Politie-agentje spelen

Ouders weten hoe kids van schattige kotertjes in vervelende bengeltjes kunnen veranderen wanneer zij het niet eens zijn met de uitgaanstips van ma en pa.
Een record treuzelen is het gevolg. Of een gezeur en gemopper. Als er ook nog een broertje of zusje aanwezig is laten ze samen wel eens zien wat lol maken is.
Als ouder voel je je knap ongemakkelijk in een menigte wanneer de kroost besloten heeft vervelend gedrag te gaan vertonen. Gedrag in de vorm van rondrennen als een ongeleid projectiel, het uitstoten van oerkreten of irritant geschreeuw naar elkaar en overal opklimmen of afstappen.
Als ouder lijk je meer politieagent dan lid van de familie. Soms roept je ze de hele dag tot de orde. Hier gebeurt dat dus ook zo nu en dan. Sterker nog, ze zijn dan ineens elkaars beste maatjes! Ze zijn hun grenzen aan het verleggen…maar waarom moet dat nou uitgerekend bij ons?

Ik liep vandaag naar de stad. Een ouderpaar liep met hun kids ook richting stad. Aan het gedrag van de knapen was te merken dat ze niet helemaal tevreden waren met dat plannetje. Duwen, trappen, hard gillen en boeren was hun verweer.
Moeder siste dat ze stil moesten zijn en vader nam ze bij de arm. Hij sprak ze streng toe, maar helaas..zonder merkbaar resultaat.

Zo te zien is dit dus niet alleen bij ons. Ik hoor om me heen wel vaker van die geluiden.
En tja…het is voor die andere ouders niet echt fijn…

Maar voor mij, als collega-ouder, klinken die geluiden als muziek in mijn oren!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Politie-agentje spelen

  1. Peter zegt:

    Ik heb ze gelukkig nog enigzins in de hand maar als ze allen met mama zijn is het vaak feest. 😉 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Het gekke is dat het hier meestal hommeles is wanneer we er allebei bij zijn;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

