*poit*

Misschien is het je wel eens overkomen: sta je daar heel onschuldig ergens tussen de mensenmassa…ruikt het ineens heel onprettig. Je hoeft er niet voor geleerd te hebben om meteen te ontdekken om welk geurtje het gaat.

Nee geen luchtje van de plaatselijke parfumerie. Het gaat meer om een eigengemaakt luchtje uit een of andere darmfabriek. En het ergste is nog wel dat het hier niet om jouw fabriek gaat. Dat had je immers wel gevoeld.

Het stomme is dat ik in zo’n situatie altijd hetzelfde reageer en denk;”Als ze maar niet denken dat ie van mij komt!” Dan kijk ik om me heen of ik een schuldige kan aanwijzen. Niet dat het iets oplost want hooguit kun je eens je wenkbrauw verbaasd optillen; het kwaad is toch al geschied.
Daarbij; hoe ziet het profiel van de dader er dan uit?

Soms ontmoet je een ander paar ogen op je zoektocht. Duidelijk is dat deze kijkers ook al lont geroken hadden. Ongemakkelijk kijk je van elkaar weg. Zou hij? Keek ie vol schaamte of iemand het geroken had? Of zocht ie ook een dader? Staat zij daar toevallig onopvallend opvallend te wezen?

Kinderen tot een bepaalde leeftijd kunnen overigens gerust hun gang gaan. We weten eigenlijk dat het niet hoort maar we laten het oogluikend toe. Tja tegen de tijd dat je het kunt verbieden is een giftige damp al verspreid. Wij volwassenen hebben (soms) nog het fatsoen.
Fatsoen dat resulteert in krampen. Krampen in je buikstreek.

Het maffe is dat je toch altijd wil weten wie het dan is geweest. Wie heeft jou even in een ongemakkelijke situatie gebracht? Niet dat het er toe doet eigenlijk. We moeten nou eenmaal allemaal. Maar zoek dan even een bepaalde plaats op waar niemand er last van heeft.

Beter in de wijde wereld dan in een eng gat. Toch?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zál tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op *poit*

  1. Lia zegt:

    Ja, het kan heel ongemakkelijk zijn, weet je wat ik eens meegemaakt heb?
    Ik liep in een winkel en bij èlke stap die ik deed kwam er een prrrrrtt
    Dàt is pas erg, en het niet tegen kunnen houden…………………
    Dan wil je wel in het niets oplossen!!!
    Liefs Lia.

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaa hihi…wat deed je toen? Ging je staan wapperen? Of liep je heel hard een stukkie verder om maar “onschuldig” te lijken, net alsof je nooooooit op die plek geweest was?
    *knuff*

  3. Lia zegt:

    Net doen alsof je neus bloedt en maken dat je de winkel uitkomt met een heel onschuldige blik!!
    Martien gaat altijd met gijs mee, omdat zijn vader(van gijs) een frietzaak heeft dus bijna nooit weg kan.
    We zijn gisterenmorgen om half 8 de deur uitgegaan en gisteren avond om 11 uur!! waren we thuis!
    Dat kwam omdat Gijs ook nog hier in onze woonplaats om 8 uur moest darten om zijn wisselbeker te verdedigen die hij al 2 jaar op rij gewonnen heeft.
    Als hij hem aan het eind van dit zeizoen weer wint, mag hij hem houden.
    In Loosdrecht was het darten in teamverband voor het nederlands kampioenschap.
    Ze zijn met het team 2e geworden!!
    Dus kei goed hè?
    Er deden 74 teams mee.
    Ik was zoooooo moe toen we thuis kwamen, maar had het voor geen geld willen missen.
    Liefs Lia

  4. epie zegt:

    jee ook mij is wel eens iets ontfloten maar dat hoorde je niet,
    alhoewel sinds ik oorprotheses heb weet ik dat er wel ooit iemand heeft staan lachen denk ik .
    ook bij het plassen nooit iets gehoord en met die oorbellen in is het net of je bij de niagara watervallen bent.

  5. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja ik kan het me heeeel goed voorstellen;)

    Wow dat is inderdaad lang zeg! Wat ongelooflijk aardig van jullie dat jullie met hem meegaan zeg! Vind je het ook een beetje gezellig terwijl je zit te kijken? Het blijft natuurlijk wel spannend als hij aan het gooien is he?
    Gijs heeft echt talent he? Wanneer is het seizoen afgelopen? Zou wel heel leuk zijn als ie ‘m weer zou winnen he?
    XXX

  6. Emmelinda zegt:

    @epie; ontfloten noem je dat? whaaahaaa het valt me nog mee dat ze niet meteen de ME ingezet hebben om je te ontmaskeren omdat ze dachten dat je een terrorist met explosieven was hahaha 8)

  7. epie zegt:

    ja en herinner me nog een dame die in de menigte bij een parkeergarage opeens zei

    ik heb zin om een scheet te laten , toen diensden er we een paar achteruit 😕 ik heb me toen rot gelachen

    is dit een luchtige website ??

  8. Emmelinda zegt:

    Haha wat een rare dames ken jij zeg;)

    Ja grinnik…het was weer eens tijd om de boel te laten luchten;)

  9. Peter zegt:

    Oeps, sorry daar ging er weer een. Oeps, sorry je bent er zelf over begonnen dus oeps sorry ik heb denk ik teveel uien gegeten en dat wordt morgen nog erger want dan eten we chilly concarde oeps sorry.
    Ik zit je maar te stangen maar je kent me of eigenlijk ook niet. Thuis laat ik alles gewoon los maar in gezelschap houdt ik me altijd keurig netjes in. Heb het wel eens meegemaakt dat ik in de lift stond en dat iemand een scheet liet. Ik kijk dan gewoon een willekeurig iemand aan en vraag hem of hij dat ergens anders kan gaan doen. De meeste mensen voelen zich dan zo overvallen “inclusief de dader” dat die een rode kop krijgen waardoor al snel duidelijk is wie de dader is. 😉 😉

  10. minoesje zegt:

    Vreemd eigenlijk dat er nog vaak zo preuts over dit onderwerp wordt gedaan.

  11. Emmelinda zegt:

    @Peter; whaahaa dat is ook een idee! Misschien ga ik dat ook een keer doen. Lijkt me echt iets voor mij om dat uit te vreten hahaha.
    Dus vanavond is het lekker winderig bij jullie thuis? Hihi.

    @minoesje; Ja eigenlijk wel he, daarom vind ik het zo leuk om er een log over te schrijven hahaha. Het is heel normaal, iedereen moet het kwijt;)

  12. epie zegt:

    waarom komen jullie op oud jaarsavond niet gezamelijk het nieuwe jaar inknallen , spaart een hoop vuurwerk

  13. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja zorg ik dat we van tevoren veel uien gegeten hebben…kunnen je buren weer het pand opnieuw overeind zetten hahaha;)

  14. lianne zegt:

    weet je dat ik het eigenlijk nooit doe?! scheten laten, ja op de wc wel,maar daarbuiten eigenlijk nooit,ik voel me daar namelijk niet makkelijk bij en ik”bewaar” ze eigenlijk voor als ik een wc tegen kom
    natuurlijk gebeurt het wel eens dat ik het echt niet meer tegen kan houden,maar dat kun je eigenlijk op 1 hand tellen
    braaf ben ik wel he? groetjes lianne

  15. Emmelinda zegt:

    Jaaa dat is inderdaad heel braaf. Maar het is ook netjes. Je zult in ieder geval nooit voor onaangename verrassingen komen te staan.
    Stiekum er een laten vliegen die zorgst voor een snelle sprint naar een wc is ook niet zo handig als je aan het winkelen bent hahaha;)
    Groetjes!

  16. epie zegt:

    nou ja een scheet en een windje is wel een verschil .
    laten we zo noemen tot windkracht 3 is het een windje
    daar boven is een scheet.
    Bij een gerommel tot 6 op de schaal van richter tja daar
    is nog geen naam voor .
    of weet jij dat emmelinda je hebt nogal wat talenkennis

  17. Emmelinda zegt:

    eh…storm. Dat is het! *triomf* Want dat is ook in het engels storm whaahaa…goh ben ik toch weer goed zeg;)

  18. nicky zegt:

    Ik zag eens een oude man op straat, hij zakte een beetje door zijn knieen, achterwerk naar achter, ene been een beetje omhoog en hij liet hem knállen, echt keihard ! Ik reed er net langs en riep: lucht op hè! En hij: ja moppie, wat mot, dat mot :D.
    Ik viel bijna van mijn fietsje van het lachen :P.
    Zelf laat ik ze ook hoor, maar wel tussen mijn eigen 4 muren :o. En ok, ik geef het toe, soms ook ergens waar echt niemand is, alleen mijn dochter, om haar lekker te laten lachen :D. Maar ruiken doen ze niet hoor :D.

  19. Emmelinda zegt:

    Hihi nou de mijne wel hahaha…naar roosjes. Weliswaar bedorven roosjes maar goed;) hahaha.

    Grinnik ik zou me bescheuren als ik zoiets zou zien! hahaha. Mijn opa kon het trouwens heel goed om tussen het lopen door te knallen. Vonden wij als kind zo te gek hahaha. 😛 😉

  20. epie zegt:

    moest helaas vandaag aan je website denken , er ontfloot mij iets
    bij de quick en ik hoorde het een beetje zonder gehoor apparaat.
    Die belgen deden alsof ze niets in de gaten hadden , of is het een normale belgische gewoonte ,

  21. nicky zegt:

    Nou, ik denk dat de belgen zoiets niet als gewoonte hebben hoor :). Mijn ex was in het begin nogal geschokt als ik een *poit* liet vliegen hahahaa.
    De zijne stonken trouwens héél erg, de mijne niet, dus waar had ie moeite mee ?? :D.

  22. Emmelinda zegt:

    @epie; Haha misschien wel. In China moet je toch ook laten horen dat het je gesmaakt heeft? hahaha

    @nicky; Nou weet je, ik was eerder geschokt toen ik bij Marc’s familie thuiskwam. Die lieten te pas en te onpas er eentje vliegen. Ik wist gewoon niet wat ik hoorde (ja eigenlijk wel haha).

  23. epie zegt:

    ja linda k had vroeger een vriend en die vaarde op china en toen ie
    eens terug was werd ik en mijn verloofde uitgenodigd bij een chnees
    in maastricht
    Elke keer liet ie een keiharde boer en gilde 4000 jaar chnese beschaving.
    Tja 30 jaar geleden waren de omstanders daar nog niet aan toe.

    Later toen mijn zoon en dochter nog klein waren een jaar of 6 , was er bij een chinees een bruiloft aan de gang en mijn docher met haar leuke koppie legde haar kin op die tafel en gilde stelletje vreetzakken
    ik zou er zo een weblog over kunnen schrijven maar jij doet dat beter
    emmelinda

  24. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ik zou het graag voor je doen hoor, maar ik ken het verhaal alleen nog maar van horen zeggen hahaha;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

