Boodschappen doen…

Als klein kind deed ik al eens kleine boodschappen. We woonden in een klein dorp en de winkel was vlakbij huis.

Zo moest ik iets lekkers voor op de boterham meebrengen. Ik keek in de vitrine bij de vleeswaren en mijn oog viel op iets *plok* waar mijn vader dol op was. Dat zou ik voor hem meebrengen! Ik bestelde en zag het winkelmeisje kijken. Haar gezicht metamorfoosde in een flinke frons en haar mond herhaalde:”Toepie Soepie?”

“Pffff” dacht ik (toen nog kort van stof haha) “Het staat daar recht voor je neus!”
Ik keek naar haar en zij keek naar mij. Ze begreep me niet en ik begreep HAAR niet. Wat keek ze nou stom? Waarom begon ze zo duf te lachen? Waar was ie? Waar was die verdraaide Inbar met zijn candid camera?

Ik besloot het heft in handen te nemen en wees op het roze goedje (ging niet makkelijk met dat heft in mijn knuistjes hahaha). Er ging bij haar een lampje branden (nee geen philips) en bij mij ook! Bleek het haringsalade te heten.

Vreemd, bij ons thuis was dat gewoon toepie-soepie! Of zou….neeeee dat zal toch niet??? Bij mij ging het lampje nou ook branden (kwantum-korting weet je wel)…
Met een rood hoofd droop ik beschaamd af MET het bakje haringsalade.

Of het slim is om kinderen woorden aan te leren die je zelf verbasterd hebt? Ach ik denk dat het allemaal heel stiekum gaat. Vaak gebruik je die woorden al jaren en heb je het gewoon niet meer door.
Of het slim is om kinderen boodschappen voor je te laten doen?
Jaaa ik denk het wel….behalve als je ze met verbasterde woorden de straat op schopt.

Alhoewel…*handenwrijvend*….

Kan eigenlijk niet wachten op het moment dat ik mijn dames op pad kan sturen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Boodschappen doen…

  1. epie zegt:

    jaaaaaaaah die is leuk , gekke vader heb je trouwens

  2. Emmelinda zegt:

    Ja raar mannetje he? hahaha ๐Ÿ˜‰

  3. Peter zegt:

    Ha dat is leuk ja. Bij ons in de streek spreken ze een soort van dialect en als je dan bij een winkelier komt die niet uit jou streek komt leid dit vaak tot leuke situaties. Andijviestamppot heet bij ons stimp-stam of andivierats en spruiten heten bij ons grune bollekesen, braandworst heet bij ons…. nee sorry dat kan ik niet zeggen dat is te grof en uien heten jank bollen. En zo hebben we er nog veel meer.
    Mijn kinderen weten ook waar ik het over heb als ik dat dialect spreek en als je dan in een winkel bent en de verkoper weet niet wat je bedoelt dan moet je het commentaar van mijn kinderen horen, Lachen. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaa! Haha dat herken ik. Ik ben geboren in Limbabwe en later toen ik in Tiel ben gaan wonen keken ze me raar aan als ik zuurvlees (stoofvlees) bestelde bij de frituur (friettent). En in Limburg noemen ze alles sjiek. (Leuk, Gaaf, te gek) terwijl het eigenlijk om een bepaalde stijl gaat!
    Grappig eigenlijk he? hahaha
    Maareh..nou ben ik toch wel benieuwd naar het andere woord voor braadworst hahaha;)

  5. Ineke zegt:

    Je hebt ’n vrolijke blog, waar ik op kwam tijdens mijn
    zoektocht naar zelfgemaakte haringsalade. Het was ’n leuke afwisseling, maar ik moet weer verder!

  6. Emmelinda zegt:

    Hahaha dank je wel Ineke! Sukses op zoek naar het recept! ๐Ÿ˜€

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

