Afgelopen, uit!

Ik was het vandaag spuugzat. De maat was echt vol. Ik heb Mies alle hoeken van de kamer laten zien.

Voordat je de kinderbescherming belt; het was echt nodig want die hoeken waren een tijdlang onvindbaar. Mies had namelijk een enorme berg rommel opgespaard.

Tjongejonge..als je dit als volwassene bij elkaar spaart komen de witte jassen je ophalen. Iedere dag was het ruzie. Opruimen is niet haar sterkste kant. En ook al deed ze haar best; netjes werd haar kamer niet. Meerdere malen heb ik haar kamer helemaal opgeruimd en ook Marc heeft dat een paar keer gedaan. Nu was het echt basta. Mevrouwtje wil meetellen hier in huis? Dan zal ze toch ook haar kamertje netjes moeten houden. Ze is tenslotte 10 jaar.

Vandaag hebben we ons samen in de rotzooi gegooid. Ik heb haar leren opruimen. Ook al vond ze het zwaar onzin en had ze allerlei smoezen om me maar op andere gedachtes te kunnen brengen. Helaas…ik hield voet bij stuk deze keer. Drie uur lang hebben we ons bezig gehouden met puinruimen. Maar met het door-mij-gewenste resultaat.

En ook al zag ik vandaag dat Mies feeling heeft om er tussen uit te knijpen, ze zag toch in dat een opgeruimde kamer toch wel lekker was.

Kijk en zoiets geeft dus echt een opgeruimd gevoel!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Afgelopen, uit!

  1. wasmachine zegt:

    herkenbaar opgeruimd gevoel πŸ™‚

  2. Emmelinda zegt:

    Lekker he? hihi. En nou maar hopen dat het gevoel wat betreft haar kamer lang mag duren;)

  3. Lia zegt:

    Ooh zucht……..kan je het mijn zoon (23) ook komen leren, mij is het nog nooit gelukt………………

  4. Peter zegt:

    Ha heb je ook van die kinderen. ik heb samen met mijn vrouw Maandag de kamer van onze zoon (5) opgeruimt en hem duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer is geweest. Als ik nu twee soorten speelgoed zie liggen is hij het kwijt en tot nu toe werk dat aardig. Eerst opruimen voor dat je met iets anders gaat spelen. Nu de kamer van onze dochters (2, 7) nog pffff, dat is echt een beeste bende met alleen een pad naar het bed. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  5. Unicorn zegt:

    Goed hoor… Ik ben nu 37 en ik kan nog steeds niet opruimen. M’n eigen veters strikken gaat wel steeds beter! πŸ˜€

  6. Emmelinda zegt:

    @Lia; Zucht..erg is dat he? Ik zal kijken of de cursus van vandaag zijn vruchten zal afwerpen en dan geef ik wel een gil om je zoon te komen helpen;) hihi. Overigens was ik vroeger net zo moet ik eerlijk zeggen hihi.

    @Peter; Hahaha heerlijk is dat als je leest dat het niet alleen bij jouw gezin zo is he?
    Ja hier heb..eh…had je ook zo’n looppad naar het bed. En vanzelf opengaande deuren omdat de kasten zo volgestouwd waren en uiteindelijk de zwaartekracht won hahaha.
    Ik hoop zoooooo dat de cursus vandaag genoeg was. En ik hoop voor jou dat het bij jouw zoon nou ook duidelijk is.;)

    @Unicorn; Ik heb op een of andere manier de boel voor mezelf omgegooid. Was vroeger ook heel erg hoor moet ik eerlijk zeggen. Maar nu wil ik dat het opgeruimd is. En dat het opgeruimd blijft;)
    Hihi fijn he, dat verters strikken;) hahaha

  7. kwebbeltante zegt:

    “jong geleerd is oud gedaan” zeggen ze wel eens πŸ˜‰

  8. lianne zegt:

    volgens mij is mijn moeder allang blij dat ik uit huis ben…we hebben daar wat onenigheid over gehad hoor want ik had er echt een hekel aan,net als mijn broer trouwens die nog WEL! thuiswoont
    sterkte mam!!! πŸ˜‰

  9. Emmelinda zegt:

    @Kwebbeltante; Ja hihi en ik hoop dat het deze keer ook zo is;)

    @lianne; Hihi oh mijn moeder had ook een zware taak met mij hoor. En dan ging ze zelf opruimen. Als ze mijn kamer afwas snuffelde ik mijn prullenbak na of ze iets belangrijks weggegooid had hihi…oooo erg he?;)

  10. epie zegt:

    nou ja ik heb vandaag niets te zeggen ,zou toch maar wat verkeerds zeggen

  11. Emmelinda zegt:

    Grinnik. Weet je wat? We noemen het gewoon anders. Hoe weet ik ook nog niet. Creatief opruimen ofzo;)

  12. Sassefras zegt:

    en denk je nu echt dat het zo netjes blijft? Luister naar een ervaren moeder. Binnen de kortste keren is het weer hetzelfde liedje πŸ˜€ En ik kan het echt weten, want ik ben precies zo! Opruimen en direct daarna weer lekker rommel maken

  13. Emmelinda zegt:

    Ik heb geen flauw idee. Marc is ongelooflijk opgeruimd, als kind ook al. Ik was verschrikkelijk maar ruim nou op. Dus wie weet. Ik ga gewoon van het ergste uit…dan valt het misschien wel mee;)

  14. epie zegt:

    deze vader heeft altijd iets gemeens gehad met zijn kinderen ,we hadden allemaal niets met opruimen en wat zien ik ,met de kinderen
    is het toch nog goedgekomen

  15. Emmelinda zegt:

    Grinnik…misschien kan ik jou ook wel een cursus geven? hahaha;)

  16. epie zegt:

    jaaaaaaaaaaaaaaaah en tegen die tijd dat ik het geleerd heb en overgenomen is alles teminste opgeruimd

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

