Stout he?

Mijn moeder had altijd een hekel aan de naam “Denise”. Waarom precies weet ik niet maar dat ze er een hekel aan had wist ik wel. Niet dat ze het er dagelijks over had maar ik heb het gewoon altijd onthouden om de een of andere reden.

Tijdens de bevalling van Steffie was mijn moeder hier om kleine Michelle op te vangen wanneer ze uit haar middagslaap zou ontwaken.
Stef werd geboren en mijn moeder werd er bij geroepen. Zo stond ze bij ons bed terwijl ik zo serieus mogelijk tegen haar zei:”Kijk mam, dit is nou Denise!”

Ik zal nooit vergeten hoe ze zowat naar adem snakte en zich probeerde te verzoenen met het feit dat haar kleindochter de naam droeg die ze niet mooi vond.

Lang heb ik haar overigens niet in de ellende laten zitten hoor. Ze heeft er ook erg om moeten lachen later!

Ik heb dit een keer aan Steffie verteld en die vind het een prachtig verhaal. Om de zoveel tijd moet ik het opnieuw vertellen. Dan zit ze helemaal in haar vuistjes te lachen en haar oogjes glimmen van pret.

Er zijn wel namen die ik niet mooi vind. Om nou niet meteen te zeggen dat ik er een hekel aan heb. Maar ook al zou zij die vragen; ik hou mijn mond er stijf over dicht!
Ik zal daar een haartje betoeterd zijn! Ze lijkt teveel op mij wat dat betreft!

Wedden dat het later tegen me gebruikt zal worden?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Stout he?

  1. epie zegt:

    weet je het niet ? vroeger 5 huizen verder in de flat woonde een heel vervelende denise.
    en emmelinda ik hoop dat er veel lezers zijn die jou morgen felicitreren met je verjaardag

  2. Emmelinda zegt:

    Ja van dat meisje wist ik wel maar ik wist niet zeker of het daar mee te maken had;)

    Ssssst, waar is de tipp-ex?;)

  3. Keezz zegt:

    ja, pas maar op……….. ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Hihi ik ben er op voorbereid;) alhoewel…mijn moeder zei altijd dat je het dan dubbel terugkrijgt hahaha ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

  5. Peter zegt:

    Wat ben je toch een ondeugende meid zeg, je moeder zo pesten.
    Je moet eens een keer flink over de knie ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ en dan een flinke kietel beurd hebben. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa waar kan ik me inschrijven;)

    Gelukkig was mijn moeder wel wat gewend hahaha. Goh wat heb ik toen gelachen hahaha;)

  7. Gompie88 zegt:

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

  8. Emmelinda zegt:

    Sssssst Gompie hahaha;) Maareh…dankjewel…dat is heeeeeel lief van je! ๐Ÿ˜‰

  9. Peter zegt:

    Begrijp ik nu dat je ook nog jarig bent of net bent geweest? Pffff, ik kan het allemaal niet meer bijbenen joh. Ik moet toch eens zien of ik niet wat minder kan gaan vergaderen want mijn breekpunt komt geloof ik ook inzicht. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Wees voorzichtig Peter! Even op de plaats rust hoor;) zei ze streng.
    Maareh…misschien is het ook allemaal een beetje vaag;) Ik ben inderdaad jarig…nog een half uurtje nu hihi. ๐Ÿ˜›

  11. epie zegt:

    ja en ik heb het geluk gehad emmelinda persoonlijk te mogen feliciteren en heb geconstateerd dat ze nog net zo stralend is als op haar 34 ste

  12. Peter zegt:

    Mazzelaar. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  13. Emmelinda zegt:

    Whaahaa epie; je wil zeker nog een stuk gebak?;)

  14. epie zegt:

    t was wel lekker , maar die spoiler in afbouw he

  15. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ja opbouwen is fijner he?;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

