Voor het grijpen…

Gisteren op de paasmarkt stonden we ook nog even op het kermisgedeelte. Bij de grijpers hadden ze leuke pluche beestjes en vooral een speciale trok de aandacht van mijn dametjes. Marc twijfelde doch gooide er een munt in. Tja dat is altijd met die dingen he…je weet dat het goedkoper is om ze in de winkel te gaan halen op den duur dan je halve salaris erin stoppen omdat je ‘m BIJNA had. Maar soms, en dat is het ‘m juist, heb je al in een paar pogingen een bungelend knuffeltje in de grijper richting luik. Vandaar Marc’s poging. Bij de eerste kans was het al te zien…die verdraaide grijparmpjes stonden niet goed afgesteld. Natuurlijk want het knuffeltje waarvoor hij speelde is in de winkel zo’n 23 euro. Dat geven ze echt niet zo maar weg.

De munt was spoedig opgespeeld en we liepen eens rondom om te kijken wat voor knuffels er nog meer vertegenwoordigd waren.
Oooo…daar zag ik een schatje maar gromgrom…daar was al iemand voor aan het spelen. Een paar keer achter elkaar had ze het beetje ietwat omhoog gekregen doch liet de grijper hem weer los. Het was iets meer dan een twijfelgeval. Dit zou wel eens kunnen lukken. Het meisje speelde achter elkaar en het beertje kwam beetje bij beetje dichterbij het gat te liggen.
Blijkbaar was haar geld op en ze verliet de kraam.
Ik keek nog eens goed of ze niet toevallig terugkwam, het was eigenlijk “haar” beer. Maar nee.

Ik deed er een muntje in en begon met gokken. Natuurlijk had ik hem de eerste keer….maar hij liet los. Grrrr. Dat is nog het ergste…dat BIJNA…
Maar de tweede keer ging het prima…ik had hem! Hij bleef nog even met het kaartje vasthangen over het plexiglas om het spannend te maken maar daar was ie dan! De overige beurten die ik nog had probeerde ik er nog eentje te bemachtigen en ze allebei aan mijn meiden te overhandigen maar helaas…het mocht niet meer lukken.
Ach ja heeft deze blije er weer een knuffeltje bij!

En de kinderen mogen er om de beurt naar grijpen. Gratis

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

