Beter een verre buur dan herrie door je muur

Mijn buren hebben een rare vorm van communiceren. Je kunt ze bij ons binnen letterlijk verstaan, zo schreeuwen ze. Kun je nagaan hoe erg dat is als in de lente de deuren opengaan! In je tuin kun je ook niet rustig zitten want dan kun je erop wachten. Dan brult er iemand de naam van Marc (dat is dus Marc hahaha) en dan weet je ook al meteen dat ie iets moet lenen, onze buurman.

Of ze komen gezellig een praatje maken over de schutting (braak), net op het moment dat je met hele andere dingen bezig bent. We hebben destijds speciaal een reuzehoge schutting laten plaatsen maar daar hebben ze wat op gevonden. Een keukentrapje namelijk. Als er iemand van ons met zijn dikke teen over de keukendrempel richting tuin gaat hoor je al het trapje en dan staan ze al klaar.

Ze hebben wel een voordeel. Ze hebben namelijk een sta-caravan op een camping. Het is niet eens zover hier vandaan maar dat geeft helemaal niks. Al was het hier om de hoek. Daarom ben ik ook zo dol op de pasen. Niet om het geloof of om de paaseieren maar gewoon omdat de meeste mensen dan hun caravan gaan ophalen en soppen.
Tenminste…onze buren zijn daar dus mee bezig in het paasweekend.
Dan blijven ze het hele weekend weg en zondagavond horen we aan het geschreeuw en gestamp dat ze weer thuis zijn. Dan staat het huis te schudden op de fundering (nou ja…we wonen in een rijtjeshuis…dus al die huizen gaan op en neer).

Een paar jaar geleden hebben ze de caravan te koop gezet. De schrik sloeg ons om het hart want pfff die 6 weken rust in de zomer is toch wel errug lekker! En niet te vergeten die weekendjes want stiekum zijn dat er toch wel heel veel.

Het is inmiddels al lang geleden en zo te merken is er voor de sta-caravan niet veel animo.
Ik hoop stiekum, het is niet netjes ik weet het, dat het nog heel lang duurt. Sterker nog…
Mochten ze ooit zonder geld komen te zitten…
Dan betaal ik de staanplaats op de camping! Zeker weten!

Dat uitje hebben we..eh…ze wel verdiend!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Beter een verre buur dan herrie door je muur

  1. siepie zegt:

    buren, je zult er maar last van hebben

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi…ja nou. Gelukkig doen ze het rustig aan met de radio enzo…maar zelf maken ze al genoeg geluidsoverlast.
    Lang leve de camping! hahaha;)

  3. Fran & Mick zegt:

    Ohhh hi hi, Pas maar op dat ze je weblog niet lezen.. of juist wel?! want dan kunnen ze er eens diep over nadenken -grinnik- Wij hebben pas nieuwe buren (ze wonen er nog niet, maar zijn druk aan het klussen)
    en ze hebben nu al een keer knallende ruzie gehad.. de hele flat kon ze volgens mij horen. ๐Ÿ˜•

  4. Emmelinda zegt:

    Haha nou misschien is het wel eens goed dat ze het lezen…zij kan niet lezen dus dat scheelt hahaha…

    Nou kan ik me voorstellen dat je nieuwe buren ruzie maken tijdens het klussen. Wij hadden het niet maar ik heb al vaker gehoord dat het voorkomt tijdens het klussen. Ik kan alleen maar hopen voor je dat het in dit geval ook hierdoor was

    *knufff* ๐Ÿ˜‰

  5. Anouk zegt:

    Buren.. wat heb ik er last van .. ๐Ÿ˜ฆ Pfff, ze schreeuwen, maken rotzooi, hebben ontzettend drukke kinderen (inclusief kinderliedjes op sterkte ‘harder niet mogelijk’) en ga zo maar door.. Maar verder zijn ze wel lief hoor..

  6. Emmelinda zegt:

    Ze moesten alleen aan de andere kant van het land wonen??? hihi ๐Ÿ˜‰

  7. Marianne zegt:

    Ik heb gelukkig hele fijne buren!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

