Wanted!

WANTED!!!
Dead or alive

Wie zoek ik?
Een mug

Geslacht?
Nee, helaas nog niet!

Klacht?
Muggenbult

Bewijs?
Volop aanwezig

Plaats delict?
Waarschijnlijk in slaapkamer

Tijdstip delict?
Natuurlijk s’nachts!

Gebruikt wapen?
Steek-zuig-snuit

Kenmerken dader?
Dik, aan de omvang van de bult te zien!
Irritante grijns op haar smoel!

Beloning?
Eeuwige dank!

Je ziet het…het jachtseizoen is weer geopend!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Wanted!

  1. Jose zegt:

    Ik heb laatst wanhopig naar de huisarts gebeld. Of er echt niet iets was, als een pilletje ofzo, en geen smerige emulsie voor je huid, om die rotzoemers weg te houden. Ik ben laatst 2 uur bezig geweest er 1 te killen. Zij (ja zij, want zij lurken je bloede maar graag op die kleine vampiertjes) had mijn rechterelleboog te pakken, die lag als enigste buitenboort. 5 vette bulten, en jeuken. Ik ben zo bang voor herhaling dat ie m’n ooglid pakt. Probeer maar eens niet te wrijven als iets jeukt, leuk als je de volgende dag op vakantie moet. Aaaaaaaaaargh. Ik ben van ellende ergens anders gaan slapen, waar het rustig was. Er is dus een tropenemulsie, die ze dus in de tropen gebruiken om die gevaarlijke donders op afstand te houden. Misschien helpt het om veel citroenen te eten. Dan geurt je lichaam zo naar citroen dat ze echt een hekel aan je krijgen. Boehoe. 😦
    Groetjes van José (op het moment bultfree).

  2. Emmelinda zegt:

    Als je toevallig achter de naam van die tropenemulsie komt…wil je me dan een seintje geven, please?
    Ik tel nu al 10 muggenbulten!

    Als ik haar toch tegenkom….. 😦

  3. Fran & Mick zegt:

    Vreselijke beesten zijn dat he 😕 Ik zat alweer vol met bulten van de week…blijkbaar lekker bloed 😕

  4. Jose zegt:

    Dit moet het zijn. Als het al dodelijk voor de mens, dan is helemaal horror voor een mug.

    N,N-diethyl-m-toluamide (DEET)
    Middelen met DEET doden de muggen niet maar, werken als repellant. Dat betekent dat ze muggen op een afstand houden doordat ze het reukvermogen van de mug blokkeren. Ze moeten worden aangebracht op de huid. Zij zijn na aanbrengen ongeveer 8 uur werkzaam. Producten met DEET zijn er onder andere als lotions, sticks, milk, verstuivers, en sprays verkrijgbaar.DEET irriteert de slijmvliezen. Bij een concentratie van minimaal 30 % geven DEET-producten twee tot vijf uur bescherming. Producten met een DEET-concentratie van 40 – 50 % zijn maximaal 10 uur effectief. Een hogere concentratie levert geen extra bescherming op en kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid.
    DEET irriteert de slijmvliezen. Mensen met ademhalingsproblemen (CARA) kunnen er gezondheidsproblemen door krijgen. Inslikken moet worden voorkomen. Zwangere vrouwen, kinderen tot 6 jaar en mensen die allergisch zijn voor DEET kunnen producten met DEET beter vermijden.

    Bij apotheken en wandel- en bergsportzaken wordt een alternatief voor DEET verkocht. Dit middel kan ook worden gebruikt door zwangere vrouwen, kinderen vanaf drie maanden en door mensen die allergisch zijn voor DEET. Het middel is veilig en tegen muggen even effectief in afweer en in tijd als een product met 40% DEET. Dit van oorsprong Chinese product is gemaakt op basis van een restextract van de lemon-eucalyptusplant: Het wordt verkocht als roller, stick en als spray.

    Groetjes van José

  5. Jose zegt:

    Je kan DEET dus bij de apotheek krijgen zonder recept. Kosten ca. €9,95

  6. Emmelinda zegt:

    Dank je wel meis…ik ga zeer zeker kijken van de week want pfff ze lusten me wel errug graag *krabkrab*

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

