Stijlvol?

Ik kijk al jaren naar “In Holland staat een huis”. Het is gewoon genieten als je naar de reakties kijkt van de bewoners die net de “horror-versie” hebben bekeken. Die blik van afschuw, het mompelen van bedankjes uit goed fatsoen terwijl ze eigenlijk liever de opnameleider de nek omdraaien. Heerlijk, geweldig! Hahaha er gaat soms toch niks boven leedvermaak he? Ook de “droom-versie” is leuk om te zien. Vooral als het een mooie stijl is doch helemaal niet bij die mensen past.

De NCRV heeft nu ook zo’n soortgelijk programma. Het gaat hier dan om 1 huis. Maar de lol is er echt niet minder om. Het gaat hier namelijk om een huishouden met kids. En om die kids gaat het nou. Die zijn voor een deel even binnenhuisarchitect.

Tja ik wil kinderen echt niet afkraken maar hahaha, hun idee van mooi en praktisch is toch heeeeeel anders dan wat wij zo gewend zijn. Het is misschien wel een beetje aanpassen maar wat kleuren betreft doet het vaak pijn aan je ogen.

Bij “In Holland staat een huis” zijn beide huizen meestal netjes-voor-het-oog afgeleverd (kan te maken hebben met de belichting natuurlijk). Bij het programma van de NCRV zie je gewoon dat ze wegens tijdnood het behang niet hebben afgekrabt, de boorgaten niet hebben dichtgesmeerd en de behangrand is gewoon nog door de verf te zien….ALS het tenminste een kleur verf is waarvan je ogen niet spontaan uit hun kassen vallen.

Het interieur dat je met je partner in de loop der jaren verzamelt hebt gaat het huis uit (natuurlijk in een opslag maar goed, wanneer de filmploeg weg is krijg je dat onmogelijk meteen terug je kamer in.) en onmogelijke meubels krijg je er voor in de plaats.

Tijdens het kijken zitten mijn kids te genieten. En ik niet minder. Die gezichten van die ouders wanneer ze hun huisje betreden! De vraag hoe laat de Praxis nog open is zie je gewoon boven hun hoofd zweven. Dat is het mooiste moment. En de twijfel van die mensen. Moet ik blij zijn? Mijn kids zijn het immers wel? Het zijn hun ideetjes!

Toch heb ik tijdens de aftiteling de boel zitten afleiden. Er zou vast wel een adresje te zien zijn om je aan te melden en in dit geval mochten ze dus absoluut niks zien!

Ze mochten het hier eens in hun hoofd krijgen….

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Stijlvol?

  1. lianne zegt:

    oei,ja dan is de ramp niet meer te overzien……goed af blijven leidden,voordat je kamer eraan gaat ๐Ÿ˜‰ ze moeten mij trouwens ook niet voor zo’n programma opgeven,want ik denk echt niet dat ik mee zou doen ook al is het voor in holland staat een huis,want je weet maar nooit wat je er voor terug krijgt

  2. Emmelinda zegt:

    Soms hebben ze er een metamorfose gemaakt waarvan ik meteen de ingredienten wil. Maar dat is eigenlijk zeldzaam. Meestal is het gewoon niet praktisch…of krijg je kippen in je woonkamer hahaha… ๐Ÿ˜‰

  3. JustaGirl zegt:

    Whahaha ja ik heb het welleens gezien ๐Ÿ˜€ het is echt lachen !! echt te erg gewoon als dit je overkomt :P.. kinderen zijn waarschijnlijk erg blij maar de ouders vast iets minder ๐Ÿ™‚

  4. Emmelinda zegt:

    Jaaaa het is vreselijk! Vorige week hadden ze het bed van de ouders doorgezaagd whaahaa…ze moesten allebei ergens anders slapen. Hij in een roze kamer en zij in een hele donkere kamer…hahaha het zal je gebeuren! ๐Ÿ˜‰

  5. pipapetra zegt:

    ik moet er ook niet aan denken nee ๐Ÿ˜•

  6. Emmelinda zegt:

    Hihi erg he? Maar goed, ik ben blij dat een heleboel landgenoten er wel aan meedoen;) Volgende week zit ik weer voor de buis;) hahaha

  7. Peter zegt:

    Hahahahahahaha, dat is lachen zeg. Ik denk als mijn kinderen zouden meedoen dat ik een kamer zou terug krijgen die veel groen en blauw in zich zou hebben en aan blauw heb ik sowieso een hekel. Vind het al erg dat mijn slaapkamer blauw behang heeft maar ja, heb op het moment even niets anders voor handen. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Hihi juist handig…dan kun je af en toe eens iemand achter het behang plakken…nee geintje;)

    Grinnik ik weet ook niet wat ik terug zou krijgen. Ik ga het ze straks toch eens vragen. Stef is dol op roze. Nou we hebben al een muur roze hahaha (boven dan he) dus dat is geen ramp. En Mies is dol op geel. Hmmm…kan ik ook mee leven. Dat zou het probleem niet zijn. Ze weten dat ik dol op rood ben dus waarschijnlijk?????

    Heb jij aan blauw een hekel? Dat is grappig. De meeste mensen noemen meestal blauw asls lievelingskleur. Volgens mij vooral mannen.
    Ik vind het leuk dat je daarvan afwijkt hihi. Wat is dan wel jouw favo kleur?

  9. Joke zegt:

    Hahaha ja voor je het weet heb je ook een metamorfose! ๐Ÿ˜€

  10. Sassefras zegt:

    Ik heb vrijdag ook weer genoten van het programma. Mijn gevoel voor humor en leedvermaak was druk in de weer. Hebben jullie het gezien? Al dat knallende rood, het feel groen en dan al die rozen. Volgens mij kunnen die mensen van hun leven geen rozen meer zien. Hoewel ik een ding wel heel erg leuk vond. Dat was de rozen-uitklaptafel. Heel origineel ๐Ÿ˜‰

  11. Peter zegt:

    Ik zou zeggen, kijk eens op mijn log Emmelinda er staan genoeg aanduideingen die aangeven wat mijn favoriete kleur is. Ooooooh ik zo denk ik eerst maar eens douche want ik heb weer een koppijn van hier tot tokyo dus ik zie het wel als je het weet. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Dan weet ik ze wel. De primaire kleuren! Heerlijke kleuren vind ik dat. Dat zijn altijd mijn lievelingskleuren geweest. Vooral de “kinderspeelgoed-tinten”. Maar warm oranje rood vind ik ook prachtig. En sinds een poosje ook van die felle kleuren zoals hier op de log. Word ik supervrolijk van;)

    Arme jij…ik hoop dat je vandeweek minder hoofdpijn zult hebben ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

