Basta!

Ik doe het niet meer; ik weiger het voortaan! Het is genoeg geweest. Basta! Mijn voornemen staat vast. Niet met oud en nieuw (doe ik toch al niet) maar nu. Per direkt. (Zo… overtuigd? hahaha)

Al jaren koop ik, om de kosten van de boodschappen wat te drukken, van dat goedkope brood. Heel lang was dat ook echt goed te eten. Het bleef wat minder lang vers maar goh, tegen die tijd was het laatste sneetje toch wel in zicht.
Langzaamaan is de kwaliteit veranderd en koop je voor een paar eurocenten een brok schuurspons.

Het is gewoon een hele opgave om dat in je maag te krijgen; eerst moet je het nog langs je huig zien te krijgen. Eindeloos kauwen en week maken met speeksel totdat het door te slikken is; het lijkt wel gymnastiek! En heb je het dan slikklaar gekregen; voel je het gewoon door je strot naar beneden zakken! Over de korstjes nog maar niks te zeggen!

De helft van het brood kan ook weggemikt worden, die is door familie Schimmel in beslag genomen. Dus moet je weer zo’n nieuwe goedkope kwelling uit de winkel halen. Oke, het klinkt naar watjesgedrag want goh vergelijk het eens met het kluiven van mammoetvlees in de oertijd hahaha. Maar goh…bij dit brood denk je dat het in die tijd gebakken is!

Ik heb sinds kort een graai gedaan in het rek met duurder brood. En dat is echt een feest! De kids eten het met smaak en ik ben er echt heel blij mee. Dus nu weet ik het zeker; dat goedkope komt er niet meer in. Als je iedere keer de helft moet weggooien ben je zelfs duurder uit. Dan is goedkoop echt duurkoop.
Ik heb er van geleerd!

En dat was in dit geval broodnodig

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Basta!

  1. lianne zegt:

    dit had ik zelf kunnen schrijven,maar dan ook echt woord voor woord,ik heb precies hetzelfde en ik denk dat ik het voornemen van jou ook maar eens na ga leven,dan word er hier tenminste weer met smaak brood gegeten en hoeven we niet meer een half brood weg tegooien…..liefs lianne

  2. Alida zegt:

    hahaa ben het helemaal met je eens,beter duur en lekker brood dan dan vieze kleffe brood ๐Ÿ˜‰

    Fijn weekend….

  3. epie zegt:

    tja wat zou een dieetiste daar van zeggen ?

  4. Lia zegt:

    Emmelinda, ik ben het helemaal met je eens, wij kochten ons brood altijd bij de aldi en dan nog wel voor de hele week tegelijk!!
    Moet je eens proberen als je het hebt laten ontdooien!!
    Het is niet meer te vr……
    En van die schimmel is ook waar.
    Nu kopen we wat duurder brood en lust ik het zelfs nog, en dat wil wat zeggen want ik houd eigenlijk niet zo van brood.
    Liefs Lia

  5. Emmelinda zegt:

    Hihi dank jullie wel voor jullie reakties. Ik wist al zeker voor mezelf dat ik dat smerige brood niet meer wilde maar nu helemaal! Is echt hoor lianne, ik ben er zo blij mee! En dat van de aldi heb ik ook jaren gehad. Dat werd ook ineens stukken slechter, of er is iets mis met mijn vriezer hahaha

    Allemaal een fijn weekend;) ๐Ÿ˜‰

  6. Peter zegt:

    Dat hebben wij ook een tijd gedaan maar zoals je al zegt gaat de kwaliteit langzaam achteruit en heb je dus op een gegeven moment een stuk spons in je mond. We halen nu brood bij de AH waar ze het zelf bakken en af en toe gaan we naar de echte bakker in Duitsland.
    Als je eenmaal Duits brood hebt gegeten wil je nooit meer anders. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    Jaaaaaa (uitroep van herkenning hahaha) dat herken ik van vakantie vroeger…van dat dungesneden grijsachtige brood. Mmmm heeeeerlijk vond ik dat! En in Aken de hotdogs…maar dat is een ander verhaal hahaha
    En inderdaad…Appie happie heeft ook nog steeds lekker brood. ๐Ÿ˜€

  8. Claudia zegt:

    Van mij mag zo’n beetje alles het goedkoopste van het goedkoopste zijn, alleen het brood “moet” van de bakker zijn en dan ook nog iedere dag vers, anders lust ik het echt niet! Wat ben ik eigenlijk verwend he? ๐Ÿ˜ฎ

  9. Emmelinda zegt:

    Ja grinnik…dat bedacht ik me dus idd tijdens het schrijven van deze weblog. Ik kijk altijd of het goedkoper kan maar als ik weet dat het produkt echt goed is kan ik er nu wel iets meer geld aan uitgeven…net zoals dat brood dus;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

