Eten…

Hier op de hoek, tegenover ons in de flats woonde een oud vrouwtje.
Ze woonde op de begane grond en was dagelijks in haar tuintje te vinden. Haar hortentia’s waren zo ongelooflijk mooi, ik stond er iedere keer van te kijken.
Op een dag waren de hortentia’s verdwenen. Het vrouwtje ook, zo zag ik later. Er liepen andere mensen in de tuin en trokken alle mooie planten uit.
Duidelijk was dat dit geen familie was, aan de huidskleur te zien. Bij navraag hoorde ik dat het vrouwtje was overleden. Ik vond het vreselijk dat al die mooie planten verdwenen waren, ook omdat zij die altijd zo vertroeteld had. Maar ja, die andere mensen hadden natuurlijk ook recht op hun eigen visie van tuininrichten.
Dagelijks kom ik er langs en wat me die struikroverij doet vergeten is die heerlijke lucht die er smiddags door de deur naar buiten ontsnapt. Het is buitenlands eten. Ik heb geen idee welk land ik met mijn neusgaten ruik, maar dat het je spontaan laat kwijlen weet ik wel.
Iedere keer neem ik me voor om te gaan vragen of ze een keer, tegen betaling uiteraard, voor me wil koken. Misschien is het niet te eten, dat goedje, maar dat lijkt me, als je de geur ruikt, onwaarschijnlijk. Maar ik durf niet. Blijf gewoon lekker gratis snuiven als ik langsloop.

Vanavond had ik gekookt en ja, het was buitenlands. Omdat het pittig was heb ik voor de kids pannekoeken gemaakt. En ook al roepen ze meestal dat het er smerig uitziet of dat ze het absoluut niet lusten, deze keer kreeg ik zelfs een geweldig compliment.

Steffie vond namelijk dat het hier net zo rook als op de hoek.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Eten…

  1. dynamic zegt:

    hallo..ik wil graag glid worden..ken dat?

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

