1 april….of toch niet?

Op 1 april betrad ik het schoolplein en een handjevol leerkrachten kwamen op me af, gewapend met pen en papier. Verbaasd keek ik ze aan. Al snel kreeg ik uitleg. Het zou gaan om een of andere subsidie die de gemeente zou terugdraaien waardoor bijvoorbeeld conciërges het veld moeten ruimen. Nou ruimen die inderdaad heel wat puin dus die zijn onmisbaar op school. Vandaar dus ook deze handtekeningactie.

In eerste instantie geloofde ik er niet veel van. Gezien de datum en het geintje van vorig jaar nog in mijn geheugen leek me dit een prima 1-aprilgrap.
Ik weigerde dus ook om te tekenen. De leerkrachten zochten snel andere ouders op terwijl eentje mij probeerde over te halen. Na een heel verhaal keek ik om me heen. De andere ouders kriebelde het blad ook…als ik zou tekenen was ik niet de enige die er in getuind was. Daarbij, als het TOCH waar zou zijn, ging mijn stem verloren.
De directeur kwam me achterna gelopen om me toch te kunnen overtuigen van de waarheid. Na een aannemelijke uitleg had ik er vrede mee. Mocht het alsnog een grap zijn, dan was deze meesterlijk (ha!) uitgevoerd.

Tot Mies vorige week thuiskwam met een formulier.
De kids mochten met de leerkrachten mee naar het stadhuisplein om daar te gaan demonstreren. Wij, als ouder, hoefden alleen maar even voor accoord te tekenen.
Ik moest er eerst wel even over nadenken. Nog geen 10 jaar en dan al met spandoeken over straat?

Enfin, het is voor het goede doel en ze zullen zich netjes gedragen. Ze hebben de tijdsduur al in het lesschema ingepland dus tijd voor wilde relletjes en onnozele blokkades is er niet. Dus de ME zal niet ter plekke hoeven zijn en ook zullen er geen arrestaties verricht hoeven worden.

En zowel…dan hebben wij morgen een bord friet over

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

