Mijn duifje, mijn duifje

Een grote duif zat na een feest op de grond.
Hij had stevig gefeest; niet meer gezond!

Een glaasje teveel, hij wist het best.
Nou lag het op de grond; het grote nest!

Het was diep triest wat ik daar zag,
Een ontruiming, en dat op dierendag!

Na hier en daar flink snavelgeklooi
Was het gewoon een grote takkenzooi!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Mijn duifje, mijn duifje

  1. lianne zegt:

    mooi gedichtje,heeft het een bepaalde betekenis?
    liefs lianne

  2. Emmelinda zegt:

    Nou gisteren kwam ik van school op de fiets en toen zag ik die duif zitten bij een nestje. Was duidelijk uit de boom gevallen. Ik had nog terug willen gaan met een ladder om het terug in de boom te plaatsen. Maar ik heb hoogtevrees hihi. Heb de duif nergens meer gezien;)

  3. lianne zegt:

    misschien heeft iemand anders het wel naar de dierenarts ofzo gebracht? liefs lianne

  4. Emmelinda zegt:

    Ik denk dat ie ‘m gesmeerd is voordat het vrouwtje thuiskwam hahaha. Er mankeerder zo te zien niks aan hem want hij liep en vloog;)
    Knufff

  5. JC zegt:

    hahaha, leuk gevonden, moest รญe erg kotsen?

  6. Huismuis zegt:

    Grappig gedichtje!!!

  7. Peter zegt:

    Oooh ik heb een takke hekel aan duiven en vogels in het algemeen. Ze kunnen prachtig zingen maar ze motte bij uit de buurt blijven anders krijgen ze een doodstrap van mijn maat 49. Je zult nu misschien zeggen oooh wat zielig en dat is het misschien ook maar ik ben als dood voor vogels. Ik ben banger voor vogels dan voor de dood en dat allemaal dankzij mijn vader. Bedankt pa!! ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    @JC; Dat is eigenlijk nog niet het ergste…het zou erger zijn als ie last van een kater had hahaha;)

    @huismuis; thanks…*bloos* het ging ineens zo snel…had ik zo maar een gedicht af hahaha

    @Peter; Hoe komt dat dan? Wat is er mis gegaan vroeger zodat je nou met die angst zit?
    Ik geniet van de koolmeesjes in onze tuin. Er zitten vette duiven in onze conifeer en ergens verderop zitten vage vogels in een boom en die zingen de hele dag.
    Ben jij trouwens zo groot Peter? Dat je zo’n grote voeten bezit? Ikzelf heb best grote schuiten voor een vrouw (43) da’s niet altijd makkelijk. En groot ben ik eigenlijk ook niet eens (zo’n 1.73m)

  9. Peter zegt:

    Mijn vader heeft mij toen ik 1 jaar was als straf opgesloten in zijn duivenhok. De duiven vielen mij aan en ik heb er toe tot woede van mijn vader een de nek omgedraaid. Ik ben 1,96 lang en redelijk breed en ik heb schoenmaat 49. Een schoonzus van me heeft maat 42 en kan moeilijk schoenen krijgen dus ik kan me best voorstellen dat jij het ook moeilijk hebt. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  10. lianne zegt:

    nou leuke straf geeft je vader aan een jochie van 1 ๐Ÿ˜ฆ ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar een trauma aan hebt over gehouden,wat had jij dan voor iets erg gedaan dat je vader het nodig vond om jou op te sluiten??
    liefs lianne

  11. Peter zegt:

    @Lianne. Ik had aan zijn pick-up gezeten want ik ben vanaf mijn geboorte al gek van muziek. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Oei Peter, dat spijt me echt heel erg. Allemachtig, daar schrik ik van hoor. Dan vind ik het ook niet gek dat je nou geen vogel meer kunt of wilt zien. ๐Ÿ˜ฆ Kreeg je zeker nog extra straf omdat je er een een koppie kleiner gemaakt had?

    Wow wat dat kan verschillen dan. Marc is 1.92 meter maar die heeft net zo’n grote voeten als ik. Dus kan ie mijn schoenen aan;) hahaha
    Ik heb voor mijn eigen schoenmaat een slimme shoptip…gewoon heel vroeg in het seizoen gaan. Als de mussen…eh…sollie…eh…muizen van het dak vallen op stap gaan. Dan heeft niemand nog zijn in winterschoenen hahaha. En andersom natuurlijk…als het nog vriest en iedereen de schaatsen van zolder gehaald heeft; zomerschoenen inslaan hahaha;) Werkt prima;)

  13. Peter zegt:

    Ach ik heb een hof leverancier voor mijn schoenen al is de keuze beperkt maar ik haal ze bij Neckermann. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  14. Peter zegt:

    Ja ik kreeg zeker extra straf, een flink pak op mijn billen. Mijn vader sloeg zo hard dat mijn moeder vreesde dat hij mij dood zou slaan. Ik heb daarna twee dagen niet kunnen lopen en zitten maar het is hem nu vergeven. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  15. Emmelinda zegt:

    Die van die dikke gids? Leveren die ook in zo’n grote maten? Wow dat is te gek!

    Hihi dat is lief van je;) Maar ik kan me nogmaals heeeeeel goed voorstellen dat je een pokken-hekel aan die vogels gekregen hebt! ๐Ÿ˜‰

  16. Peter zegt:

    Ja die van die dikke gids ook voor dames dus kijk even online via http://www.neckermann.com ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  17. Emmelinda zegt:

    Ik heb hem hier nog in de kast liggen…in de folie nog *schaamschaam*

  18. Peter zegt:

    Daarvoor hoef je je toch niet te schamen? Ik had liever dat ik ze niet hoefde te gebruiken want het zijn afzetters die gebruik maken van mijn ellende en/of tekort komeningen. Ik zie ze als noodzakelijk kwaad. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  19. Emmelinda zegt:

    Vraagje he…moet je dan ook per maatje meer extra gaan betalen? Net zoals bij kleding?
    Ja helaas heb je ze nodig he? En in die speciaalzaken ben je ook een boel poen kwijt! ๐Ÿ˜‰

  20. Peter zegt:

    Ja je betaald meer voor grotere maten maar het is minder dan bij een speciaal zaak (voor mij tenminste). Ik ben een keer in Amsterdam en Den Haag wezen kijken en daar vroegen ze zo ยƒ400,- voor een paar schoenen en dat verdom ik dus he. Ik heb ze nu vaak rond de €75,- ongeveer ยƒ165,- ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  21. Emmelinda zegt:

    Ja wat een geld he? Pfff. Maar Marc heeft dan geen grote voet maar hij loopt op die dure schoenen (teer huidje hihi) en dan ben je dat per paar ook steeds kwijt. Ik loop op schoenenreusjes en heb voor dat zelfde bedrag een verzameling. Maar ja als je niet anders kunt dan is dat echt heel vervelend. ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜‰

  22. Peter zegt:

    Het maakt mij in principe geen reet uit waarin en waarop ik loop want dat zal mij echt een zorg zijn “loop zomers het liefst naakt” maar ja zoals je al zegd ik heb geen keuze daarin dus ben ik wel genoodzaakt om daar die schoenen te kopen. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  23. Emmelinda zegt:

    Yep en gelukkig KUN je aan schoenen komen! Want als je ze echt speciaal moet laten maken zal er ook wel een joekel van een prijskaartje aan hangen…pfff;)

  24. Peter zegt:

    Dat kun je wel zeggen ja. Ik heb een keer voor de gein in Zutphen er naar gevraagt ยƒ850,- alstublieft dank u wel. Dat is niet gepeist maar toch nat. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  25. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja zeg dat wel…tjemig de pemig wat je daar allemaal voor kunt komen *droom*! En dan loop je daarmee door de stro.eh…modder;) hahaha

  26. Emmelinda zegt:

    komen=kopen (begin kippig te worden rond dit tijdstip hahaha)

  27. Peter zegt:

    Je kent me te goed geloof ik. als ik nieuwe schoenen heb gekocht hou ik ze altijd ten doop in een weiland waar veel modder is. als ze heel blijven zijn het goede schoenen anders gaan ze geheid terug. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  28. Emmelinda zegt:

    Whaahaaa dat is een hele goeie…zullen ze blij mee zijn als ze zo’n druipend stel schoenen terug krijgen whaahaa. Maareh…je hebt helemaal gelijk. Het kost ook een flinke duit dus dan mag je er ook een boel voor terugverwachten. ๐Ÿ˜‰

  29. Peter zegt:

    Dat dacht ik ook en als je bij je eerste wandeling al problemen ondervind dan ben ik daar heel erg simpel in hoor. Ze waren er natuurlijk niet blij mee want ik heb wel eens wat schoenen terug gestuurd en gebracht en dan kreeg ik een boos briefje van ze terug met hoe het in hemalsnaam mogelijk was dat ik die schoenen zo durfde terug te sturen want de klei en koeien stront zat er nog aan. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  30. Emmelinda zegt:

    Whaahaa nou ik vind het briljant. Zij durven voor zoveel geld zulke bagger aan te smeren dus mag jij van mij ook best bagger terugsturen hahaha;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

