Pleerollenmysterie

Ik weet niet wat het is…maar bij ons verdwijnt het pleepapier als sneeuw voor de zon.

Iedere keer als mijn hand richting pleerollenhouder gaat stuit ie op een leeg rolletje of een lege houder. Dat laatste vind ik nog het meest irritant. Oké…de dader heeft de moeite genomen het lege rolletje in de prullenbak te deponeren maar heeft verzuimd om er een volle rol voor terug te plaatsen.

De andere versie vind ik nog een beetje voor te stellen. Tenminste…dat is een twijfelgevalletje. Het zou kunnen dat je net het laatste stukkie pleepapier eraf rukt en dat je het niet in de gaten hebt. Zou kunnen in ons geval want we hebben een dichte rolhouder. Het zou ook zo kunnen zijn dat de persoon op de wc geen zin had om zijn of haar bovenlichaam een kwartslag richting “pleerollenvoorraadstaaf” te draaien en nu net deed alsof het niet opgevallen was dat het papier op was.

Alsof dit nog niet het ergste geval is wil ik er nog wel een schepje bovenop doen.
Dat is dus als geval 1 en geval 2 gecombineerd worden met een “pleerollenvoorraadstaaf” die nog maar een rol in voorraad heeft. Zwaar verdacht dus.

Verdachte heeft dus in de gaten gekregen dat het rolletje papier op was en zich een kwartslag gedraaid, geschrokken opgemerkt heeft dat er nog maar een rol over was en zich met spoed uit de wc verwijderd zodat hij of zij verder kon gaan met datgene waar hij/zij mee bezig was voor de stoelgang. Want….zo is hier een huisregel…bij het nemen van de laatste rol moet die persoon de boel weer vullen.
Immers..niks is vervelender dan een stoelgang af te moeten sluiten door met broek op de knieen door het huis te tijgeren (vanwege inkijk van de straatkant) en de trapkast te inspecteren, op zoek naar de zak met pleerollen.

Oke, tot nu toe kan ik alleen maar blij zijn met het gebruik van het wc-papier.
Was dit niet zo, dan was het wassen van ondergoed ook niet zo’n pretje. Tenslotte ben ik toch degene die met de handen door het wasgoed graait om het in de wasmesjien te deponeren.
Laat ze dus maar gewoon verder gaan op deze manier.

Voortaan werp ik wel eerst een blik op de rolhouder voordat ik op de troon ga zitten!!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Pleerollenmysterie

  1. Fran & Mick zegt:

    Nou ik heb hier ook last van…en wij zijn met z’n tweeen 😕
    Michel heeft er op de een of andere manier een hekel aan om een nieuwe rol erop te doen!
    Dus laat ie het gewoon lekker zo..de oude lege rol hangt er dan nog wel, maar de nieuwe rollen staan bij ons boven de wc netjes op een plankje..dus heb je net even de boel geleegd moet je nog gaan staan ook om bij de nieuwe rol te kunnen! Erg vervelend!!

  2. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik en weet je…op de club heb ik ook al een aantal reakties op deze log gehad. We hebben dus niet alleen dit probleem hahaha 😉

  3. Renate zegt:

    Hebben jullie daar alleen thuis last van????
    Ik heb het ook altijd op mijn werk, als ik ergens op bezoek ben offe nog erger op openbare toiletten………..
    (als je DAAR bent ga je dus echt niet tijgeren met je broek op je knieen hahahahaha)

    Ik neem me elke keer voor om eerst te kijken maar helaas trap ik er nog steeds in…………gelukkig heb ik altijd wel papieren zakdoekjes bij me !!!!!!!!!

  4. Emmelinda zegt:

    Je hebt gelijk…ik kom het ook op andere plaatsen tegen hihi. 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

