K(n)oop jij of k(n)oop ik?

Dames en heren opgelet! De nieuwste rage is nu ook in Nederland aangekomen. Pff maar het is een ellende om er aan te komen hihi.
De halve school liep al met die dingen en we werden van het kastje naar de muur gestuurd maar nergens bleken ze die krengen te verkopen. Terwijl toch duidelijk te zien was dat andere ouders WEL die winkel gevonden hadden. Bij navraag kregen we te horen dat Bart Smit ze had. Omdat we in een stad waren, liepen we het hele centrum door om bij die speelgoedwinkel te komen. Maar goh…die gezichten die ze trokken bij de infobalie lieten niks te raden over. Verder vragen had geen zin; ze hadden er nog nooit van gehoord.
Hier in de stad wel. Maar ze verkochten ze niet, zei de vriendelijke verkoopster met een meelevende glimlach. Ze had wel een tip…bij een winkel aan de andere kant van de stad hadden ze die dingen blijkbaar wel!

Pfff wat je er toch niet voor over hebt om je kids blij te maken! Wekenlang hebben ze er naar gevraagd. Ik had een -soort van- paar opgezocht die ik eens gekocht had, lang geleden. Toen moesten ze er niks van weten, die grieten. Maar nu het halve schoolplein ermee aan het knutselen is moeten ze ook heel nodig meedoen. Die ik had waren ook niet de juiste dikte en oooo die moest het toch beslist zijn.

Waar ik het nou de hele tijd over heb? Over scoubidou-touwtjes. Zoek maar eens op bij google. Het zijn een soort felgekleurde veters waar je flinke kunstwerken mee kunt maken. Te belachelijk voor woorden eigenlijk…vooral als je ziet wat het kost.
Maar het is een rage! Een flinke rage. En dat voor een paar knoopjes die je in die veter moet leggen?

De kids waren zo dolblij toen ze die gekleurde wormen in mijn handen zagen op het schoolplein. Een gejuich steeg op bij mijn meiden. Nou konden ze ook eindelijk knoopjes leggen omdat mams en paps die dingen gekocht hadden!

Zaten wij eerder in de knoop met onze “rage”-gevoelens..later waren we maar al te blij dat we de knoop doorgehakt hadden!

Knoop dus maar goed in je oren!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op K(n)oop jij of k(n)oop ik?

  1. Fran & Mick zegt:

    Nog nooit gezien of van gehoord!! Bij ons op de scholen is hockey met skeelers erg in geloof ik πŸ˜€

  2. Emmelinda zegt:

    Het is bij ons op school ook nog maar sinds een paar maandjes. Ik zag er een klasgenootje van Mies mee lopen en later viel het me op dat er al zoveel kinderen mee liepen hihi…

    Hockey met skeelers? Ha! dat is weer iets nieuws ja hihi

  3. sillie zegt:

    hey ik heb zelf ook 170 scoubidou touwtjes en ze zijn echt vet makkie te krijgen hoor! je hebt ze nu overal op de albert kuip markt daar heb ik ze vandaan en nu heb je ze ook bij intertoys ensjow dus nie zeuren, wnat je kunt ze overal kopuh!!!! πŸ˜›

  4. Emmelinda zegt:

    Ja nu wel ja. Toen ik die log schreef niet! πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

