Sjippies

Met afgrijzen heb ik naar de beelden zitten kijken van die gijzeling. Al die arme kinderen getraumatiseerd door alles wat er de laatste dagen met hen of hun schoolgenootjes gebeurd is.

Mijn gedachten dwaalden af naar heeeeeel lang geleden. Ik herinnerde mij meteen die angst die ik had met de gijzeling door de Molukkers. Die treinkaping. Ik was toen een jaar of 6. De meeste indruk lieten de beelden achter van die school die in gijzeling was. Ik zat immers zelf op school. Ook al woonden wij in een piepklein dorpje, ik was zo bang dat het ook bij ons op school zou gebeuren. En al deed mijn moeder haar best, ze stelde me echt niet gerust.

Nou ben ik dan zelf moeder. Ik zie die beelden en huiver. Het zal je gebeuren dat het je eigen kids zijn die daar met klasgenootjes gevangen gehouden worden! Men kan wel zeggen dat het nu ver weg was maar goed, dat dachten die ouders natuurlijk ook altijd wanneer ze zulke beelden op tv zagen. Ik heb met hen te doen, met ouders en de kinderen. Zo uitgeput, zo hongerig en hopend op een druppel vocht.

Mijn kids komen naar beneden en klagen dat ze honger hebben. Ik bijt op mijn lip en kan nog net de uitdrukking inslikken die ik vroeger te horen zou krijgen:” Jij weet niet wat honger is”. Ik vind het nou even niet gepast. Ik ben blij dat die mensen gered zijn en nu hulp krijgen om hun levensbehoeftes te kunnen vervullen.

Ik aai ze over hun bollekes en geef toe. Ze hebben niks gezien van die beelden.

Blij en zonder traumatische gedachten gaan ze weer naar boven met hun zakkie sjips.

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Sjippies

  1. Abby zegt:

    Dat is grappig, ik had net zo’n log geschreven gister 😀 (ongeveer)

  2. Emmelinda zegt:

    Ik ben er ook al een heleboel tegengekomen, volgens mij zat het bij heel wat mensen hoog he? 😉

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

