Zuinig?

Ik ben best zuinig aangelegd. Ik zal niet meteen al mijn geld op straat gooien.

Toch betrap ik me er wel eens op dat het nu stukken makkelijker gaat dan vroeger toen ik nog thuis woonde en mijn moeder voor het eten zorgde. Ik wil wel eens eerder frietjes halen ipv staan zwoegen met zo’n snijmachientje. Of lekker de chinees bellen om zo’n scootertje een bestelling te laten brengen. Ach ja, ik hoef je de mogelijkheden niet op te sommen, die weet je vast zelf wel (zo niet; stuur dan maar een mailtjuh). Daar gaat deze log ook niet over. Het gaat meer over de zuinigheid van mijn moeder vroeger en hoe ik die ervaren heb. En nog meer over hoe dat zijn stempel op de dag van vandaag drukt.

We aten vaak spinazie omdat dat goedkoop was (ha!Daarom ben ik zo sterk hahaha). In de groene drap zwom dan een eitje. En op de boterham mocht je niet zo dubbel smeren. Zou een crime zijn voor mijn dochters hoor…ik zie ze wel eens smeren!

Ik had wel een goeie vinding. Mijn gestampte muisjes drukte ik de boter in, dan zag je het niet…en zo kon je nog eens een witte lading er overheen werpen. Het grootste dilemma was altijd de limburgse cervelaat. Heerlijk vond ik dat. Maar…die zijn zo klein. We mochten drie plakjes op de boterham leggen. Maar…dan bleef er altijd een stuk brood onbelegd. Stiekum (boefjes!) deden we er dan een vierde bij als ze ff niet keek.

Ik heb het nog hoor…als ik die cervelaat heb en ik smeer mijn brood…dan kan ik niet zonder er even over na te denken een vierde plakje op mijn boterham leggen.

Dat is geen verspilling hoor.

Het is puur uit nostalgie!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

