De geboorte van een log…

*=WEBLOGHet schrijven van een weblog is voor mij niet altijd vanzelfsprekend. (Soms is het te vergelijken met een bevalling.)

O ja ik heb meestal fantasie in overvloed. Onderwerpen zijn er ook genoeg. Ik moest alleen niet zo kritisch zijn.(kreun, hijg) Bij een onderwerp heb ik een begin, een middenstuk en het eind. Klinkt nogal logisch natuurlijk. Maar soms kan ik daar erg op zitten zwoegen. Vooral op het eindstuk. (De weeen zetten door maar de ontsluiting is nog niet ver genoeg.)

Ik wil het liefst een woordspeling. Dat is het leukst. Vind ik dan. Maar vaak heb ik een spreekwoord of gezegde gevonden en moet ik alsnog de zaak ombouwen zodat het middenstuk naar mijn zin is. Ik word kriegelig. Er staat iets te gebeuren maar het schiet niet hard genoeg op naar mijn zin, ik kan kortaf reageren en val me niet lastig als ik net goed in het verhaal zit. (spanning naar de bevalling toe en toenemende weeen die niet meer weg te puffen zijn)

Gelukkig kan ik mijn ideetjes opslaan. Ook heb ik papier zat in de memohouder. En ik heb natuurlijk Marc (en mijn internetmaatje niet te vergeten!). Het woord weblog is hier in huis zo ingeburgerd dat het vaak zo is bij een gebeurtenis dat (hij via MSN(de verloskundige)) Marc, de kids of ik uitroepen; Hee dat zou iets zijn voor een weblog! En kom ik er even niet uit, dan kan ik altijd om raad vragen. (het washandje dat voor verlichting kan zorgen)

Vaak ben ik eigenwijs. Komt hij met een oplossing, is het dat NET niet. Blijf ik dus zoeken. Uren kan ik denken aan een, voor mij goedlopende, weblog.

Het kan ook zo maar gebeuren dat me ineens, midden in de stad (het liefst op de onmogelijkste plekken) een kant en klare weblog te binnen schiet *peng*.(eventueel verlies van vruchtwater)
Het voordeel hierbij is dat ik altijd een tas met me meezeul. Waar dus sinds een bepaalde tijd ook een pen en een notitieblokje in meegezeuld worden. Ik MOET het ter plekke opschrijven. Anders ben ik het thuis weer kwijt. (Even persen dus)

Thuis kan ik met mijn notitie meteen aan de slag.(persdrang) Een beetje oppoetsen en polijsten en voila…een nieuwe log is geboren. (Yeah!)

Soms moet er nog even iets toegevoegd worden of iets weggehaald worden naderhand. Even een kritische blik en een tsjek-up (de nageboorte kondigt zich aan en het kind wordt ondertussen gewassen)

Daarna kan de kraamvisite komen. Wanneer mijn log geplaatst is wacht ik met spanning de reakties af over, mijn vermeende, schoonheid van het nieuwe kind.
Het is iedere keer weer leuk om te lezen wat men er van vind en of het herkenbaar is. (waar lijkt de kleine op…op paps of mams)

Even heb ik dan weer rust in mijn lijf. Niet voor lang want al snel dient zich weer een onderwerp aan en begint het weer te borrelen…

…en ben ik weer zwanger van een nieuwe log

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op De geboorte van een log…

  1. Nicky zegt:

    Jaaaaa dit is weer een erg leuk logje :).
    Ben alleen blij dat ik er zelf wat minder mee bezig ben haha. Maar waarschijnlijk heb jij daarom ook meer lezers dan ik :).

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel.
    Ja zucht…het is bijna een verslaving. Ik vind het wel fijn dat ik zo mijn gedachtes op papier kan zetten (eh…op het scherm dan). En dat er nog mensen zijn die het komen lezen is helemaaaaaaal te gek hahaha πŸ˜‰

  3. Huismuis zegt:

    Je log is ook heel mooi en heel gezellig en fleurig. Je kan zien dat je er heel veel tijd insteekt!!! πŸ˜€

  4. Sassefras zegt:

    πŸ˜€ wat ben ik blij dat ik niet dagelijks zo’n bevalling hoef mee te maken πŸ˜€ Geen wonder dat je gaat zuchten en kreunen. Maar, als het jou helpt, wil ik in gedachten wel met je meepuffen πŸ˜€ wie weet maakt het dat voor jou wat gemakkelijker πŸ˜€

  5. Emmelinda zegt:

    @Huismuis; Dank je wel voor je lieve compliment! *bloos*

    *Sassefras; Grinnik dat zou heel erg aardig van je zijn;). Doe ik wel sokken aan; dan krijg ik geen koude voeten hahaha.

  6. Peter zegt:

    He gek mens pffffff wat een gedoen bij jou zeg. Ik heb alleen maar even rust nodig en schut ze dan zo uit mijn mouw. Ik schrijf ze op en lees ze door en als ze me niet bevallen gaan ze de prullenbak in en anders mag iedereen ze lezen. Ik bedoel het lelijk of zo hoor, bij mij is het denk ik net als bij de liedjes van Queen, het moet in een keer lukken anders is het niet goed. Ik ben zelf ook zo krititsch als de neten en gun mezelf niet veel ruimte maar tot nu toe werkt dat nog het beste dus hou ik dat maar aan. Je logjes zijn overigens heel erg leuk dat weet je, ik ben een absolute fan van Emmelinda. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  7. Emmelinda zegt:

    *bloos* Dank je wel…dan heb ik vast en zeker genoeg gepuft hahaha.
    Overigens schud ik ze af en toe ook zo uit de mouw. Daar heb ik geen wee voor nodig. Vannacht ben ik er zelfs even voor uit bed gekomen whaahaa. Ik moest het even opschrijven hahaha.
    Maar soms moet ik iets kwijt en dan weet ik niet hoe. Dan blijft dat zo lang hangen…ik denk dat ik er gewoon TE veel moeite voor doe…dan blokkeert het;)

  8. lianne zegt:

    ik ben ook een echte emmelinda fan !!! en verheug me elke keer weer op zo’n mooi logje(kindje) van jou en blijf daarom ook alle geboortes volgen hoor! πŸ˜€ πŸ˜‰

  9. Peter zegt:

    Tja dat moet je ook niet doen he te veel moeite, het mot er zo uitfloepen en dan met een opschrijven. Ik zou nu eigenlijk ook nog wat nieuws moeten schrijven maar ik heb weer hoofdpijn en moet vanavond nog naar een vergadering van de Gem. Raad dus dat zal wel niets worden vandaag. Misschien morgen als ik terug ben van mijn dagje uit met mijn zoon. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    @lianne; *smelt* Wow ik word er verlegen van hoor hihi. Dank je wel voor het vertrouwen in mij…jippieeeeeeeee ik heb fans! Joechei-joekelei en nou ben ik blij! *smak*

    @Peter; Och ja weet je, ergens is het ook lekker om zo met woorden te goochelen. Ben nogal een perfektionist dus als het niet is wat ik in gedachten had mik ik het weg…net zoals bij jou dus. Soms ga ik net zo lang zitten piekeren om toch te winnen van de prullenbak hahaha. Het is meer een spelletje. Zo zwaar als in deze log moet je het eigenlijk maar af en toe zien;)

    Oh leuk! Een echte mannendag! Waar ga je naartoe? Of weet je het nog niet? Ik hoop dat je morgen een keer geen hoofdpijn hebt. Het zou heerlijk weer worden dus geniet er maar lekker van;) πŸ˜€

  11. Peter zegt:

    Mijn zoontje wil al heel erg lang een keer samen met papa in de trein zonder al die vrouwen maar nu was hij vanavond weer aan het twijfelen want papa is niet alleen leuk maar ook “soms” streng en dan is een mama in de buurt natuurlijk makkelijk al zegt die meestal vecht het maar uit met je vader. Ik wilde eigenlijk naar Utrecht maar nu zijn we er achter gekomen dat het morgen woonsdag is bij Ikea en dat vind ik ook wel leuk. Hij mag nu morgen ochtend kiezen wat hij het liefst doet dus we zullen wel zien waar we terecht komen of in Duiven of in Utrecht. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Hihi nou dan ben ik eens benieuwd wat het geworden is. Ik heb wel eens gehoord dat het op woonsdag afschuwelijk druk is maar goed, dat hoeft niet in ieder filiaal zo te zijn;)

    In ieder geval wens ik je superveel pret! Eh…jullie;)

  13. Emmelinda zegt:

    Ben zelf trouwens morgen naar K3 hahaha. Eens kijken of ik daar een logje van gepuft krijg hahaha;)

  14. Peter zegt:

    K3 daar houden geen van mijn kinderen van. Mijn oudste vind het zelfs verschrikkelijk maar ja wat wil je ook al aangestoken met het Queen virus he. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  15. Emmelinda zegt:

    Giechel…ja dan kan het ook niet anders. Nou ze hebben genoten en ik heb gelachen. Straks zal ik eens kijken of ik er een verhaal van kan maken hihi.

    En??? Wat voor uitstapje is het geworden vandaag???

  16. Peter zegt:

    Utrecht Lees mijn logjes. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  17. Emmelinda zegt:

    Okidokie…ik kom er zo aan;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

