Opvoeden

Als ik vroeger IETS erg vond, dan waren het die cliché-uitdrukkingen van mijn moeder die min of meer met opvoeding te maken hadden. Bij een kapot koekje zei ze steevast: “Ach die komt toch kapot in je buik!” Of als je een gek gezicht trok, dan hoorde je:” Pas maar op dat het geen twaalf uur slaat, dan blijft je gezicht zo staan!” (helaas, alle waarschuwingen ten spijt…het is toch mislukt met dat gezicht hahaha). Misschien heb je vroeger ook wel van zulke dingen naar je hoofd gesmeten gekregen.

Vandaag kwam Steffie van school en vertelde dat ze een paaseitje had gekregen. Bij het openritsen van het papiertje zag ze dat het eitje kapot was. Dus zei ze tegen de juf dat het niet erg was omdat het toch kapot in je buik kwam.

Het grappige van opvoeden is dus eigenlijk dat je nu bij je eigen kids die dingen zegt waar je vroeger zelf zo’n hekel aan had.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Opvoeden

  1. Ik heb mezelf zelfs 1 keer betrapt op…omdat ik het zeg. 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Haha ja hier nog een…herkenbaar is dit he? hihi… 😉

  3. Fran & Mick zegt:

    Zeker herkenbaar.. Op mijn werk heb ik ook dat soort uitspraken… zal ook wel bij Mick terecht komen!! Michel verbaasd zich soms nog over mijn uitspraken en die schieten dan ineens weer te binnen…

    Zo zei ik laatst tegen hem: commandeer je hond en blaf zelf hi hi

    (dat zeg ik niet tegen de kinderen hoor -grinnik-) oja en dat grinnik heb ik van jou Emm!!!

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik…maar dat gebruik ik noooooooit;)

    Haha ja dat is ook zo’n uitspraak. Die komt hier ook regelmatig voor hahaha

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

