Bakje friet…of niet???

Omdat Mies op donderdag gaat paardrijden op een vervelend tijdstip, gaan we na het lessen vaak friet halen. Lekker makkelijk. Maar ja…nou hebben we eigenlijk een probleem.
Friettenten zat hoor. We zitten in het centrum dus we kunnen alle kanten op. Behalve de goeie blijkbaar want pfff…een echte lekkere bak friet is moeilijk te krijgen.

De ene bak is supervet. Bij het binnenlopen van de snackbar heb je al last van je maag van de geur. De andere bak heeft hangfrieten. Van die slappe hap weet je wel.
En weer een ander bakkie heeft van die harde frieten. Daar bijt je zowat je tanden op kapot.

Is er een definitie voor lekkere friet? Nee ik geloof het niet. De een kiest voor een slappe hap en de ander gaat voor hard. Ik wil eigenlijk een beetje van beide. Ja ik weet het…heb je haar weer.

Zitten er kleine harde frietjes bij, dan vind ik het lekker. Of van die grote die aan het einde hard zijn en de rest zachter. Of knapperig van buiten maar zacht van binnen. En natuurlijk de juiste verhouding tussen friet en het spul er bovenop. Een speciaaltje is mijn favoriet. Een flinke massa mayo met een portie curry en lekker veel uitjes.
Ik weet heel goed waar die te krijgen is. Maar die is rond die tijd gesloten omdat die het moet hebben van het winkelpubliek.

Het is jammer want je kunt me echt wakker maken voor een lekker bakkie friet!
En zelf bakken is natuurlijk een optie maar heee…je weet vast wel hoe dat gaat!

Dus ik blijf zoeken! Er zal toch wel ergens een goeie frietenbakker zitten?

Ik zou er bijna verfrietig van worden!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2012. Bookmark de permalink .

0 reacties op Bakje friet…of niet???

  1. Fran & Mick zegt:

    Nou, Ik zal je vertellen dat de beste friettent hier in de straat zit!! Echt waar πŸ˜€ Ik hield nooit zo van patatjes… Maar sinds we hier een keertje gehaald hebben tijdens het verbouwen (toen we hier gingen wonen dus) ben ik wel een patat fan hoor πŸ˜• πŸ˜› Heerlijk, precies goed!! Ik woon in Zaanstad…dus ja, je moet wel een eindje om!
    Enne Speciaal met Curry is bij mij ook favoriet πŸ˜€ hmmmm

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi ja het is inderdaad een eindje om…maaaaaar…mocht ik ooit eens bij jullie in de buurt komen dan ga ik toch op zoek. Desnoods probeer ik alle friettenten bij jullie in de buurt hihi;)

    Ja lekker he…mmmm

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

