Spellen

Op de een of andere manier is het best lastig om post te krijgen waarbij mijn naam goed geschreven is. Zo bijzonder is mijn naam nou ook weer niet. Ook al heb ik ‘m met het juiste spelalfabet doorgegeven, NOG blijken personen iets aan hun oren (of spellingsalfabet) te hebben.

Is het niet mijn voornaam, dan wel mijn achternaam. Dacht ik van dat spellen af te zijn door te trouwen zodat mijn meisjesnaam over ging in een andere naam, gaat het gewoon in een andere vorm verder (maar goed, toch leuk feestje gehad in die witte jurk hahaha).

Marc heeft hetzelfde. Toch een veelvoorkomende voornaam dacht ik zo he? En toch gokt men iedere keer op die andere versie.
Als het dan eens voorkomt dat iemand beide namen meteen goed schrijft, dan sta je echt met open mond van verbazing te kijken.

En goh, voor onze straatnaam zou je eigenlijk ook al gaan verhuizen. Hoe vaak je die niet moet spellen? Oke, ik geef toe, het is ook niet zo voor de hand liggend dus dit tel ik minder zwaar mee.

Ach ja, je doet er niks aan. Ik ook niet. Mee leren leven, mijn naam uitROEPEN of mijn naam veranderen.
Welnee, als het om officiele documenten gaat wil ik er wel wat van zeggen. Dat vind ik irritant. Je kunt er ook een boel trammelant mee krijgen als het fout gespeld staat.

Maar als , om een voorbeeld te noemen, de bezorgchinees (ja haha weer eens wat anders dan de afhaalsjinees) de bestelbon laat zien en weer een of andere schitterende combinatie ervan gemaakt heeft, kan me dat niet echt veel schelen. Dat komt toch weer terecht in de prulle…eh..papierbak

Ze doen maar, het zal me worst…eh…bami zijn

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Spellen

  1. lianne zegt:

    wat klinkt me dit bekend in de oren mijn naam wordt ook altijd vebasterd en mijn achternaam ook,om over onze straat naam nog maar te zwijgen…..zucht…laten die mensen eens nederlands leren….hihi
    groetjes lianne hooijmans

  2. Emmelinda zegt:

    Ja erg is dat he? Pfff maar je doet er zo weinig aan. Helaas 😦 Maar goed…ben al lang blij dat wij dat probleem niet alleen hebben hihi;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

