Muizenissen….

We hebben last van een virus.

Nee geen virus in de pc. Ook geen virus in ons lijf…tenminste niet dat we weten.
Wat we wel weten is dat ze hier in huis nu ook besmet zijn met het Diddl-virus. Het heeft eigenlijk nog lang geduurd.

Bij mijn schoonzusje leerde ik het fenomeen Diddl drie jaar geleden al kennen. Haar kids kochten zich blut aan schrijfblokken van dit muisje. Niet om daar op te schrijven. Sterker nog; dat mag helemaal niet! Ja debiel he? Ik wist ook niet wat ik zag!

Maar goed, het zijn dus voorgedrukte blaadjes. Met tekeningen van Diddl en zijn vriendjes erop. Sommige blaadjes zijn gekarteld aan de zijkanten en maken hem daarom weer heel speciaal.

Omdat alle blaadjes uit de schrijfblok dezelfde afbeelding hebben, kan men gaan ruilen. Lach niet. Er zijn zelfs volwassenen die dit doen! Op school hoeven kinderen maar een glimp van een Diddlmap te ontdekken en ze stormen op de eigenaar af! Trots worden mappen geopend en keurig gesorteerde insteekhoezen stralen je tegemoet (moet je hun kamer voor de aardigheid eens zien; een grote puinzooi, maar die map is piekfijn in orde!)

Dan kan het feest beginnen; “Mag ik die van jou? Dan krijg jij deze van mij!” Formaat maakt zeker uit, al mag een klein velletje met een goedgekeurde opdruk ook geruild worden tegen een A4-tje.

De commercie is ook dolgelukkig met deze verzamelaartjes. Als paddestoelen schieten de winkeltjes uit de grond. Wanneer je dacht dat alleen kinderen als ongeleide projectielen door die winkels van links naar rechts schieten heb je het goed mis. Vrouwen kunnen er ook wat van! Denk maar niet dat ze je een glimp gunnen van al dat moois. Nee afschermen met hun achtergevels en graaien maar.

Menig moeder verkleurt bij de kassa bij het horen van het eindtotaal (haha en pa bij thuiskomst nog veel meer). Ze zijn weer te gretig geweest. Bij het rijzen van de berg spullen in hun handen slinkt de inhoud van hun portemewattes.

Diddl rukt op. De muizenplaag is nu ook losgebroken hier in de stad. Steeds meer plaatsen moeten er aan geloven.

Tja, nu is het eens andersom….

De muizen hebben ONS nou een keer in de val gelokt!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Muizenissen….

  1. Peter zegt:

    Ik wil niet veel zeggen hoor maar rare lui die hollanders zeg. Ik vond dat gedoe met die touwtjes ook al zo’n achterlijk gedoe. Vroeger had je nog leuke rages zoals de crossfiets en de surfplank maar tegen woordig kan ik het niet meer volgen. Ben blij dat je me hebt gewaarschuwd, zal meteen flinke muizen vallen gaan zetten want ik mot die zooi echt niet in huis hebben hoor, sorry kids maar ik kan me geld wel beter gebruiken. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  2. lianne zegt:

    wel leuk hoor die diddl plaatjes ,maar om ze nou te gaan verzamelen?…..nee,daar vindt ik mijzelf toch iets te oud voor,maar voor die meidden op school is het wel grappig alleen jammer dat die zooi altijd zo duur moet zijn!

  3. Emmelinda zegt:

    @Peter; Ja snap jij het? memoblaadjes verzamelen! hahaha. Ik verzamel toch liever geld;) Kan ik weer boodschappen doen;) Eens kijken, 3 jaar geleden heb ik het voor het eerst gezien. 60 kilometer naar het zuiden. Dus dan kun je ongeveer uitrekenen wanneer jullie aan de beurt zijn whaahaa;) Alhoewel…in Utrecht zit ook een winkeltje!

    @lianne; Ik spaar ze op mijn pc…da’s goedkoper hahaha. Dan maak ik er zelf animaties van ofzo. Blijf ik van de straat;) Grinnik….
    En inderdaad…net wat je zegt…schandalig duur is het. Maar ja, ze kunnen vragen wat ze willen; het verkoopt toch! 8)

  4. Sassefras zegt:

    Ik werk ook regelmatig met die plaatjes voor PSP. Ze zijn gewoon erg grappig πŸ˜‰

  5. Emmelinda zegt:

    Ja dat is zo. Ik heb er ook al een heleboel in tubes veranderd hihi;) Ze zijn echt heel leuk. Vooral Pimboli. Dat is toch wel mijn favorietje;)

  6. Marlin zegt:

    Mijn zusje is ook helemaal fan van Diddl! Maar ik wordt er een beetje gek van :$, ze heeft ook zo’n hele map en met sinterklaas vroeg ze alleen maar diddlspulletjes. ”Hij is toch zooow schattig” haha maar idd je mag er niet op schrijven! en als ik vraag of ik een papiertje mag (omdat ik geen postpapier heb ofzo) begint ze egt te flippen: ”NATTUUUURLIJK NIET, WEET JE HOE SONDE, HIJ IS ZO LIEF!!” haha, tjah..tis de rage van dit moment he? DIDDL, maar als ik moet kiezen wie ik het schattigst vind is dat toch echt wollywell! Dat traantje, best cute

  7. Emmelinda zegt:

    Jaaaa sjielug he? Jammer dat juist daar nog zo weinig van is. Ikzelf ga voor Pimboli. Die vind ik zo schattig!

    Eigenlijk is het heel maf. Ik had jaren geleden al een tasje met Pimboli erop. Vonden mijn kids wel leuk maar meer ook niet. En nou zouden ze er gewoon ruzie om maken hahaha. Maar dat hoeft niet want die hou ik lekker zelluf;)

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

