Buurtgenoten opgelet!

Een paar straten verderop woont een gezin uit Bosnië. Sterker nog, er wonen twee gezinnen in een huis. Aangezien het ongeveer hetzelfde huis is als het onze kan ik me voorstellen dat je er makkelijk claustrofobie kunt krijgen. Ik bedoel, wij wonen hier met z’n vieren en dan kan zo’n huis al klein zijn.
Bij hunnie is het ook heel frappant want ieder jaar komt er een hummeltje bij. Sterker nog..die vrouw is volgens mij vergroeid met haar kinderwagen. Ik zou ze niet eens herkennen zonder kinderwagen! Nee dat is niet waar. Ik herken haar aan haar gezicht. Haar kinderen ook. Die hebben zo’n zelfde gezicht. Ik weet niet hoe het gelukt is, waarschijnlijk hebben ze een mal waar ze gezichten in vormen ofzo want ze lijken allemaal sprekend op elkaar. Voor de broodnodige variatie zijn er jongetjes en meisjes. Maar dus allemaal met hetzelfde gezicht. Dat is wel handig voor ons. Want ze stelen als raven. Ik heb ze al een paar keer bezig gezien en ze staan hier in de wijk erom bekend. Mijn kids kunnen hier achter op het plein niet met meerdere dingen tegelijk aan de gang want dan kun je erop rekenen dat de helft meegejat wordt. Ik heb mijn meiden gewaarschuwd en ze kennen nou de gezichten.eh.het gezicht. Dus ze weten wanneer ze moeten opletten. Erg toch eigenlijk he?

Het ergste is nog dat die kids van hunnie niet of nauwelijks naar school gaan. Die schooien de hele dag op straat. Ze zijn slecht verzorgd en lopen in de winter op blote voetjes in flinterdunne jurkjes op straat. Ik heb best met ze te doen. Wat voor toekomst hebben ze nou, als ze niet eens scholing krijgen?

Gisteren kwamen ze in de speeltuin met hun moeder en dat andere gezin. Iedereen graaide zijn bezittingen bij elkaar. Ik vind het zelf ook niet prettig, de gedachte dat als een van mijn meiden roept, dat ik dan eerst mijn gsm en sleutels bij elkaar moet grissen alvorens ik een van mijn kids kan redden. Natuurlijk hebben die mensen ook het volste recht om in de speeltuin te komen. Ze hebben immers kinderen zat.
Moeders zat in de zon met de kinderwagen en zo te zien was haar buik weer vol.
Ze had haar ogen dicht terwijl haar kinderen voor mijn neus een zakje chips leegaten van iemand anders.

Grinnik.moeders kan gerust haar ogen een uurtje sluiten. De ogen van alle andere moeders zijn gericht op haar kinderen om ze in de gaten te houden.
Hen zal niks gebeuren.

Het zijn immers de best bewaakte kids uit de hele speeltuin!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Buurtgenoten opgelet!

  1. Fran & Mick zegt:

    Jeetje wat erg .. niet voor die moeder en niet voor de ouders eromheen, Nee erg voor die kinderen zelf 😦 dat ze geen goede opvoeding krijgen en niet naar school kunnen! Hopelijk komen ze in de toekomst nog goed terecht en blijven ze op het rechte pad 😕

  2. Emmelinda zegt:

    Nou idd! Maareh…pa en ma schijnen ook te jatten (heb ik nooit gezien dus ik weet het niet zeker) dus een erg goed voorbeeld krijgen ze niet…helaas 😕

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

