Bollenmand

Zoals ik wel eens verteld heb, ben ik dol op tuinieren. Met mijn handen in de aarde wroeten is heerlijk. Vooral als ik zie hoe planten opknappen of opbloeien kan ik daar ontzettend van genieten. Daarom ben ik blij dat we voor en achter een tuin hebben. Oke, van de voortuin geniet ik minder. Dat is meer “publiek” bezit. Dat doe ik voor de buurt zeg maar. Ik kan er nooit ongestoord rommelen zonder een “verplicht” praatje te moeten maken met een buuv. En als ik er teveel inzet, jatten ze het er uit.

Toch doe ik mijn best om de voortuin ook iets mee te geven. Het is toch een soort visitekaartje he? Dus experimenteer ik met zaadjes, vermeerder planten of koop gewoon iets en zet het in de grond.

Bij de voordeur heb ik links en rechts een bollenmand staan. De rechter doet wat ie doen moet. Althans…het spul erin. De linker doet niks. Ja afsterven. Ik begreep er lange tijd niks van. Ik kocht speciale grond, gaf extra water maar nee, het mocht niet baten.

Totdat ik pas geleden thuiskwam. Het geheim was meteen opgelost. Een poezenbeest sprong er namelijk snel uit om zich uit de voeten te maken! Grinnik. Ook al heeft ie die plantjes kapot gemaakt, ik vind het wel leuk eigenlijk. Als ik kat was ging ik ook op die plek liggen. Lekker beschut onder de conifeer en toch alles kunnen overzien.

Daarbij…heb ik TOCH mijn mand gevuld

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Bollenmand

  1. Ton zegt:

    De vriend van mijn buurvrouw leerde mij: “Een tuin is om in te zitten, niet om in te werken.” De man is arts, ik heb een te snel kloppend hart; wie ben ik om hem tegen te spreken?

  2. Emmelinda zegt:

    Een wijs man, die vriend. Maar dan ben ik een hobby kwijt;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

