MOEEEEH!

Ik hou er niet van om als een koe haar kudde te volgen. Als iedereen rechts op het schoolplein staat, ga ik links staan. Schreeuwt iedereen om blauw dan wil ik rood. Soms gaat dat expres maar meestal is het puur toeval. Het is ook best vervelend want wil je niet opvallen dan moet je precies met de meute meehollen. Je moet stevig in je schoenen staan om er tegenin te gaan. (Nou heb ik best grote voeten dus dat lukt aardig haha)
Ik heb dat altijd al gehad. Ook wat mijn mening betreft. Ik maak vaak mee dat ik in een groepje sta en dan knikken ze allemaal ja terwijl ik dus duidelijk een andere mening heb. Die kan ik nog aantonen en verklaren ook. Doe ik niet, ze begrijpen het vaak niet en zo stevig sta ik nou ook weer niet in mijn schoenen. Ik heb er ook geen zin in om alles drie keer uit te moeten leggen.
Mijn moeder was ook zo. Zij ging ook in tegen alles wat de kudde deed. Dankzij haar ben ik nou geen DES-dochter want zij vertikte het om die rommel te slikken terwijl iedereen braaf deed wat er voorgeschreven werd. Het is maar een voorbeeldje, maar ik bedoel maar.
Ik probeer mijn meiden er ook iets van mee te geven. Dring ze niks op. Willen ze meehollen, mijn zege hebben ze. Maar een beetje eigen identiteit zou ik heel fijn vinden.

Gisteren gebeurde er iets. Ik moet eigenlijk zeggen:er gebeurde juist niets. Want wat gewoonlijk hoorde te zijn op die dag was dus niet gebeurd.
Ik stond er gewoon van te kijken dat ik er zo van slag van was (nou ja) en deze weblog was al half geboren.

Ik blijk dan toch meer een gewoontemens te zijn dan ik eigenlijk dacht.

Boeeehhhh

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

