Zweethok

Vanmiddag moest ik weer naar het zweethok. Nu met minder tegenzin want Mies moest optreden.

Daar was ze dan, mijn meisje. Tussen de middag wist ze precies wat voor kleren ze aanwilde, hoe haar haar moest zitten en dat ze hartjes op haar gezicht geplakt wilde hebben. Dus dat heb ik in dat half uur, tussen het eten maken door, even gefixt.

Op het podium stond ze te playbacken terwijl ze er een dansje bij deed. Een eind achter haar stonden haar klasgenootjes. Die stonden er dus als podiumvulling.

Wow! Dat is gaaf om je eigen broedsel zo te zien! Zo gedurfd ook! Want het was druk. 8 klassen van gemiddeld 22 kids en dan nog eens de ouders van al die kinderen.

Op de basisschool deed ik dat ook; playbacken. Alleen was dat voor mijn klasgenootjes. Ik heb ook eens in het dorp meegedaan aan de revue. Was toen best druk, maar ja je doet het dan samen met je klasgenoten dus dat is niet helemaal hetzelfde als datgene wat Mies nou aan het doen was.

Ze heeft het uitstekend gedaan, dat grietje van me. Ik groeide gewoon van trots.
Terwijl ik stond te kijken voelde ik het prikken en liepen mijn ogen vol traanvocht.

Sterk spul he, dat Fisherman’s Friend

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Zweethok

  1. Emmelinda zegt:

    (Hier volgt een oude weblog, even om aan te geven wat voor ellende het zweethok normaal gesproken is;))

    Vrijdag was het weer de eerste keer na de vakantie. Ik moest weer naar het zweethok. Tjongejonge wat heb ik DAAR een hekel aan!
    Wat het zweethok is? Nou ik zal het even uitleggen:

    Op de school van mijn meiden delen ze de groepen in twee helften. De ene helft mag dan optreden in de ene week en de andere helft treed dan op in de week die daarop volgt. Dus als je twee groepen 6 hebt, is de ene week groep 6A aan de beurt en de andere week groep 6B.
    Om half drie begint het “festijn”. Ouders mogen komen kijken. Omdat ik de videoot ben, wil ik alles op camera vastleggen. Dus ga ik wat vroeger naar school want er staan dan heel veel mensen en van achteraan filmt het zo moeilijk. Dan sta je je daar zeker een kwartier te vervelen want wachten duurt zo lang he? En dan zul je zien…als het eindelijk tijd is, hebben de brutaalste zich toch een weg naar voren weten te dringen. En dat soort moet dan kinderen opvoeden? Hmmm. Maar goed…als je deze ellende overleeft hebt, komt het volgende….een kwelling van drie kwartier in de gymzaal. Die zit dus vol met kinderen van de klassen die gaan optreden. Dan nog eens de leerkachten en de ouders erbij…pfff dat wil wel warm worden. Maar goed, als ik dan mijn felbegeerde plekkie veroverd heb, wacht ik geduldig af tot mijn dochter’s klas aan de beurt is. Begrijp mij niet verkeerd hoor maar ik vind die andere klassen helemaal niet zo leuk. De zoveelste “Kinderen voor Kinderen”komt voorbij en de duizendste K3 komt je ook de strot uit. Ik vind het alleen maar leuk om mijn eigen kind te zien optreden. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik vroeg gegaan ben, gevochten heb voor een goeie plek en dat dan mijn jongste dochter (die niet groot van stuk is) achteraan stond…dan had ik net twee staartjes op de video. Al dat gedoe voor niks geweest dus.
    Deze vrijdag hoefde mijn oudste niet mee te doen omdat het een toneelstukje was voor maar een paar kids uit haar klas. Ze vroeg of ik het dan wel op de video wilde zetten voor haar? Ik ben maar gegaan, watje ben ik ook he? Sta je daar te zweten als een gek…ze hadden het raam op slot en geen leerkracht had het idee gekregen om de sleutel eens te gaan zoeken??? Iedereen pufte en zuchtte.
    Door die lichaamstemperaturen werd het heter en heter. Maar goed, ik had mijn plicht weer gedaan.
    Volgende week moet ik weer…dan is de andere helft aan de beurt…waaronder de klas van jongste.

    Ik denk dat ik maar een ventilator meeneem…..

  2. lianne zegt:

    welk liedje had ze geplaybackt dan? ik kan bijna niet wachten totdat mijn kinderen ook oud genoeg zijn om met de maandsluiting mee te doen,het lijkt me zo leuk

  3. Emmelinda zegt:

    Hilary Duff was het. Daar is ze helemaal dol op. Is zo’n tienermeisje.

    Ik sta daar echt sentimenteel te wezen hoor…dan ben ik zo ongelooflijk trots. Het zijn maar drie minuutjes, maar toch he….

    Ik ben benieuwd hoe jij het tegen die tijd ervaart…dan lezen we het vast en zeker op je log;)

  4. Peter zegt:

    Leuk he. Ik heb de afgelopen 2 weken mijn oudste dochter en mijn zoon zien optreden op de maandviering en ja dan voel je je als ouder heel erg trots op je eigen broedsel want ze doen echt hun stinkende best. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  5. Emmelinda zegt:

    Ja is echt gaaf he? En het went gewoon nooit. Ik heb ze al vanaf groep 1 op dat podium bezig gezien. Maar altijd in groepsverband. Dus dit was super.

    Volgens mij ben ik wat mijn kids betreft ook een sentimentele ouwe gek hoor…ik schiet al vol wanneer ik Stef wekelijks met de schoolbus richting zwembad zie vertrekken;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

