Schaaf jij of schaaf ik???

Het leuke van gaan samenwonen is toch wel het besnuffelen van elkaars gebruiksaanwijzing. Niet alleen qua gedrag maar ook hoe ze gewend zijn van thuis uit dingen te doen. Dan blijkt ineens dat die manier van je ouderlijk huis helemaal niet de beste of de enige manier is. Alhoewelllllll ()

Hier gaf het geen problemen. Bijna alles hebben we op dezelfde manier geleerd. Haha alleen het toiletbezoek, handdoeken opvouwen en kaasschaven bleek toch anders te zijn.

Het toitletbezoek spreekt natuurlijk voor zich. Hij is een man en ik niet. Dus is het een kwestie van af en toe de wc-bril optillen of neer laten kletteren. No problemo.
Handdoeken opvouwen was niet meteen handiger, maar ik kreeg er mooiere stapeltjes van in de linnenkast dus oke…dat wilde ik wel aanpassen.
Maar dan….het kaasschaven…aaaargh!

De enige overeenkomst tussen mijn manier en zijn manier is de zijkanten wegsnijden. Daar zijn we het dus ook over eens. Maar dan…
Bij ons thuis namen we dan de dunste kant (die dus eigenlijk IN de kaas zat toen ie nog een ronde kaas was) en sneden er zo lekkere (dikke) rechthoekige plakkies af.
Wat deden ze bij Marc? De namen de grote kant (waar dus twee gelijke vlakken van zijn) en sneden er zo dunne maar bijna vierkantige plakjes af.

Op zich is het natuurlijk geen probleem. Het doel is kaas op je brood te krijgen en op beide manieren krijg je dat voor elkaar. Alleen…ik zit zo te klooien met zijn manier. En hij op mijn manier. Vaak haal ik dus al voorgesneden plakkies. Zijn we mooi van dat probleem af.

Nou zou ik natuurlijk na het aanschaffen van zo’n blokkie kaas mijn manier al kunnen toepassen door alvast te gaan schaven.

Maar ach…dat is ook niet erg beschaafd

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Schaaf jij of schaaf ik???

  1. Wasilie zegt:

    Leuk geschreven en zeer herkenbaar! Dat soort kleine irritaties zijn er soms veel als je samen gaat wonen he? Die blijven soms ook wel langer, maar ja, dat is de uitdaging dan he?

  2. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik, je staat soms echt te kijken dat er nog andere manieren mogelijk zijn he? Maar goed, samen kom je er wel uit. Toch?;)

  3. Renate zegt:

    Ik heb omtrent de kaas mijn partner bijgeschaafd.
    Bij mij mag HIJ gewoon niet meer aan de kaas komen!!!!!!!!
    8)

  4. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dat is nog de allerbeste tip! hahaha….dus jullie hadden hetzelfde probleem?? 😀

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

