Pfff wat afgezaagd!

Schreef ik een half jaar geleden over ons bremmetje, vandaag heb ik de knoop doorgehakt. Of liever gezegd; zijn stammetje! En niet gehakt maar gezaagd.

Au! Dat deed even pijn! Nee niet wat jij denkt haha; ik kan namelijk heel goed overweg met gereedschap. Het deed meer pijn dat het nou definitief was. Hij was toch het begin van mijn tuinierplezier. En nou werd ie afgedankt!

Het was laf van mij; dat geef ik toe. Hem omzagen voordat ie me kon betoveren met zijn bloemen in het voorjaar! Maar ja, dan had ie ook beter zijn best moeten doen.
De helft van zijn takken waren afgestorven. Die waren niet meer te redden. Ik heb ze eraf gezaagd met het idee “help-de-brem-de-winter-door.” Maar pfff..het was gewoon geen gezicht. Dan maar helemaal om? De twijfel sloeg toe. Wie ben ik om te beslissen wat mooi of niet mooi is? Natuur is natuur en goh hij leefde nog steeds.

Maar hΓ¨…wie was er nou de baas? Het was toch mijn (eh..onze) tuin? Ik had hem al zo lang het voordeel van de twijfel gegeven! Meerdere malen zelfs!
Nou gaapt er een groot gat in de border. Ik mis hem. Nu al. Maar ik heb geen spijt.

Ik ben er nou lang genoeg ingeTUINd!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Pfff wat afgezaagd!

  1. Peter zegt:

    Tsja, dat is hard. Hoever heb je hem weg gesnoeit want als je geluk hebt komt die volgend jaar gewoon weer op hoor. Ik neem ook wel eens harde besluiten in de tuin maar alleen als ze hoogst noodzakelijk zijn want ik laat de natuur zoveel mogelijk zijn gang gaan wat weer tot gevolg heeft dat er planten opkomen die je er nooit in hebt gezet maar wel de mooiste bloemen voort brengen. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Ik vrees dat hij echt dood aan het gaan was. Ik heb al zo vaak gesnoeid en dorre stukken weggehaald maar er kwam niks voor in de plaats 😦 En nu was het wel heel heftig. Er was nog maar een klein stukkie van over. Ik koop volgend jaar een mooie struik als aandenken hihi.

    Klopt, ik snoei alleen maar als het echt nodig is. Sommige struiken worden zo ongelooflijk lelijk als ik ze hun gang laat gaan hihi. Of ze verstikken zichzelf. Dan grijp ik in. Verder niet. Ik krijg via de wind en vogels een heleboel leuke dingen terug en die laat ik ook lekker staan. In het voorjaar heb ik een onkruid in de tuin dat woekert als een gek maar ooo wat zijn die roze bloemetjes vrolijk! Een maand later is het uitgebloeid en trek ik alles uit (eh…van wortels, niet mijn kleren haha). Het jaar daarop weer hetzelfde.

    Goh kijk eens…bijna een weblog hiero hahaha;) Als ik eenmaal begin over tuinieren…. 8)

  3. Peter zegt:

    He wat jammer dat je niet je kleren uittrekt tijdens het tuinieren, was zeker even komen kijken. Sorry that was mijn dirty side hahaha. πŸ˜€ Ik mot nu helaas wat boompjes en struiken eruit gaan gooien want ze gaan elkaar overwoekeren en nemen teveel licht van de kleine plantjes weg, misschien iets voor jouw? πŸ˜‰ πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Grinnik nou dat zou mijn buurman ook wel willen ja. Die staat in de zomer altijd te gluren wanneer ik in bikini de zon adoreer πŸ˜‰
    Maareh…wie weet wat voor tuindieren ik dan onbewust mee naar binnen sleep hahaha;)

    Het is lief van je maar ik zit met hetzelfde probleem. We hebben een stadstuin en die is vol. Bomvol. Maar als je ze echt kwijt wilt weet ik misschien wel iemand bij jou in de buurt;)

  5. Peter zegt:

    We zullen zien en wat heb jij een onbeschofte buurman zeg de viespeuk. Komt hij wat te kort bij zijn eigen vrouw. πŸ˜•

  6. Emmelinda zegt:

    Whaahaa tis duidelijk dat jij mijn buuv niet kent;) hahaha.

  7. Peter zegt:

    Is het zo erg? Dan was ik niet eens bij haar gebleven. Duidelijk een man zonder ballen.(Grijns) πŸ˜‰ πŸ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Grinnik…nou bij hunnie geldt echt: soort zoekt soort. Ze passen goed bij elkaar hahaha;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

