Aktie!

Dat kinderen op reclame reageren weten de heren geleerden van de reclamebureaus wel. Die mierzoete filmpjes van drie minuten laten je als ouders uren door de stad rennen tegen de tijd dat-die-man-met-de-witte-baard komt. En die vervelende zoete liedjes die erbij gezongen worden gaan ook de hele dag niet uit je hoofd.

Dat reclame ook anders opgepakt wordt bij kinderen zie ik bij Stef. Die loopt sinds een paar weken een reclame na te doen.

Wanneer Stef iets moet gaan doen roept ze uit: “Ennn Aktie *tsjik tsjik*.” (Voor het geval het je heel bekend voorkomt maar je even niet weet wanneer de klok de klepel vangt voordat het kalf verdronken is in de put…het is die saaie reclame van de C1000)

Ik vind het heel leuk gevonden van Stef. We houden die grap er in.

Steffie…altijd fratsen!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Aktie!

  1. Peter zegt:

    Oooh ja, dat gedoe komt er weer aan. Mijn kinderen hebben het er ook regelmatig over. Hoeveel nachtjes moeten we nog slapen? En ik maar roepen dat hij niet meer bestaat en hun dan weer oohoh dat ga ik zeggen tegen hem. Bah, zal blij zijn als het weer 23 Maart is zeg. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  2. Lia zegt:

    Wij doen nog alleen sinterklaas voor de kleinkinderen.
    En hoezo 23 maart Peter????

  3. Emmelinda zegt:

    @Peter; Hahaha en op school maken ze de kinderen rond deze tijd al gek met sinterklaas hihi

    @Lia; ik denk dat het hier het laatste jaar is dat Steffie nog gelooft. Dan gaan we het volgend jaar anders doen denk ik;)

  4. minieboe zegt:

    kinderen kunnen zo leuk op grote mensen dingen reageren! veel leuker dan wij zelf kunnen tsik tsik! Kinderen blijf zo denken!

  5. Emmelinda zegt:

    Daar heb je helemaal gelijk in minieboe! Ik heb ook al die leuke uitspraken van ze meteen opgeschreven. Ga ik ze op hun bruiloft mee om de oren slaan hahaha;) Nee is geintje 8)

  6. Peter zegt:

    @ Lia. Ik ben 22 maart jarig en daarna hebben we even rust van allerlei feesten al zit pasen me dan alweer op mijn nek bedenk ik me net. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    Oh hihi Peter, dat hebben wij dus ook. Alleen in het 2e deel van het jaar. Vallen alle verjaardag enzo en dan nog eens de kerst en oud en nieuw….. ๐Ÿ˜• ๐Ÿ˜€

  8. Peter zegt:

    Nou ik ben in maart jarig “vier het nooit” mijn vrouw in Juli en mijn kinderen in Augustus en September. Voel me een beetje alleen snik, snik, hahahahaha. Nou effen zereneus, sint, kerst en oud en nieuw zijn voor mij een beetje irritante feestdagen geworden omdat ik dan volgens de reclame zoveel moet en dat wil ik helemaal niet. Ik moet dit hebben en ik moet dat doen and so on en daar pas ik veur. Ik ga ook regelmatig naar de kerk en zie dan heel veel lege plaatsen maar met kerst zit de hele zooi vol met huigelaars omdat dat zo schijnt te horen.
    En allemaal roepen zalige kerst “ben Katholiek” maar als je die zelfde sukkels dan op straat tegen komt kijken ze je met hun rot smoel aan en ben je ineens te min en gunnen ze je het licht in de ogen niet eens. Ik vraag me daarom vaak af wat die figuren in de kerk doen en waarom ze op die manier vaak mijn kerst vergallen of ligt het allemaal aan mij? ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  9. Emmelinda zegt:

    Neeeeeeeeeeeeee! Dat ligt helemaal niet aan jou. Tenminste…ik deel jouw mening helemaal. Ik ga nooit naar de kerk (ja oke bij begrafenissen of bruiloften maar goh…dan zit ik de rit echt uit hoor) maar ook niet met de kerst. Kerst vind ik pas leuk met boerenkool op tafel . Ja echt…vind ik helemaal te gek. Die flauwekul. Maak het iedere dag gezellig en niet alleen op die twee dagen. Oud en nieuw blijven we ook altijd thuis. Lekker veilig ook hahaha. En alleen de verjaardagen van de kids (haha ook in augustus en september) vieren we. Maar niet met een heel gezelschap hoor. Die komen de rest van het jaar ook amper dus nu hoeft het ook niet. Ze zijn dol op opa. Dus komt opa met mijn broer.
    Niet dat ik er somber over ben hoor…iedereen moet maar doen wat ie wil. Maar ik koop geen valantijnskaarten omdat dat moet op 14 februari. Lekker puh. Daar ben ik toch niet groot voor geworden; om nog alles te doen wat een ander voorschrijft? whaahaa;)

  10. lianne zegt:

    @ EMMELINDA EN PETER ik sluit me helemaal bij jullie aan,van mij hoeft het ook niet allemaal zo commercieel,maarja als je twee kinderen in de leeftijd van 2 en 4 jaar hebt dan doe je toch automatisch mee voor de kids,maar als je dan die tevreden koppies ziet dan weet je in ieder geval waarvoor je het doet,waar ik me wel dood aan erger is dat het elk jaar steeds vroeger komt en met reclames en met de inhoud van de supermarkten,ik zie zelfs al kerstspullen liggen!! en zaterdag,staat er hier bij de c1000 al een kraampje waar ze oliebollen gaan verkopen!!!….nog ff en ze beginnen straks in mei al met sinterklaas en kerst ๐Ÿ˜ฆ ………en verjaardagen?! die vier ik eigenlijk alleen voor de kinderen en op onze eigen verjaardagen komen meestal alleen mijn ouders en mijn broer koffie drinken en dat vindt ik veel gezelliger dan dat het hele huis vol zit met mensen die je normaal bijna nooit ziet…….gewoon mijn eigen gezinnetje en een paar mensen daaromheen en ik ben helemaal happy ๐Ÿ˜€
    liefs lianne

  11. Lia zegt:

    Ik ben het met jullie allemaal eens (wat een meeloper ben ik hรจ?) nee hoor maar ik denk er net zo over.
    Ik kan niet meer tegen dingen die ”moeten”
    Geef mij maar mijn eigen gezin om me heen en dan ben ik vet tevreden.
    En sinterklaar en de kerstman daar geloof ik al lang niet meer in, niet zolang de mensen elkaars leven vergallen en overal moord en doodslag.

  12. Peter zegt:

    Ik weet niet of iemand van jullie ooit de conference van Harry Jekkers heeft gezien over wat wij onze kinderen allemaal wijs maken.
    Sinterklaas, de Paashaas, de Kerstman, elfjes, kaboutertjes en God “twijfel gevalletje” we leren het ze allemaal en als ze dan een jaar of twaalf zijn zeggen we haha allemaal gelogen. Die kids nemen dan wraak en dat noemen we de pubertijd waarin ze de ouders zes jaar lang dwars zitten met klote muziek en walgelijke kleding.
    Ik heb daar heel lang over nagedacht en kwam tot de conclusie dat Jekkers helemaal gelijk heeft. Wij ouders maken onze kinderen van alles wijs en zeggen dan op een gegeven moment haha alles gelogen terwijl we ze ook bij brengen dat je niet moet liegen. Ik heb daarom altijd tegen mijn kinderen gezegd wat er werkelijk aan de hand is. Ik zeg niet kijk daar is sinterklaas of de kerstman nee, ik ben heel open en duidelijk naar mijn kinderen toe. Wij gedenken sinterklaas en de kerstman is een commercieel geintje uit de VS want kerst gaat over de geboorte van Jezus en niet om de kerstman en met pasen gedenken wij dat Jezus is opgestaan uit de dood and so on. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  13. ~BadGirl~ zegt:

    Oh ik kijk niet graag reclame…heel soms zijn er nog leuke..maar meestal zap ik maar gewoon door…

  14. Emmelinda zegt:

    @lianne; Ja psies…dat vind ik nou ook. Als ik een feestje wil geven doe ik dat wanneer ik er zin in heb en niet omdat iedereen dat verwacht omdat ik toevallig jarig ben. moet je mensen ook eens horen. “We MOETEN naar de verjaardag van blablabla”…oooo wat hebben ze er allemaal zin in he? Bleeergh;)

    Lia; Nee hoor, ik vind je geen meeloper hihi. Ik ben allang blij dat ik niet alleen met dit “probleem” loop want om me heen hoor ik alleen maar verjaardagsverhalen en dan voel ik me zo’n vreemde eend in de bijt;)

    @Peter; Nee ik heb die conference nooit gehoord maar ik weet dat ie ongelooflijk leuk schrijft (Heb vroeger kinderboeken van hem gelezen) dus ik kan me er het een en ander bij voorstellen.
    Ik vind het ook moeilijk hoor. Ik wou dat ik er net zo eerlijk over kon zijn als jij. Ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om ze te vertellen dat smikkelaas niet echt is. De kerstman heb ik wel onthuld. Net zoals de paashaas en de tandenfee. Daarvan weten ze dat het onzin is. Mies gelooft al lang niet meer in smikkelaas, blij toe. Ik vond het echt heel moeilijk om hen voor te liegen maar van de andere kant vond ik die gezichtjes ook weer heel erg leuk als ze in spanning zaten wanneer een Piet of een sint in de buurt kwam;)

    @~BadGirl~; Ja eens in de zoveel tijd komen er kanjers van reclames. Niet om iemand te discrimineren ofzo maar die van die citroen met die jehova’s vind ik geweldig. Ik heb het niet gauw maar iedere keer als ik die reclame zie moet ik lachen; zo briljant hihi;) 8) ๐Ÿ˜‰

  15. Huismuis zegt:

    Ik heb geen kinderen dus geen last van sinterklaas. maar succes ermee! ๐Ÿ˜›

  16. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel;) Tis hier waarschijnlijk het laatste jaar;)

  17. Brillie zegt:

    Reclame maken is een kunst. Maar om niet na de reclame aan de koop te gaan is nog kunsitger.

  18. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja daar heb je helemaal gelijk in. Gelukkig zijn het veel waspoeierreclames en daar ben ik totaaaaaal niet gevoelig voor hahaha… ๐Ÿ˜‰

  19. Looyjan zegt:

    ik haat reklame op te en dan ook altijd als je net lekker in de film zit met je gedachte dan komt in eens die rot reklame weer ๐Ÿ˜•

  20. Emmelinda zegt:

    Jaaaa da’s helemaal waar! Maaaar…moet ik zeggen…soms moet ik ook zo nodig ff een plaspauze inlassen dat ik echt naar de reclame verlang hahaha;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

