Spetterspat

Kinderen kunnen de neiging hebben om vanalles voor te hebben om te gaan doen maar dit het liefst willen uitvoeren voordat ze naar bed moeten. Ook al hebben ze het er de hele dag over gehad en ook de tijd ervoor.
Mijn kids behoren zeer zeker tot deze categorie.

Neem nou Steffie. Die was al de hele week aan het zeuren om te mogen waterverven. Nou neemt die klus meestal maar een half uurtje in beslag dus eigenlijk kan dat snel even tussendoor. Maar niet als ik al sta te koken of als ze in bad moeten.
Op de een of andere manier schijnt ze dan niet te begrijpen dat het niet uitkomt, aan haar pruilmondje te zien. Ook uitleggen heeft geen enkele zin. Ze wil verven en wel zo snel mogelijk. De hele dag heeft ze de tijd om te verven maar dan heeft ze het zogenaamd druk met andere dingen.

Zaterdagmorgen wil ze naar boven glippen om tv te kijken en ik roep haar terug. Ze is het er duidelijk niet mee eens want ze heeft haar zinnen gezet op een bepaald tv-programma.
Ik zeg dat er nou tijd is om te verven en dat ze nu ook gaat verven.

Ze gaat aan tafel zitten en slaat aan het verven. Ze verft alsof haar leven ervan afhangt. Het ene kunstwerk na het andere komt af en druipt van de waterverf. Ook het kleed waar ze op werkt en niet te vergeten haar handen.

Staat zij er ff gekleurd op!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Spetterspat

  1. Fran & Mick zegt:

    Dat herken ik ook zo goed van de kids op mijn werk… sta je net de tafel schoon te maken en alle stoelen erop, vragen ze: Mag ik puzzelen?! (puzzelen moet bij ons dus aan tafel)
    Of als je iemand staat te verschonen, vragen de andere kids of ik wil helpen met hun schoenen en jas Waaaahhhhh ik kan niet alles tegelijk -grinnik-
    en als ze het dan eenmaal mogen…is de vogel gevlogen ๐Ÿ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…erg is dat he? Ik vind ook altijd dat ik moet uitleggen waarom iets niet kan…maar soms kan ik me de moeite beter besparen want pffff dan verzinnen ze wel iets nieuws. Net nog…wilde Stef de zolder volleggen met Barbies. Net voordat ze naar bed ging. Mocht dus niet. Maar dan komt ze wel aan met 4 flesjes nagellak…aaargh! ๐Ÿ˜ฆ ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

