Aanplakbiljet

Gehuld in mijn roze regenkleding trotseer ik de wind en de regen op mijn blauwzwarte fiets. Terwijl ik een oog dichtknijp voor een dikke druppel die ondanks mijn voorzorgsmaatregelen toch mijn regenjas in wil valt mijn andere oog op een aanplakbiljet (alweer??? Ik moet dat oog toch maar eens vastzetten haha)

Ineens werd de grijze ochtend even heel kleurig. Er komt namelijk volgens dat biljet een concert van “The Waterboys”.
“Goh, bestaan die nog?” vraag ik mezelf af (stomme vraag…anders gaven ze nou natuurlijk geen concert maar hee…het was nog vroeg). Mijn gedachtes gaan terug naar vroeger en terwijl ik huiswaarts trap mijmer ik er op los.

Ik was dol op de muziek van hunnie. Nog eigenlijk. Ik was puber en ik hield van new-wave. Wat new-wave was wist ik maar voor de helft. Wat ik wel wist dat het zo’n gezellig gevoel gaf, zo tussen de new-wavers. En die muziek hoorde er echt bij om lekker op te dansen. Zo rustig als ze er allemaal aan toe ging (ja kunst, de helft was stoned) en maar grappen over die “disco’s”.
Een heerlijke tijd.

En nou zou ik die tijd kunnen herbeleven in gedachten met zo’n concert. Ik moet er even over nadenken. Het kost vast een bom duiten en wie wil er met me mee?
Ach ja het geeft niks…

Op deze regenachtige morgen was het mijmeren even heerlijk.

Het gaf zelfs niet dat een dikke waterjongen vanuit de lucht op mijn neus terecht kwam om daar in duizend stukkies uiteen te vallen……

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Aanplakbiljet

  1. Peter zegt:

    He ja The Waterboys, daar heb ik ook al lang niets van gehoord.
    Ik draai de single whole of the moon nog wel eens. Ik was vroeger ook een new waver en ging regelmatig naar concerten van dat soort bandjes. The cure, Money issen’t everything, the waterboys, Rosco’s gang en Dawn i am down. Met een flink stikkie in mijn mond stond ik dan te zweven met een stel vrienden en vriendinnen en we waren allen gekleed in het zwart want dat hoorde zo. 😉 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaa in het zwart! Was mijn moeder zo blij mee (not)! En de haren flink touperen natuurlijk.

    We hebben toevallig laatst een verzamelcd gebrand voor in de auto…MET Whole of the Moon en het leuke is dat mijn kids het nou meezingen hihi.

    The Cure vond ik fantastisch en ik heb begrepen dat ze nog steeds aktief zijn. Mooi zo. We hadden thuis een elpee (ja haha waar blijft de tijd) van The Dead Kennedy’s…da’s dan geen wave maar dat hoorde er bij…en cool dat dat was;) hahaha

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

