Geldtekort

Voor ons bij de kassa staat een klein meisje. In haar handen heeft ze een portemeja, klaar om een felbegeerd tijdschrift en een bus Pringless af te rekenen.
Ze kijkt er hemels bij. Je ziet gewoon dat ze het niet af kan wachten om de spullen mee huiswaarts te nemen zodat ze lekker op bed kan gaan lezen in gezelschap van de dure chips.

Wanneer de kassa het totaalbedrag op zijn schermpje laat zien, komen de centjes uit haar portemeja. Ze is halverweg het bedrag als een echo weerklinkt in haar geldbuideltje. Oeps, rekenen is nog niet haar sterkste kant zo te zien. Ze komt 50 cent te kort. Teleurgesteld graaft ze alle vakjes door op zoek naar eventueel verdwaald geld.

We zien het even aan en schieten te hulp *pengpeng*. De resterende 50 cent geven we aan de kassiere.
Dankbaar en verrast kijkt het meisje ons aan.

Tja…het is en blijft toch je eigen dochter he?

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Geldtekort

  1. nicky zegt:

    Tssss, ik had hier net al een antwoord gegeven (of had je die weggehaald :D).
    Maar ik zei dus dat ik het zo’n herkenbaar en leuk verhaal vond, lijkt mijn dochter wel !

  2. Emmelinda zegt:

    Nee ik heb ook verschillende dingen zitten typen die ineens weg zijn. Volgens mij doet weblog.nl vaag ๐Ÿ˜•

    Hihi hoe oud is jouw dochter?

  3. Lia zegt:

    Wat lief van je emmelinda, zou ik ook gedaan hebben

  4. Emmelinda zegt:

    Hihi ze moet het stiekum toch terugbetalen. We hebben namelijk problemen met haar handen. Er moet ergens een flink gat in zitten;) En dat nu al;)

  5. nicky zegt:

    Haha, de mijne is 11 (nog niet zo lang) en heeft heeeel weinig geld. Maar als je hoort wat ze daar allemaal van gaat kopen … ๐Ÿ˜• :D.

  6. Lia zegt:

    Hahaha ik herken het probleem, bij mijn zoon en die is al 23!!!!
    Ps ik heb de uitslag van het darten al beschreven in een nieuwe log.
    Liefs Lia

  7. Emmelinda zegt:

    @nicky; Hahaha ja leuk is dat he? Hebben ze 5 euro denken ze dat ze de stad leeg kunnen kopen. Mies koopt altijd boekjes. Ze is dol op lezen. Ik sleep ze meestal naar de 2e-hands-kraam op de markt. Heeft ze voor hetzelfde geld 5x zoveel boekjes;)

    @Lia; Hihi en was dat vroeger ook al zo? Of is het sinds kort?
    Ow leuk…ga ik die lezen!
    Knufff

  8. Lia zegt:

    Toen hij klein was en zakgeld kreeg was hij zuinig, nu hij heel zijn salaris voor zichzelf heeft, denkt hij dat het niet op kan.

  9. Emmelinda zegt:

    Oei…maar daar hebben een heleboel mensen last van he? Pfff. Zolang ze geen torenhoge schulden hebben ๐Ÿ˜‰ Ze zeggen dat geld moet rollen 8)

  10. lianne zegt:

    hihihihi ik heb het zelfs nog en ik ben 27 jaar,ik stond vorige week in de zeeman met een heel vol mandje en ik heb daar meer dan de helft kunnen laten liggen omdat ik dacht dat ik het geld wel bij me had maar ik bleek maar 50 euro meegenomen te hebben en het totaal bedrag was iets over de 100 euro dus mijn ogen waren ook iets groter dan mijn portomenee hihihihi ik ging mooi met een rode kop en in mijn schulp gekropen de winkel uit,mij zien ze daar voorlopig niet
    liefs lianne

  11. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik denk dat ze daar wel wat gewend zijn. Is trouwens hun eigen schuld; moeten ze maar niet van die leuke dingen verkopen hahaha. Daarom ben ik zo blij dat je nou bijna overal kunt pinnen…mits er iets op je rekening staat natuurlijk hihi;)
    Knufff

  12. lianne zegt:

    juist en dat stond er dus niet op dat moment ๐Ÿ˜€ hihihi ach ja volgende keer beter

  13. Emmelinda zegt:

    Zo is dat hihi…wie weet wat ze dan weer voor een leuke spulletjes hebben;)

  14. peet zegt:

    nou,…tis niet mijn dochter maar ik had vast nog wel 50 ct uit mijn echoput getoverd:D

  15. Keezz zegt:

    whahahaha, ik ken dat meisje….. dat doet ze elke keer…. nu ben jij erin getrapt…. ๐Ÿ˜€

  16. Emmelinda zegt:

    @peet; Ja grinnik…ik heb dat ook bij volwassenen…als ik die zag graven naar twee cent in de portemewattes. Al was het al om de rij door te laten stromen hahaha;)

    @Keezz; Grinnik…je kent haar inderdaad! hahaha. Ze heeft wel netjes terugbetaald dus we zijn er niet helemaal in getrapt. Volgende keer vast weer;)

  17. epie zegt:

    TIP tip tip tip
    misschien moeten ze op school meer raporten krijgen , die kunnen ze dan aan hun opa laten zien , levert altijd wat op.
    Of laat dezelfde wat vaker zien , het geheugen van opa s is niet altijd je dat

  18. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa nou die van de kids ook niet; hadden ze je laatst een al-beloond-rapport onder de neus geschoven hahaha…..of zou dat opzet zijn geweest?;) grinnik… 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

