Kiespijn

Ik heb kiespijn. Flinke kiespijn. “Ga dan naar de tandarts” zul je vast goedbedoeld roepen. Maar dat is juist het probleem! Daar kom ik vandaan!

Het is iedere keer hetzelfde liedje. Ga ik er zonder zorgen of pijntjes heen, vind ie wel weer wat om te boren of op te leuken. Deze keer had ie een onaangename verrassing.

Een tand moest voorzien worden van een vulling. En een andere eigenlijk ook doch omdat het de verstandskies betrof kon ie er ook uit en mochten we bedanken voor zijn bewezen diensten.

Tja lieve surfbuiskinderen, dat is geen gemakkelijke keuze he? Het is kiezen of delen (ha leuke woordspeling he, grinnik). Terwijl hij een meesterwerkje aanlegt aan de rechterkant, lig ik te dubben over mijn kies aan de andere kant. Ik besluit om de tand te laten trekken. Ik kies daar vrijwillig voor omdat de tandarts zei dat ik voor die tand waarschijnlijk nog wel vaker terug moest komen.
Een rekensommetje leerde me snel kiezen. Je schrikt toch al zo van die bedragen!

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb nog even afscheid mogen nemen van die joekel (eh…de tand, niet de tandarts) en ging met de rekening naar huis.
Later vroeg Marc bezorgd of ik nog pijnstillers in huis had. Die zou ik vast en zeker nodig hebben voor het gat waar eerst mijn verstandskies gezeten had. Maar nee hoor, niks was minder waar. Het gesodemieter begon aan de gevulde tand en duurt nou al vanaf maandag. Oke, de tandarts zei al dat ik even op moest passen met gevoeligheid. Maar hoe lang is dat? Een dag? Twee weken?

Enfin, het zal wel ergens goed voor geweest zijn; mijn bezoekje aan de tandarts. Al is het maar omdat hij zo zijn hobby’s kan bekostigen. Wat die kiespijn bij mij voor een zin heeft weet ik nog niet.

Dat krijg ik mezelf maar niet aan mijn verstand(skies) gebracht!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

