Zoemzoemzoem

In het zwembad vorige week kwamen we er het eerst achter. Er heerst een plaag. Een zoemerige plaag. Dat komt van die maffe insekten die hun pyama’s nog aanhebben. Gek werden we ervan. Met z’n allen kwamen ze nieuwsgierig neuzen wat we aan het eten waren. Overal om ons heen stonden mensen te electric- boogie-en. Niet op muziek maar om die geelzwarte beesten te ontwijken of weg te jagen.

Ook in de stad en bij wegrestaurants zijn de prullenbakken dichtgeplakt wegens wesp-overlast. Hier achter in de tuin valt het allemaal nog mee. Eerst dacht ik dat het een plaatselijk probleem was maar bij navraag op internet leerde ik dat het heerst. Is het geen virus dan heerst er wel een plaag.

Vroeger was ik er panisch wanneer ik een wesp zag naderen. Hele omwegen heb ik ervoor gemaakt. En zwaaiende bewegingen met mijn armen en geloof me, dat was niet om ze goeiedag te zeggen!
Ik heb het sinds de geboorte van de kids weten te verdringen om ze geen paniekaanval te laten krijgen. Maar helaas. Het heeft maar tot deze zomer mogen baten.
Ze staan nou ook driftig mee te gillen, te wijzen en te zwaaien.

Zo zie je maar dat je niet alles in de hand hebt. En in dit geval hopelijk ook niet op je hand.
Mocht je het een plaag vinden om dit allemaal te lezen, wees gerust…

Dit is het einde van deze Wesp-log

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Zoemzoemzoem

  1. Karst zegt:

    Jah erg he, al die wespen! Wij hebben d’r thuis ook veel last van (wij hebben ’n aardbeienbedrijf en op aardbeien komen nogal veel wespen op af). Onlangs 28 8) wespenvallen aangeschaft en het werkt ontzettend goed. Al duizenden (!!!!) wespen gevangen, maar d’r zitten d’r nog steeds. ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜ฆ

    Leuke weblog trouwens, ook die andere recente berichten die ik heb gelezen. ๐Ÿ˜€ Je schrijft erg leuk, ik kan ’t me heel goed voorstellen, de dingen die je beschrijft! ๐Ÿ™‚

    Wil je ook even op mijn weblog kijken? Karst.web-log.nl is het adres! Ik heb jouw weblog mijn mijn links gezet ๐Ÿ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Dank je wel voor je complimenten! Ik kom zeer zeker bij je weblog spieken hoor. Wat aardig ook dat ik zo maar bij je links mag staan hihi. Ik word er zo maar verlegen van hoor;)

    En wat betreft die wespen…zucht. Ik hoop dat ze snel weer weg zijn. Zo’n wespenval moet ik echt nog een keer aanschaffen. morgen maar eens voor op pad;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

