Blubberdeblub

Steffie was het vruchtwater nog niet uit of ze speelde al dagelijks in bad. Haar dag was gewoon niet compleet zonder even met haar pop te gaan badderen.

En toch hebben we om bepaalde redenen onze kids nooit op zwemles laten gaan. Daar hebben we goed over nagedacht en ook al werd ons dat niet altijd in dank afgenomen door moeders die liepen te pochen over badje 1 etc, we hielden voet bij stuk.

Tot aan de vakantie wilde Stef ook niet op zwemles. Ze zat heel graag in het water maar had gewoon angst voor de naderende zwemlessen.
Ik ben met mijn grietjes gaan zwemmen en heeeeel voorzichtig heb ik haar de beginselen van het zwemmen laten zien. Warempel…de techniek had ze meteen al in de smiezen.

Tijdens onze vakantie hebben we in de Maas gezwommen en Stef was niet uit het water te slaan. Liepen wij nog voorzichtig millimeter voor millimeter het ijskoude water in; lag mevrouwtje er al in op haar luchtbed of in de grote band. Ze begon zich meer en meer op de zwemlessen te verheugen.

Na de vakantie brak dus de eerste les aan. Met een brede smile ging ze met de schoolbus mee. Natuurlijk kwam ze dolenthousiast terug en sindsdien is ze verslaafd aan het zwemmen.

Vorige week ben ik mee geweest met school naar het zwembad. Ik heb haar enthousiast zien spartelen in het water. Ze kon warempel luisteren! Ik heb haar betrapt hahaha!
In het begin van de les kon ze niet drijven maar na een uurtje kon ze dat wel.
Ze mochten na al die inspanning vrij zwemmen. Even lekker spelen. Maar onze badeend oefende lekker verder.

Vrijdag kwam ze dolblij terug van de zwemles. De badmeester had gezegd dat ze, wanneer ze zo doorging, over een paar maanden al haar diploma had. Ze was zo trots!

Tja dat kon haast niet missen…

Ze voelt zich immers als een vis in het water

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Blubberdeblub

  1. Brian zegt:

    Heerlijk he… Kinderen die van water houden pakken het zwemmen inderdaad zo op. Belangrijk is dat hoor, dat ze van water houden… Je kunt er als ouder ook veel aan doen. Zorg bijvoorbeeld dat ze niet bang zijn om de douche-straal in hun gezicht te krijgen of om in het bed hun hoofd eens onderwater te doen.

    Nou succes en veel plezier met het zwemmen.

  2. Emmelinda zegt:

    Ja het is gewoon geweldig. Ik ben ook een waterrat.
    Ik kom het water ook niet meer uit als ik er in zit.

    Inderdaad we hebben een poos af moeten zien met haren wassen en water in hun oogjes. Daarbij nog een portie enge zwemlesverhalen van andere ouders en we wisten genoeg.

    Dank je wel…waarschijnlijk is het tzt hier te lezen;)

  3. Peter zegt:

    Mijn oudste dochter heeft vorig jaar A en B gehaald want wij vinden zwemmen met al dat water om ons heen heel belangrijk en mijn zoon is nu bezig voor A. Ik zelf heb alle zwem diploma’s, zijn ook de enigste diploma’s die ik ooit heb gehaald hahahahaha. Het is wel mooi om nu die kinderen te zien zwemmen zeker als alles goed lukt. Zo dus jij hebt ontdekt dat je dochter Oost-Indisch doof is hahahaha, zijn die van mij ook vaak. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Dat was ook een bewuste keuze van ons. Hier in de stad is geen water in de buurt. En als we naar de zee gaan ben ik er zelf bij…ik zou eens waterpret missen hahaha.;)

    Hihi ja en dat doet ze goed hoor. Rammel eens achter in de tuin met een zak chips…niks mis met die oren hoor…vraag haar eens iets te doen en die oortjes zitten helemaal dicht;) hahaha

  5. lianne zegt:

    ik heb zelf watervrees en ik moet altijd heel veel moeite doen om die angst niet over te brengen naar mijn kinderen,bij renee is dat niet zo goed gelukt die moet ook niet al te veel van water hebben,maar robin is een echte waterrat en die krijgt met zijn 2 jaar al voor elkaar om mij minder bang voor water te krijgen!! dus we geven niet op we gaan vrolijk zwemmend door ๐Ÿ˜€

  6. Sassefras zegt:

    Ik ben tot voor kort zeer actief geweest bij een zwemvereniging, dus ik weet uit eigen ervaring hoe dol kinderen op water zijn. Het mooiste is dat ik zelf amper kan zwemmen en als de dood ben voor water. En toch kans zien om kinderen wat te leren. Onbegrijpelijk eigenelijk ๐Ÿ˜€

  7. Peter zegt:

    Heel mooi Sassefras, dat zijn de echte zwem helden. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    @lianne en Sassefras; wow wat is dat ongelooflijk knap van jullie dat je ondanks je angst voor water zulke dingen kunt doen of laten doen! Prachtig werk zeg! Ik sta er eigenlijk nooit bij stil dat er mensen zijn die bang van water zijn terwijl ik best weet dat het zo is.

    ๐Ÿ˜‰

  9. en als ze eenmaal dr zwemdiploma heeft, mag ze overal zwemmen!
    heerlijk hoor
    de eerste keer dat ik naast mn oudste dochter zwom in “het diepe” is en blijft een heel bijzondere ervaring!
    ik zal t nooit vergeten, wat voelde ik me trots!

  10. jeroen zegt:

    jeej! een toekomstig wedstrijdzwemmer ๐Ÿ˜€ haha
    Ik ben wedstrijdzwemmer en ik geef ook zwemles, ik vind je kindje nu al tof ๐Ÿ˜›

    groetjes jeroen ๐Ÿ™‚

  11. Diana zegt:

    Succes met wie heeft de leukste web-log van de week!..
    er kan nu gestemd worden op je web-log!!…

  12. Emmelinda zegt:

    @missmanhattan; Jaaaaaa inderdaad! Toen mijn oudste haar diploma kreeg was het zo heerlijk dat ik niet meer alleen het water in hoefde hihi. Dat is zo leuk! hihi. En als straks onze kleine gup d’r diploma heeft is het feest compleet! Jippieeee…ik kan niet wachten eerlijk gezegd;)

    @jeroen; Grinnik…jij zegt het, ik dacht het. Later bedacht ik me dat ik zo ook de log had kunnen eindigen;)
    Mij lijkt het zo gaaf om die kindjes te leren zwemmen. Je ziet ze echt een angst overwinnen he? En eigenlijk gaat dat best snel he?
    Groetjes terug!

    @Diana; dank je wel! Ik ben benieuwd hihi.

    @alle liefhebbers; Dank je wel!

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

