Hophophop…paardje in galop!

Afgelopen donderdag ben ik met Michelle naar de manege gegaan. Omdat ik alleen met haar was, ben ik beneden gaan zitten, bij de rijbak.
Dan hoor en zie je alles beter en is het ook stukken echter dan boven achter het raam.
Dat vond ik dus stukken leuker. Behalve bij het laatste deel van de les. Toen had ik toch echt even spijt.
De kids mochten een stukkie in galop. Voor de eerste keer dus.

Daar zit je dan, als ouder. Helemaal machteloos. Het leven van je kind in de handen gelegd van een leraar en in het zadel van een pony.
Mijn adem hield ik in toen Mies aan de beurt was. Het liefst had ik haar nog van haar paard getild maar het was al te laat. Het commando klonk en daar ging ze!

Kataklop, kataklop. Daar gingen de hoeven door de rijbak. Een paar keer maar en toen stond ze weer stil. En Mies zat er nog steeds op!
Hoe keek ze? Was ze bang? Was dit het einde van haar amazone-carriere?

Maar nee, alles wat ik zag was een big smile. Van oor tot oor groeide een supergrote glimlach.
Miesje was blij.
Toen mijn gezicht weer de juiste kleur had, het angstzweet verdampt was en ik weer normaal kon ademen, was ik ook blij.

Na de les sprong ik als een ervaren jockey op mijn stalen ros en leverde een boel aan PK’s terwijl ik mijn trappers de sporen gaf, mijn lange manen in de wind wapperden en een luid hinniken de stilte deed doorbreken.

Als ouder ben je toch echt een RO(T)S in de branding.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Hophophop…paardje in galop!

  1. Fran & Mick zegt:

    Ohhhh kan me voorstellen dat je je adem in zat te houden op dat moment! Ik ben zelf een keer gevallen van mijn paard met springen..maar daarna klom ik er meteen weer op hoor 😉 en iedereen maar klappen LOL ze vonden het zo knap van een kleine meid ha ha ha

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi nou dat vind ik dus ook knap hihi. Ik geloof niet dat je mij vrijwillig op zo’n paard krijgt hoor;)

  3. steffhoofd zegt:

    haaiii:D:D:D:D
    leuke site:D

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

