Zak!

Ik heb een zak aardappels gekocht.
Haha dat klinkt he? Waarschijnlijk zal het voor jou de gewoonste zaak van de wereld zijn. Hier in huis is het dat niet. Omdat ik graag in mijn tuin flora heb (zie tekening) en niet in mijn keuken, hebben we het kopen van aardappels afgeschaft.

Ach ik lust ze wel hoor; alleen het liefst in de gefrituurde varianten hahaha. Helemaal fout, ik weet het. Ik schaam me ook diep.
En aan het koken ligt het al helemaal niet. Als het maar een maaltijd is van ver over de Nederlandse grens *kwijl*. Die wereldgerechten zijn dus voor mij ook echt een uitkomst. Ik denk dat de ooievaar die mij droeg een snavelbreuk heeft gehad onderweg en me hier achtergelaten heeft. Kan haast niet anders.
Ah tuurlijk lust ik ook hollandse pot. Maar ik geef niet voor niks een kapitaal uit aan oriëntaalse lekkernijen.

Vandaag besloot ik eindelijk de zak aardappels open te trekken en eens ipv voorgebakken schijfjes uit het vriesvak ECHTE schijfjes op tafel te toveren. Gebakken in de pan dus. Dat is toch echt wel het lekkerst.

Dus heb ik mijn allerbeste best gedaan op die schijfjes. En mijn tafelgenoten hebben op hun beurt hun best gedaan om het naar binnen te werken. Dat was geen probleem; alles ging op!

Gelukkig maar, anders zaten ZIJ toch mooi in de puree

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Zak!

  1. Peter zegt:

    Aaaah ben jij er ook al zo een. Ik eet ook het liefste dingen die niet uit Nederland komen. Aardappelen komen hier zelden op tafel zelfs niet in gefrituurde vorm. Ik eet het liefst elke dag Chinees maar dat wordt al gauw erg kostbaar dus dat wisselen we af met Italaans, Mexicaans, Frans, Duits, Turks en Romeins eten. 😉 😉

  2. Emmelinda zegt:

    Romeins eten? Wow daar moet je me toch maar eens een recept van opsturen…
    Oh het is ook allemaal zo lekker he? Een hutspotje is niet slecht maar pfff als ik mocht kiezen (en gelukkig doe ik de boodschappen hahaha) wist ik het wel;)

  3. Alida zegt:

    Ik eet ook het liefst lekkere gebakken aardappelen maar moet soms ook wel eens even koken,heb hier nog 2 kids en die moeten wel eens wat gezonds hebben 😉

  4. Emmelinda zegt:

    Ja hihi dat is voor mij ook een stok achter de deur hoor;) Anders moesten we binnenkort nieuwe (bredere) eettafelstoelen hebben hahaha;)

  5. Lia zegt:

    Ik vind aardappelen wel lekker.
    Alleen het schillen vind ik minder en kant en klare geschilde aardappelen vind ik weer niet lekker…………..
    Ook eten wij vaak rijst.
    groetjes Lia

  6. Emmelinda zegt:

    Ja rijst is lekker he? Ik vind aardappels ook niet echt smerig ofzo…ik weet niet wat het is. Die andere dingen zijn gewoon lekkerder;) grinnik

    Groetjes terug!

  7. jolette zegt:

    Als er bij ons 2 keer per week hollandse pot op tafel komt is dat veel. Ik hou zelf helemaal niet van aardappels met gekookte groente, maar als voorbeeld voor mijn dochter van 6, moet ik soms wel. Zij is net als ik meer een brood-mens en buitelandse gerechten type. De laatste tijd krijg ik uberhaubt geen hap groente en aardappels bij haar naar binnen. Soms frustrerend, want dan zit ik met kramp in mijn kaken het goede voorbeeld te geven en eet erwten….bah!

  8. Emmelinda zegt:

    Ja giechel, dat ken ik maar al te goed. Hier eten ze ook liever een boterham dan een lap vlees met brave groenten;)

  9. lianne zegt:

    ook ik heb het liefst eten van over de grens…vanavond hebben we lekker oosterse wok mix met GEFRITUURDE aardappelblokjes en varkensreepjes op en ik moet zeggen het was errg lekker!
    liefs lianne

  10. Emmelinda zegt:

    Mmmmmm en ik heb frietjes van de snackbar. Daar wil ik wel voor wakker gemaakt worden hihi;)

  11. Peter zegt:

    Romeins eten ja. Ik wist dat je erop zou reageren en zal je vertellen wat het is…… een broodje hamburger. Iedereen denkt dat de hamburger iets Amerikaans is maar dat is dus niet zo, de Romeinen hadden al een broodje hamburger. Hahahahaha. 😉 😉

  12. Emmelinda zegt:

    Whaahaaaa blijft leuk dan he; die reacties. Toch hoor ik dat vaker…ik hoorde laatst dat aardappels eigenlijk heel ergens anders ontdekt waren…waar weet ik alleen niet meer.

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

