Wat een snotneus van een meid!

Bij Steffie in de klas zit een meisje. Oke, d’r zijn wel meer meisjes in die klas, maar nu wil ik het over die ene hebben.
Het is een vrolijk krullenbolletje die vaak met mij even komt kletsen. Waarom weet ik niet. Ik ken haar nauwelijks.
Ze heeft verschoten kleren aan die minstens twee maten te klein zijn of drie te groot. In de winter loopt ze in flinterdunne broekjes. Ze komt ongekamd naar school en om haar mond vind je resten van chocoladepasta.. Vandaag zat er ook zo’n geelgroen gevalletje (is daar een naam voor overigens?) bij haar oog. Nog helemaal slijmerig (haha lekker verhaal is dit he?).
Haar vader brengt haar dagelijks naar school. Ik denk dat hij toch minstens een keer een afspraak moet maken bij Hans Anders ofzo. En niet voor een bakkie koffie.
Het gaat mij niet om die kleding. Kan mij het schelen. Maar wat ik wel zielig vind is dat het meisje buitengesloten wordt door haar klasgenootjes. Kinderen kunnen nou eenmaal erg hard zijn. Misschien kunnen die ouders het niet betalen. Dat geeft ook niet. Als de kleren maar gewassen zijn en niet zo smoezelig uitzien. En trek eens een kam door haar haar! Haar zusje idem dito.
Wat mij nog het meest stoort aan het geheel is die neus. Nee, geen plastische veranderingen nodig hoor. 10 kleenexjes zijn meer dan genoeg.
Ze gaat namelijk dagelijks door het leven met een snotterbel die, wegens zwaartekracht, onder haar neus bungelt. En dat is zoooooo ongelooflijk vies!

Vanmorgen begon ze tegen me te praten en enthousiast liet ze me zien dat er een tand verdwenen was. Mijn blik werd natuurlijk meteen naar die neus getrokken en aaargh….wat een vies exemplaar had ze! Ik stond echt te kokhalzen.

Ze zeggen wel eens dat schoonheid van binnen zit of komt.

Dan hoop ik toch dat ze niet DIT bedoelen;)

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Wat een snotneus van een meid!

  1. BigBooming zegt:

    Hahahaha!! Mooi verhaal! Schoonheid van binnen. oke, maar het oog wil ook wat!

    Kijk je ook eens naar mijn logje, voor de aardigheid?

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…zo is dat;)

    Heb je weblog gevonden! Je schrijft leuk, ik heb ‘m bij favorieten gezet;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

