Schoenentik

Zolang ik mij kan herinneren is Mies al gek op schoenen. Ik heb het niet over weken maar echt over jaren.
Wanneer ze met de barbies speelde als 4-jarig meisje, dan hadden de poppen geen kleertjes aan maar wel schoenen. Het leek Mies niet eens op te vallen.

Nu nog, als we in de stad lopen kijkt ze meer naar de grond dan naar wat anders om een wandelend paar te ontdekken en me er opmerkzaam op te maken. Nou ben ik zelf ook wel schoenenfreak dus ik kan het me ergens wel voorstellen. Maar bij Mies is het vast zo dat als er een misdrijf gepleegd wordt, ze een compositiefoto van de schoenen zal maken ipv het hoofd.

Je kunt haar bijna geen groter plezier doen in de stad dan even (nou ja “even”) een schoenenwinkel binnen te lopen en haar een paar schoenen te laten passen. Sterker nog…je moet haar bij het passeren van zo’n zaak echt vasthouden anders kost het je weer poen.

Het mooiste is dus dat ze sinds kort gepromoveerd is. Ze heeft maat 36 bereikt en tja…daar heb je dus naast kinderschoenen ook een rek damesschoenen van! Dubbele pret bij de schoenenzaak dus.

Oude schoenen mag ik dus niet weggooien. Ze kan ze niet meer aan dus wat moet ik er mee? Het kost een boel ruimte in de kast. Dus ik bewaar ze een tijdje…totdat ze het bestaan ervan niet meer kan herinneren en zorg dan dat ze het huis uit komen.

Dan trek ik de stoute schoenen aan voordat de moed me in de schoenen zinkt!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

