Zomerjas

Vandaag ben ik geslaagd voor een zomerjas! Zo lang heb ik er nog niet naar gezocht hoor. Dit was pas de tweede dag. Het is een rode geworden en ik ben er dolblij mee. Het maffe is dat ik hem dan meteen ook aan wil doen. Maar ja, met 20 graden is dat niet echt aan te bevelen…dan zweet je zowat je jas uit. Jammer…nu hangt ie aan de kapstok terwijl ik de heeeeele stad mijn jas zou willen laten zien.

Vroeger had ik dat al. Ik kan me heel goed herinneren dat we in het dorp een postkantoortje hadden. Iedere dag moest er post van mijn vader heen gebracht worden en tja…dan was mijn broer de pineut. Of ik. Ooooh wat een ruzie hadden we daar over. “Ik was gisteren al geweest!” Dat was de meest gehoorde kreet. Ook al was het voor de helft van de tijd helemaal niet waar.

Maar als we nieuwe schoenen of kleren gekregen hadden, stonden we bij mijn vader te popelen om de brief in ontvangst te nemen. Want dat postkantoor lag net op de route langs de huizen van onze vriendjes en vriendinnetjes. Zo hadden we de kans om nog even onze nieuwe aanwinsten te laten zien. En o hoe jammer was het als er die dag geen post te verzenden was!

Vandaag moest ik daar even aan terug denken.
Ik hoefde dan niet naar het postkantoor toe, maar ik had het vandaag eventjes niet erg gevonden als de temperatuur een uurtje ofzo gedaald was.

Eventjes gedaald naar zomerjassentemperatuur!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

