Mens erger je niet!

Zo lang ik me kan herinneren speelt Stef vals. Je kunt geen spelletje op tafel leggen of ze weet het zo te spelen dat je meer op haar let dan op je eigen spullen.

Ongelooflijk hoe creatief ze daarin is! Je kunt een spel dagelijks spelen en NOG weet ze iedere keer op een andere manier de kluit te belazeren. Dobbelstenen manipuleren, kaarten achterhouden, jokers merken, fiches op de grond laten vallen en zich zogenaamd vertellen in het aantal stappen is een greep uit haar trukendoos.

Ik speel om te winnen. Dat wil zeggen…als ik de kans krijg neem ik die ook. Ik laat hen niet winnen. Ze laten mij ook niet winnen en het lijkt me zo de juiste manier om ze tegen hun verlies te laten wennen. Daarbij is winnen het allerleukst als je het ook echt verdiend hebt.

Maar als je dan die kleine zo stiekum ziet valsspelen moet ik me inhouden. Ik moet echt lachen als ze je met een pokerface om de tuin probeert te leiden. Geen spier op haar gezicht vertrekt wanneer ze iets uitspookt. Daar zou ze bijna om beloond moeten worden!

Het botst vaak wanneer ze een spel met haar zus speelt. Die is namelijk heel nauwkeurig en als het niet volgens de regels gaat schreeuwt ze moord en brand. Natuurlijk heeft ze helemaal gelijk. Daar zijn de spelregels ook voor uitgevonden.

Tja maar daar heeft Stef tot nu toe nog geen boodschap aan. Ze speelt vals en hoe.
Ik blijf er gewoon wat van zeggen en ze moet haar streken herstellen.

Ik trap er niet meer in; ik heb haar wel door!

Wat dat betreft is het “Game-Over”!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Mens erger je niet!

  1. epie zegt:

    tja ik vond vandaag een foto van stef van vier jaar en moest denken
    wat kijk jij ontdeugend arme ………………

  2. Peter zegt:

    Hahahahahahaha, leuk begin zeg, zolang als ik me kan herinneren speelt steffie vals. Ik ga even verder lezen. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  3. Emmelinda zegt:

    Ja ze had vandaag ook weer zulke pretoogjes opstaan…dan weet je meteen wat voor dag het gaat worden hahaha;)

  4. Isaiah zegt:

    herkenbaar. Bij ons gaat het er net zo aan toe. Mijn kinderen en ik spelen altijd om te winnen. Verbeten trekken om onze gezichten, verhoogde hartslag als je een kansje ziet. Valsspelen was booral aan de orde toen ze nog wat jonger waren, of ineens regels erbij verzinnen. Probeer bij zo’n kleintje dan maar eens je lachen in te houden. Ach ik hoorde van mijn oma dat ik net zo erg was en dat ik mijn streken thuis krijg…..

  5. epie zegt:

    nou ja met de oom van steffie emmelinda s broertje nu 110 kg viel
    ook niet mee te spelen

  6. Peter zegt:

    Heerlijk he die kinderen. Mijn oudste deed het vroeger ook tot dat ik haar met gelijke munt ging terug betalen, toen werd het janken. Ze had ooit wat spullen van haar brooertje weggegooit maar bleef glashard ontkennen dat ze dat niet had gedaan terwijl ik het toch had gezien.
    Ik heb toen wat spullen van haar gepakt en weggegooit, zij janken en ze wilde me zelfs aanvliegen “’t is een driftkikker”. Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat ik haar gedrag jegens haar broertje niet kon billeken en dat dat direct moest veranderen. Allerlei uitvluchten en excusses maar ik bleef voet bij stuk houden en uiteindelijk heeft ze zich daarbij neergelegt. Nu doet ze het niet meer want ze weet dat ze dan gedonder krijgt met mij en dat is iets dat ze toch liever niet heeft. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    @Isaiah; Hahaha ja dat was ik nog vergeten; regels bijverzinnen! Dat is bij haar ook een kunst. Het is gewoonweg een giller als je haar druk ziet valsspelen hahaha

    @epie;Grinnik…dat kun je wel zeggen! Pfff als ik maar enigzins won smeet ie het schaakbord om ofzo…Ik heb nog steeds een hekel aan monopoly. Alleen al vanwege die irritante grijns op zijn gezicht hahaha;)

    @Peter; Erg he, hoe ze dingen kunnen ontkennen. Vaak hoef ik het niet eens gezien te hebben; dan WEEEEEET je gewoon dat het zo is. Maar ja, kom daar maar eens mee aan. Ik heb (nog) geen oplossingen hoeven te bedenken voor “problemen” zoals jij dat noemt met dingen weggooien van een ander. Maar pfff soms valt het niet mee he;)

  8. Peter zegt:

    Ja, dat weet ik maar mijn oplossing heeft wel gewerkt want mevrouw heeft zich nu toch redelijk aangepast. Ben benieuwd wat mijn jongste allemaal gaat uitvreten. Tot nu toe doet die het redelijk al gaat ze vaak gillen als ze de zin niet krijgt. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  9. kaboutertje zegt:

    ze kunnen zo creatief zijn als ik weet niet hoe.en gelijk heb je dat ze moet leren tegen haar verlies te kunnen hoop dat het lukt mar denk dat je daar wel in slaag πŸ˜€

  10. Emmelinda zegt:

    @Peter; Mooi is dat he, dat je het een beetje aan kunt sturen. Ze denken wel dat ze alles mogen en kunnen maar hahaha daar kijken ze nog wel van op;)
    Stef vreet vanalles uit. Het is gewoon niet te geloven. Al moet ik zeggen dat ze, nou ze ouder wordt, iets meer nadenkt (de “geintjes” worden ernstiger hahaa…nee hoor, geintje) en het weer meevalt;)

    @kaboutertje; Ja grinnik en ik moet er altijd zo om lachen. ik kan namelijk ook heel ondeugend wezen en dat herken ik er dan zo in hihi. En als ze dan die zogenaamd onschuldige kijkers van haar opzet kan ik bijna niet boos worden (wel als het moet natuurlijk) hihi…tis echt een boef af en toe…maar wel een hele lieve;)

  11. lianne zegt:

    ik speel nooit vals πŸ˜‰ nee echt niet….nou ja bijna niet dan,soms kan ik het niet laten maar dan is de situatie ook zo dat eigenlijk iedereen zit te klieren onder het spelletje en dan wordt het eigenlijk een sport wie het beste kan valsspelen,maar als ik echt serieus een spelletje speel met iemand dan speel ik niet vals…….geloof ik hihihihi πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Ik vind het altijd zielig om een ander op zo’n manier te neppen. Ik kan het wel. Heel goed zelfs. Waarschijnlijk heeft Stef die valsspeel-gen van mij geerfd hahaha…;)

  13. Sassefras zegt:

    Je geedt het zelf al aan in je laatste antwoord. Gewoon zelf ook vals spelen. Deed ik ook met mijn kinders. Alleen een pokerface opzetten kost me erg veel moeite. Maar ze begrepen niet waarom ze plotseling steeds verloren. Ik ook eigenlijk niet πŸ˜‰

  14. Emmelinda zegt:

    Whaahaa nou dan moet je Marc eens met ze Monopoly zien spelen. Hahaha dat is gewoonweg zielig voor die kids. En idd…ze begrijpen niet dat pa steeds wint. Tja Dorpstraat ruilen tegen Kalverstraat;) hihi

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

