Ik zei nog zo; GEEN bommetjuh!!!

Ik heb 10 jaar bij een grote uitvaartverzorger gewerkt. Nee ik hoefde geen lijken te wassen, de administratie was genoeg. Min of meer zorgen dat er nieuwe leden bij kwamen!

Er belde eens iemand naar een collega. De boodschap was dat ie een bom geplaatst had in het gebouw. Mijn collega nam het telefoontje serieus en spoedig moest iedereen het gebouw uit. Ik griste mijn tas van mijn stoel en rende mee de trappen af.

Goh ik heb collegas zien rennen die ik op de werkvloer nog nooit had zien bewegen! Hahaha. En gillende keukenmeiden. Niet te geloven wat je dan allemaal meemaakt. Ook het ongeloof omdat de klantenservice eerst de telefoontjes moest afhandelen!

Van de directie kregen we de boodschap dat we voor het gebouw op het plein moesten gaan staan. Dat vond ik nogal onnozel. De gevel van het gebouw bestond namelijk vooral uit glas. En in het calamiteitenplan stond nou eenmaal dat we naar een hotel in de buurt moesten om daar in de lobby te wachten.

Daar stonden ze dan, de directie en zijn onderdanen. Omhoog kijkend naar een 8-verdiepingentellend gebouw dat op ontploffen kon staan. (Of minstens de ramen maar dat klonk net mooier hahaha) Hadden ze wel door dat het minstens je ogen kon kosten wanneer het glas rond zou slingeren? Vast niet! Ik zag de lijken al drijven! (sollie, flauw grapje hahaha)

Om even aan te geven hoe eigenwijs ik ben; ik ben gewoon weggelopen. Naar dat hotel. Wat mij betreft mochten zij naar het schouwspel kijken. Met mij liepen er een paar collega’s mee naar de hal van het hotel. We hebben de knal afgewacht in de heerlijk luxe fauteuils.

Maar goh…het bleef bij wachten. Die knal is er nooit gekomen. Het was gewoon vals alarm. De politie heeft anderhalf uur nodig gehad om het gebouw te onderzoeken.

We werden opgehaald door mijn chef. Hij zei niks van mijn aktie. Al mopperde ie dat ik mijn tas meegenomen had. Ja hee, die laat ik echt niet hangen. Die zat dan niet BOMvol (eh…deed ik het weer) maar die wilde ik wel bij me hebben! Hij hing aan mijn bureaustoel! Als ie nou in de garderobe had gehangen en ik eerst mijn neus was gaan poederen voordat ik me buiten kon vertonen???? Ik had gewoon geen zin om al die pasjes te laten blokkeren later of laten bijmaken of wat dan ook!

Ik trok me dan ook niks aan van zijn BOMbarie (ja sollie…kon ut ff niet laten)!
Dat was maar goed ook….

Anders zou de bom ECHT gebarsten zijn!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Ik zei nog zo; GEEN bommetjuh!!!

  1. JC zegt:

    Ik heb een bommelding meegemaakt in Belfast, (zie menutekst, bij JC Daily specials) vond het toen ook vreemd dat we op de kade voor het schip stonden…..het ontrumingsplan gaat blijkbaar niet verder dan de voordeur!

    Ps. Heb jij al gestemd op de kopfoto-poll bij KASBAW??

  2. Peter zegt:

    Mooie annecdote Emmelinda, en euh ik wist al dat je eigenwijs was hoor. Leuk die losse bommen in dat verhaaltje, hahahahaha.

  3. Emmelinda zegt:

    @JC; Brrr dat lijkt me extra eng (zal het gaan lezen!). Stom is dat he? En ik weet niet hoe veel mensen er bij jou stonden maar bij ons toch zeker 100, 150. En alleen ik ging weg. Een paar collega’s zijn me gevolgd omdat ze het wel gezellig vonden hihi.

    Nee moet ik nog gaan doen…zal straks eens kijken;) Thanks!

    @Peter; Soms kan ik wel eigenwijs zijn. Maar ik ben vaak heel onzeker. Dan weet ik niet of het wel gepast is om eigenwijs te zijn. Al gaat het al wat beter. Ik leer nog steeds bij;)

    Wat heb je veel spreekwoorden met bom erin he? hahaha…een zeer explosief verhaal dus hahaha

    Ik moest ook lachen om die naamanimatie. Die had ik zelf gemaakt. Die bovenin het verhaal heb ik van internet gejat en gebruikt om te verbouwen hahaha…deze hou ik een paar logjes…moest er wel om lachen hihi 8)

  4. Peter zegt:

    Nou je het over explosief hebt, ik voel me zelf op het moment erg explosief. Ik heb volgende maand een congres van D66 in Arnhem en ik hoop voor hun dat het dan over is want men…………. BOEM!!!!!!!!!! πŸ˜‰ πŸ˜‰

  5. Brian zegt:

    Whahaha… Hadden jullie bijna een knalfeest kunnen geven in dat hotel. (Sorry, ook ik hou van flauwe humor)… Wat moet je toch een freak zijn om dat soort meldingen te doen he πŸ˜•

  6. Emmelinda zegt:

    @Peter;Wat krijgen we nou? Ik ga je fouilleren hoor hahaha;) Geintjuh;) In ieder geval wens ik je nou al sukses…ik vergeet nog al eens wat dus dan ben ik nu mooi op tijd;)

    @Brian; Whaahaa ja had ik het maar gedaan! We hebben ons er overigens goed geamuseerd hahaha. Terwijl hunnie daar stonden te blauwbekken zaten wij luxe van een glas drinken te genieten hahaha…

    Weet je, eigenlijk was het zowiezo raar. Die persoon had gebeld dat ie een pyramide als grafsteen wilde. Dat kon niet had mijn collega toen gezegd. En toen kwam die melding. Klinkt eigenlijk allemaal heel dom. Ik geloof niet dat je zoiets serieus moet nemen. Maar goed, je weet nooit;)

    Ennuh…flauwe humor daar ben ik helemaal dol op!;)

  7. epie zegt:

    had toch wel kostbaar kunnen worden voor die firma
    jullie hadden toch zeker een gratis verzekering.

    doodzonde zouden ze dat vinden

  8. Peter zegt:

    Ga je mij fouilleren? Oooooooh Emmelinda toch, πŸ˜› πŸ˜› toch niet op speciale plekje he, hahaha, Ho, ho, ik weet wat je gaat zeggen, juist op speciale plekjes. Hahahahaha, je doet maar dat vind ik alleen maar lekker. Ik laat me wel eens vaker fouilleren. πŸ˜› πŸ˜› Ik ben al weer iets bekoelt hoor maar ik kan me er flink over opwinden zeker als ze mensen pakken die al niets hebben. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  9. Martin zegt:

    wat een avontuur 8)

  10. Emmelinda zegt:

    @epie; Gratis verzekering? Pfff daar was NIKS gratis. Ja die smerige thee hahaha…

    @Peter; Oke, als je bekoelt bent hoef ik je niet meer te fouilleren. πŸ˜‰ giechel…
    Maareh je hebt gelijk…het is ook niet eerlijk als ze steeds weer mensen te grazen nemen die ze eigenlijk beter kunnen helpen! πŸ˜‰ πŸ˜•

  11. Peter zegt:

    Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh wat jammer nou zeg. Ik had me er helemaal op verheugt dat jij me ging fouilleren, πŸ˜› πŸ˜› ik ook met mijn grote bek. Shit, niks lukt. 😦 😦

  12. Emmelinda zegt:

    Whoeehaa…okeoke…even iets nieuws verzinnen dan;)

  13. Emmelinda zegt:

    Ennuh…verheugen? Wie weet ben ik wel verschrikkelijk hardhandig? ghehehe πŸ˜‰

  14. Peter zegt:

    Ik denk niet dat jij hardhandig bent hoogstens plagerig en misschien gemeen maar zeker niet hardhandig. πŸ˜‰ πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

