Bel jij of bel ik?

Mobieltjes, we schijnen er niet meer zonder te kunnen. En terecht! Het is ook superhandig!

Maar waarom kijken sommige mensen dan zo geërgerd wanneer dat felbegeerde stukje techniek afgaat? Let maar eens op, wanneer ze opnemen klinkt het vaak geërgerd: “Ja?” Met een gezicht van “Hoe haal je het in je hoofd om mij NU te bellen!”
Tja, moet je je nummer maar niet aan iedereen doorgeven. Dan kun je tenminste ongestoord winkelen. Of je zet je telefoon gewoon UIT. Bellen ze heus later wel weer terug.

Eigenlijk is zo’n mobieltje ook heel grappig. Vooral de ringtone. Als je gebeld wordt zegt het ineens een heleboel over jou. Heb jij Beethoven als ringtone of Frans Bauer?
Haha zie de mensen eens snel in de tas graaien. En natuurlijk ligt dat kreng helemaal onderin. Vooral als ze ergens gebeld worden waar het eigenlijk niet mag. Gevolg is dat al die ogen op je gericht zijn.

Dan is het formaat en merk heel belangrijk bij sommige doelgroepen. Oude modellen (koelkasten) verdwijnen in een broekzak maar het nieuwste van het nieuwste (zo klein dat je echt moet zoeken in je hand) mag aan de broekriem bungelen. Het scheelt er nog maar aan dat er geen pijl op de borstkas geprikt is die wijst naar het dure hoopje beltechniek. Dat er haast een lening voor afgesloten moet worden om te kunnen blijven bellen staat er niet bij.

Ieder zijn eigen wensen maar voor mij hoeft het niet.Ik heb er ook een hoor. Het was de goedkoopste die ze in de winkel hadden. Niet het nieuwste van het nieuwste maar ook niet lelijk. Ik heb geen speciale ringtone, wel saaie icoontjes en bel ook nog eens met een kaart.
Bijna niemand heeft mijn nummer dus ik hoef niet geergerd te kijken als ik over straat loop, hij gaat toch niet af. Het is niet omdat ik het niet zou snappen. Welnee, ik vind het allemaal best leuk om te zien maar goh….ik gebruik het toch niet want ik heb een hekel aan bellen.

Ik heb ‘m eigenlijk alleen maar om snel te kunnen bellen als ik onderweg een probleem tegenkom en niet op tijd op school kan zijn. Of als er iets is met de kids en de school wil mij bereiken. Een gerust gevoel dus.
En het mooiste komt nog:

Eindelijk zijn mijn Kattebelletjes te lezen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Bel jij of bel ik?

  1. Patrick zegt:

    Ik kan ook niet meer zonder, ga de deur niet meer uit zonder mijn telefoon. En mijn vrienden / bekenden weten dat.

    Als ik mijn toestel dan een keer vergeet (komt heel enkel wel es voor), en ik word gebeld dan breekt aan de andere kant paniek uit omdat ik niet opneem: dan denken ze dat er iets met me is!

  2. Gompie88 zegt:

    Ik gebruik mijn foon alleen om te sms-en 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

