Broem broem

Toen ik op de middelbare school zat, woonde er tegenover de school een jongen. Oke oke, er woonden wel meer jongens maar het gaat nou ff over die ene.
Hij was een stuk ouder dan ik want hij reed al in auto. Hij was helemaal trots op zijn zelfuitgebouwde auto.

Op een zekere dag fietste ik naar huis en kreeg in de gaten dat ik achtervolgd werd. Het was die jongen, samen met zijn vriend. Terwijl hij stuurde stak ie zijn hoofd uit het raampje en vroeg of ik een kopje koffie kwam drinken. Ik moest lachen maar schudde mijn hoofd. Toch bleef ie achter me aan rijden.

Omdat ik niet wilde dat ie wist waar ik woonde fietste ik door. Onze wijk kon je van twee kant in en ik nam de andere kant. Misschien kon ik hem zo afschudden.
Niet dus. Terwijl ik die straat nam gaf hij gas en schoot de 1e straat in. Hij wist dus al waar ik woonde!

Dat bleek toen ik onze straat inreed. Ik zag dat hij zijn auto dwars over de weg geparkeerd had. Ik vond het mooi gevonden. Hij dacht zeker dat ik zo de straat niet uitkon? Dat ik wel mee moest om koffie te drinken? Ha! mooi pech!
Ik reed bij ons de oprit op en ging de garage in.

Even later was ik toch wel sgieuwnierig. Had ie het al opgegeven? Maar nee, hij stond er nog steeds. “Wat een volhouder!” dacht ik en vertelde mijn moeder lachend wat er gebeurd was. Samen stonden we te gniffelen op mijn kamer terwijl we stiekum naar buiten gluurden.
“Straks komt de politie nog!” zei ik. Hij versperde de straat en voor een rustig dorpje was onze straat best druk.

Warempel…de woorden waren nog niet uitgesproken en de politie reed onze straat in. We zagen de politie schrijven en vonden het eigenlijk best zielig. Maar we moesten er ook weer om lachen! Wat een toeval zeg!

Dat het geen toeval was bleek later.
Hij was blijkbaar onze straat ingescheurd maar had er geen rekening mee gehouden dat er juist in onze straat niet gestrooid was. Op een plakkaat ijs is de auto gaan glijden en tegen een geparkeerd busje aan geknald. Door de vaart is het busje de stoep op getild. Daarom was het voor mij ook niet te zien dat ie in de problemen zat!

Oooh wat voelde ik me schuldig! Zijn trouwe autootje total loss. Wat zielig! Ik heb het ook nog lang moeten aanhoren. “Had je maar koffie moeten komen drinken” zei ie dan. Weliswaar met een knipoog, maar toch he….

Maar ja ik kon er ook niks aan doen!

Ik lust gewoon helemaal geen koffie!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Broem broem

  1. lianne zegt:

    en is het later nog iets geworden tussen jullie?? ๐Ÿ˜€

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi nee helemaal niet eigenlijk. Ik vond hem aardig maar alleen maar dat. We hebben wel samen twee andere personen met elkaar gekoppeld. Die zijn inmiddels zo’n 13 jaar bij elkaar;)
    Hij is verhuisd maar ik had hem nog eens gezien met een vroyuw. Dus waarschijnlijk is het met hem ook goedgekomen. Hij zal haar wel om een koppie thee gevraagd hebben hahaha;)

  3. Peter zegt:

    Prachtige anekdote zeg en de clou is helemaal mooi ๐Ÿ˜€ , Ik lust ook geen koffie overigens. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  4. Lia zegt:

    Leuk verhaal em, ik moest er wel om lachen en dacht eerst dat je wilde vertellen dat hij later je vriend/man was geworden

  5. Emmelinda zegt:

    @Peter; Dank je wel hihi. Ik zit al heel lang op dat verhaal te broeden. Nou ja, om er een geheel van te krijgen en vanmorgen, ik was net mijn bed uit, viel ie helemaal in elkaar hahaha;)

    @Lia; Dank je wel! Nee hihi, had ook zo kunnen zijn. Hij was ineens weg. Verhuisd hahaha.;) Was echt een aardige knul. Maar alleen maar dat;)

  6. Peter zegt:

    Ik heb nog eens zitten nadenken over je verhaal en bedacht me bij hoeveel meiden ik wel niet voor de deur heb gestaan of ben gevolgt.
    Gek he hoe de ene herinnering de andere kan boven brengen. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa grinnik. Ik had vandaag ook meteen voer voor andere logjes. Ik weet alleen niet of men daarop zit te wachten hihi. Ik heb nog een hele leuke maar daar moet ik nog ff op broeden;)

  8. Peter zegt:

    Ik zie je al helemaal zitten op een nestje, hahahaha. ๐Ÿ˜€ Af en toe even kijken of het logje al uitkomt. Kom maar op met die logjes ben zeer benieuwd. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  9. Lia zegt:

    Logjes zijn net eieren, het komt uit of het is een leeg ei.
    Ik heb al dagen geen eieren meer hihihi.

  10. Emmelinda zegt:

    Oh ik heb echt te hard geroepen hoor, solliesollie. Ik begin er steeds aan maar het ontbreekt me gewoon aan fantasie. Dan lees ik ‘m over en dan vind ik het niks. Hoppaaaaa weg ermee. Baal er eigenlijk best wel van maar goed, ik haal het wel weer in;) grinnik…

  11. Peter zegt:

    Hoewel ik geen eieren hoor te leggen *hahaha* is het bij mij ook niet veel soeps hoor. het laatste dat ik heb geschreven was meer een ergenis dan een serieus log. Ik heb het zo druk met de politiek dat ik niet eens toe kom aan dingen die ik in huis nog mot doen zoals wat gordijnrails ophangen en de trap en gang schilderen en dan ligt de tuin ook nog te wachten voor en achter, pfffffffffffffffff HELP!!. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    He bah dat zijn ook van die klusjes die altijd blijven liggen. Ik had er vandaag eentje van weggewerkt; mijn horloges voorzien van een nieuw batterijtje. Die lagen ook al maanden stil te wezen. Ik wou er eigenlijk ee log over schrijven maar pfff ik vond het eigenlijk zo eh..zo eh..niks;)

    De laatste paar dagen hebben we het hier druk gehad met allerlei dingen. Ik denk dat het daardoor ook komt. Misschien komt het morgen wel weer goed;)

    Ik wens je iig een fijne zondag!! ๐Ÿ˜€

  13. Peter zegt:

    Ben nu bezig tussen al het loggen door een nieuw log aan het schrijven.
    Krabbels III. Ik had nog wat oude hersen spinsels liggen en daar doen we nog wat nieuwe bij en klaar is log euh ben is Peter. hahaha ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  14. Emmelinda zegt:

    Hihi heb jij dat ook altijd? Ik heb hier een lijstje met allerlei krabbels erop. Onderwerpen waarover ik nog eens wil schrijven. Het mooiste ervan is dat er dingen op staan die al heeeeeel oud zijn maar dat er staads “frisse” loggen komen, die helemaal nooit op dat briefje gestaan hebben hahaha…dus het briefje BLIJFT gewoon vol;)

    Ik ben benieuwd wat je aan het schrijven bent. Zal het binnenkort vast lezen hihi;) ๐Ÿ˜€

  15. Peter zegt:

    Komt er straks nog op maar dat zul je gezien de tijd pas morgen zien.
    Nogmaals weltrusten en de handjes BOVEN de dekens houden he. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  16. Emmelinda zegt:

    Hihi ja is goed, heb ik morgen…eh…straks dus nog wat te lezen;)

    Neuh…vind ik zonde;) grinnik

  17. Peter zegt:

    Hoezo vind ik zonde, wou je wachten? Heb je nog een uurtje dan? ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  18. Emmelinda zegt:

    Whaahaa grinnik…neuh ik heb het dekbed van ons afgetrapt;)

  19. epie zegt:

    late reactie , slippen in de sneeuw niet meer mogelijk , straat na 18 jaar eindelijk een nieuwe caoting gekregen.
    jeeee hoe schrijf je coating ??

  20. Emmelinda zegt:

    Grinnik…dat mag ook wel in de krant! Ook zo’n afschuwelijke kleur als in de Kerkstraat in dat andere dorp? hahaha ๐Ÿ˜‰

  21. epie zegt:

    noem dat maar ander dorp
    dat dorp lag toch aan de maas , na anexatie door fortunatown ligt
    fortunatown aan de maas
    een kanaal verder drijven nog steeds drie helmen waarvan de eigenaars spoorloos zijn

  22. Emmelinda zegt:

    Eh ik weet van niks, deze keer echt niet hahaha 8)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

