar er is ook niemand die op mij wacht/corrigeert. Songpop blijft leuk, ik ben nog steeds slecht en veel te vaak begrijp ik niet waarom ik op de verkeerde geklikt heb hahaha (stom stom stom, ik wist ‘m wel!). Zonlicht geeft energie (je hebt van die speciale lampen voor mensen met een winterdip). Het moet inderdaad niet EINDeloos gaan duren, verstandig om dan eens bij een dokter langs te gaan.

        • Psies! In de kerstvakantie ging ik ook niet ff bijslapen als iedereen thuis is. Overigens helpt dit vaak ook niet echt. Dan begint het hele riedeltje van voren af aan en ben ik net zo moe als wanneer ik net uit bed rol. Schiet niet erg op. Hahaha maar dat wat jij vertelt over dat ‘s avonds moe zijn he…dat heb ik dus óók! Dat is toch wel zoiets vreemds. Zit ik te wachten tot na vier uur/vijf uur want daarna voel ik me pas mens…maar er komt helemaal niks. Gewoon de hele dag duf. En ALS ik me dan in de avond lekker voel maak ik er gelijk misbruik van natuurlijk hihi, heb jij dat ook? En dan heb ik er in de ochtend zo’n spijt van want om 7 uur gaat de wekker weer ;-).

          Oh jaaaaaa dat vind ik ook zoiets ergs (hahaha waar hébben we het over). Snap er maar eens wat van. Ik heb dat zelfs met nummers waar ik gek op ben. Dat vind ik dubbelirri hahaha.

          Ja klopt, ik heb er wel eens naar gekeken. Die zijn best prijzig maar als het zou helpen geef ik dat er graag aan uit. Alleen, als ik reacties lees weet ik nog steeds niet of het iets is. Bij de een werkt het schijnbaar niet en bij de ander weer wel. Nou zie je nooit of die mensen zich ook aan de gebruiksaanwijzing houden etc dus of ik er op kan vertrouwen weet ik niet. Maar stel dat het bij mij niet werkt dan staat die lamp hier. Toch weet ik hoe de zon effect op mij heeft. Als dat licht vergelijkbaar is dan geloof ik er wel in. Maar ja, die zekerheid heb ik niet. Jammer dat je die niet gewoon even ergens kunt lenen he? Er is ook therapie maar hmmz dat vind ik dan ook weer zoiets. Ik denk dan altijd:”Nog zoveel weken en dan is het weer lente” maar ergens is het zonde dat deze dagen eigenlijk “verloren” gaan. Viel me overigens nog mee, tot voor de kerst had ik nergens last van. Bijzonder laat ;-).

          • Ans zegt:

            Ja, als ik wakker ben ga ik vaak te lang door! Vanochtend wel de wekker bijtijds, eigenlijk nog vroeger dan anders vanwege de gladheid, dus lopend naar ons clubgebouw door de sneeuw (een kleine 2 kilometer schat ik). Koffie en thee gezet daar, stoelen gesjouwd, afgewassen etc. daarna even het naastgelegen natuurgebied in,,,, niet echt verstandig vanwege mijn (lichte) hamstringblessure, maar ik was nu toch in de buurt en het is zo mooi!!! Toen weer terug naar huis lopen en thuis viel ik in slaap….. ik werd pas om kwart over 5 wakker (vanaf een uur of 2 schat ik). Nu ben ik weer duf als een konijn.

            Ik denk dat ik met Songpop mij geen tijd gun om alles goed te lezen! Maar er zijn ook wel vreemde versies van sommige nummers of ze laten een niet zo herkenbaar deel horen. Er zijn er ook een paar (bij classical) zo zacht dat het begin niet te horen is en als ik dan niet heel snel ben met het geluid harder zetten dan ben ik te laat, dan moet ik gokken.

            Een echte winterdip heb ik eigenlijk nooit, maar we hadden nu een wel heel donkere winter. Nu met die sneeuw is het weer licht, ook als de zon niet schijnt, heerlijk! Nu ga ik weer graag naar buiten, dat zal ook veel goed doen en omdat ik nu meer loop, ben ik veel langer buiten!

            Misschien een oproep plaatsen met de vraag of je zo’n lamp een paar weken proberen mag?

            • Ja hihi zie je, dat dacht ik eigenlijk ook al. Gelijk van profiteren he? Ik herken dat.
              Was het een beetje te doen trouwens of was het glad? Hier waren stukken ijs/sneeuw aan het smelten, dan krijg je zo’n vieze prut en dan glij je zelfs met sneeuwlaarzen weg. Maar het voelt zo lekker in je gezicht he, die kou. Eigenlijk ben ik dan EINDElijk wakker hahaha. Moet je zien, als je een uur of twee geslapen hebt dan had je het echt nodig. Als ik niet bezig zou zijn zou ik rechtop kunnen slapen. Ik geloof dat ik met gemak een winterslaap zou kunnen houden ;-). Ik geef er niet te veel aan toe overdag want dan ben ik bang dat ik dan in de nacht niet meer kan slapen (nog minder).Had je nog foto’s gemaakt vanmiddag? Oh ik spring ook van de hak op de tak he? Aaargh hahaha.

              *Grinnikt* Ja dat herken ik dus ook en ze zijn ook wel eens gemeen. Vanmorgen was er een nummer met Michael Jackson. Kon ik kiezen uit Michael Jackson of de Jacksons. Maar dat zag ik pas toen ik foutgeklikt had. Het ging dus om de broertjes maar ik had die button met hem alleen het eerst zien staan en keek niet meer verder. Heb ik wel vaker gehad hihi. Soms ook zo duf; dan hoor ik een vrouwenstem en dan staan er drie mannennamen en één vrouw. Krijg ik het nog voor elkaar om verkeerd te klikken hihi. En inderdaad, sommige nummers zijn live of zeer slecht van kwaliteit. Of het duurt al een minuut voordat je iets hoort zoals jij ook schreef. Van sommige nummers die ik niet ken hoor je soms ook een woord en dan gok ik daarop. Lukt vaak hihi. Het nummer zelf heb ik nog nooit gehoord. Nu kun je ook een “match” zoeken. Dus iemand die bij je pas qua muziekkeuze. Ik heb nu twee nieuwe spelers en dat is heftig hahaha. Ik kan mijn ogen niet zien maar volgens mij gaan die als een gek heen en weer om het juiste antwoord te zoeken en zo snel mogelijk te zijn ;-).

              Vanmiddag ben ik met Mies boodschappen gaan doen en we vonden het ook zo heerlijk. Alleen niet zo op de terugweg want het karretje zat zo propvol, was echt heel zwaar hahaha. Maar gewoon voor het lopen was het goed. En weer heel veel stukken sneeuw platgetrapt hihi. Moest er soms wel voor omlopen ;-).

              Is ook een idee. Misschien doe ik dat! Thanks! :D. Weet je wat het vaak is he; dan denk ik “Ach Em, zeur niet zo. Al dat gedoe”. Maar ja, ondertussen komt het toch ieder jaar weer terug. Nou is het dit jaar heel laat (vorig jaar ook al) dus wie weet verschuift het en ben ik er over een paar jaar vanaf. Dat zou nog eens mooi zijn :D.

              • Ans zegt:

                Verschuif je het naar een lentedip hahaha. Ja, dat met vrouwen- en mannenstemmen heb ik ook. Er staan ook wel eens artiesten bij waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb. Niet vaak, maar toch…

                • Hahaha ja stel je toch voor zeg, echt iets voor mij hahaha.

                  Jaaaa, zelfs in rubrieken waar ik heel erg in thuis ben. Ik moest lachen omdat ik tegen veel spelers uit Amerika speel. Die komen dan met tv-series die ik natuurlijk niet ken. Dus die verlies ik meestal (tenzij ik mazzel heb met gokken). Maar nu heb ik jaren 80 van Duitsland. Ghehehe. Kan ik ze mooi terugpakken :P.

  3. rietepietz zegt:

    Heb je geen ruimte in de tuin voor een paar schaapjes? Kun je lekker schaapjes tellen tot je weer in slaap valt ! Of bouw eerst een dam en koop dán een schaap …dan komt de rest vanzelf !

  4. Tegen jouw hoeveelheid van loggen en reageren kunnen wij niet op, maar regelmatig komt er een glimlach op onze lippen als we je bezoeken. Emmelinda een logpauze, dan kan bijna niet ;-).
    Groetjes Mara

  5. Hee Sis, niks pauze, ik begin net weer aan je rariteiten kabinet te wennen. Heb je al ooit je schildklier laten prikken? Ik herken wel heeel veel van je slaapproblemen. Big hug, xxx

    • Hahaha had ik je laten schrikken? Wat een streek he, ghehehe? Oh hihi, dat was ook een mooie naam voor mijn weblog geweest trouwens: “Rariteiten-kabinet”.

      Euh nee? Ik zal er eens over gaan lezen. Wie weet herken ik daar ook een boel van. Thanks voor het idee! Big Hug terug xxx

      • Mijn schildkier werkt al jaren niet meer en word kunstmatig aan het werk gehouden. Slapeloosheid is een van de kenmerken, koude benen etc. Succes met de zoektocht. xxx

        • Heb je nou nergens meer last van? Euh, wat betreft die schildklier dan he? ;-). Ik heb gisteren nog even zitten lezen en herkende wel het een en ander. Het gekke is alleen dat dit steeds terug komt rond de winter. Oke, nog minder slapen dan niet, da’s nieuw.. Ik zoek nog even verder, thanks! xxx

          • Was ik weer. Mijn schildklier word dus kunstmatig op gang gehouden met Thyrax. Houd in medicatie voor het leven en elke 6 weken prikken. Als de waardes dan niet goed zijn word medicatie aangepast.Tegen de tijd dat de waardes te laag zijn kan ik voelen, dan zijn de klachten weer actueel. Als je twijfeld gewoon laten prikken. Ik heb het achteraf gekregen na de geboorte van de jongste. Heb dus 20 jaar met klachten rondgehobbeld. Je kan het altijd uit laten sluiten. xxx

            • Jeetje, jij liep er dus ook zo lang mee? Kwamen ze niet verder bij de huisarts of ben je zelf pas laat gegaan? Ik zou het eens na moeten vragen, vorig jaar (voordat dat slaapprobleem erger werd) ben ik nog bij de huisarts geweest en heb ik bloed laten prikken. Ik meen me te herinneren dat de schildklier ook gecontroleerd is maar ik twijfel. Die gegevens hebben ze vast in de computer staan. Binnenkort moet ik toch even langs vanwege een slijmbeursontsteking. Vraag ik er meteen even naar. Thanks, lief van je! xxx

              • Hoi Em, ze hebben me in de loop der tijd op van alles gecontroleerd. Zelfs een keer bijna 2 weken in ziekenhuis gelegen door gewichtsverlies. Waarschijnlijk heeft ie in die tijd te snel gewerkt maar toen nog niet aantoonbaar in bloed. Ze hebben het ontdekt doordat ik op een avond toen ik naar bed wilde niet fatsoenlijk kon lopen en op de trap steeds naar links viel. Ik had net een nieuwe huisarts en die herkende mijn klachten doordat zijn vrouw hetzelfde heeft. Hij liet meteen onderzoeken en toen bleek dat de schildklier helemaal niet meer werkte. Ik had erdoor in coma kunnen raken. Sindsdien altijd onder controle.xxx

                • Hoe is het mogelijk he, omdat zijn vrouw hetzelfde had ben je mooi van de klachten af. Brrrr, daar moet je toch niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren. Wat je vertelt van dat naar links vallen op de trap en niet fatsoenlijk kunnen lopen vind ik al doodeng laat staan dat je erdoor in coma had kunnen raken. Brrrrr. Fijn dat je er nu geen last meer van hebt! Super! xxx

                  • Nou hou… geen last moet je niet zeggen. Op het moment dat de medicatie niet toereikend meer is, dus bijgesteld moet worden dan komt dat weer terug. Dan trek ik wel meteen aan de bel maar het duurt altijd een paar weken voor dat het weer stabiel is. Helemaal overgaan doet het nooit. xxx

                    • Ah oke, maar goed dat je zelf een beetje aanvoelt wanneer dat dan is. Waarschijnlijk is het op dat moment al een tijdje aan de gang? Maar goed, gelukkig is het dan weer een hele poos stabiel :D xxx

  6. Spinnetje zegt:

    Wil je dat nooit meer doen…zo’n titel….krijg haast een rolberoerte hier!
    Slaapproblemen, heb er zelf geen last van….alleen als ik op maandag een vroege dienst heb, ben dan bang dat ik me verslaap…waardoor ik dus niet slaap. Het schijnt overigens dat vrouwen er vaker last hebben dan mannen. Op internet zijn honderden tips te vinden…van lichttherapie tot warme melk….maar of ze echt helpen, waarschijnlijk heb je ze al allemaal uitgeprobeerd. Misschien dan toch maar het idee van rietepietz…schaapjes in de tuin. :)

    • *giechelt* Solliesollie. Het was er uit eer ik er erg in had nietes, dat had ik zorgvuldig uitgezocht. Zal het niet meer doen maar ook niet minder.

      Oeh ja, ook dat herken ik. Dat zit er ook nog eens bij inderdaad. Niet voor mezelf maar omdat de meiden op tijd uit bed moeten. Het stomme is dat ik me nooit verslaap. Ik zal het maar snel afkloppen want nu zal je zien he…hihi *klopt dus snel af*. Dus waarom ik daar dan bang voor ben weet ik ook niet?

      Zolang er dan maar geen zwart schaap tussen zit. Dan raak ik afgeleid en lig ik weer wakker vanwege dat arme beest ;-)

      • Spinnetje zegt:

        hahaha daar hou ik je dan maar aan ;)
        agossie zwarte schapen zijn ook altijd de pineut he, een soort van vreemde eend in de bijt. Misschien is dat misschien dan een idee….eendjes tellen ipv schapen. Die zijn altijd wel in de buurt.

  7. J@n. zegt:

    Nou vraag ik me al lang af hoe je het klaarspeeld met die reacties op reacties en dan ook nog een blogje maken. Ik vind het knap hoor!

    • Hahaha nou zo’n zwetsnek als ik kan uren beppen. Dat komt goed uit want in de nacht heb ik dus tijd zat *giechelt*. Maareuh J@n, dat geldt ook voor jou. Euh nee, niet dat van dat zwetsnekken hoor maar moet je eens zien hoe lang jij logt en dan toch iedere keer met iets leuks komen. Dat vind ik knap! :D

  8. Vervelend dat je zo slecht slaapt!! Kan tal van oorzaken hebben maar vervelend blijft het wel.
    Misschien moet je juist tijdens die momenten wel gaan loggen, dan wordt je misschien zo hyper dat Klaas Vaak het ook merkt en dan met extra slaapzand op bezoek komt ?

    • Ja psies, ik slaap sinds de geboorte van Mies niet echt geweldig maar sinds de zomer van vorig jaar is het echt belabberd. Op zich is het best te doen maar nu, op dit moment, sleep ik me gewoon door de dag. Ik herken dit wel van andere jaren. Nog even en dan is het lente, gaat het meteen stukken beter. Zonde alleen van de tijd die zo verloren gaat. Maar goed, die haal ik dan meteen in. Zal Klaas Vaak ook eens whatsappen, wie weet helpt het ;-).

  9. Ellende hoor als je zo slecht slaapt. Ik kom vaak niet in slaap en lig dan uren te draaien wordt je ook doodziek van. We zijn gewoon keihard toe aan voorjaar en het liefst met veel zon en lekker warm :-)

    • Ben jij een nachtmens of totaal niet? Dat speelt bij mij ook altijd een rol. En inderdaad het voorjaar. Vanmiddag scheen de zon weer en doet het meteen goed. Ik bestel vast nog een portie ;-)

      • Ik ben inderdaad een nachtmens, schrijf ook veel blogs pas laat in de avond of in de nacht. Off topic, wij hebben ook zo’n ieniminie zolderraampje maar met een beetje draaien en wringen lukte het om foto’s te maken :-)

        • Ja zie je, dat begrijp ik helemaal. Ik heb hetzelfde. En dan ga ik al vroeger naar bed dan een paar jaar geleden ;-).

          Ah oke, dan zit dat op een goeie hoogte? Ik moet er minstens een krukje voor pakken. Of ik steek gewoon het toestel boven mijn hoofd. Maar dan krijg je pas écht een foto zoals jij beschreef:”Ik wil wel maar ik kan niet” hihi ;-).

  10. Van slapeloosheid weet ik álles af! Maar ja, daar schiet jij niets mee op. Maar gewoon doorgaan met ademhalen is de enige remedie…

  11. Platoonline zegt:

    Zo te lezen zal een slaapje je wel goed doen, Emmelinda. :-) Het volgende blogje is vast 20 regels met: ZZZZZZZZ, groar….snrk…..ZZZZZZZ.
    Plato heeft geen last van slapeloosheid. Hij gooit het hoofd op het kussen en gromt zich een weg naar de volgende dag. ZZZZZZZZZZ…….

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

