Even nadenken…

Vanmiddag keek ik naar een programma op televisie. Vrouwen uit oorlogsgebieden zijn aan het woord.

Een vrouw uit Irak vertelde dat ze helemaal niet vrij zijn. Vrouwen leven nog steeds in een soort van gevangenschap; zo maar op straat lopen geeft angst.
Angst om verkracht of vermoord te worden.

Een vrouw uit Rwanda is verkracht. Ze is haar hele familie kwijt omdat ze zijn afgeslacht. Toch is ze krachtig en ze is vastberaden om nog iets met haar leven te gaan doen.

Ik kijk en ben onder de indruk. En ik schaam me. Waar zeur ik normaal toch allemaal over eigenlijk? Zulke beelden zijn goed om weer met beide benen op de grond te belanden *boink*. Wat hebben we het in Nederland -over het algemeen- toch goed!

Bij alles wat ik de rest van de dag doe moet ik er aan denken. Het heeft me vandaag echt in de greep….

Morgen maak ik me wel weer druk over mijn mascara die klontert!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Even nadenken…

  1. Peter zegt:

    Tja, zo slecht hebben we het zeker niet want het kan altijd nog erger. Kijk maar naar Darfur of Ivoorkust. Ik snap ook niet wat we nu allemaal aan het doen zijn maar ikke ben (donker)blond en dat schijn je niet zo slim te zijn. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Nou dan kan ik je een hand geven hihi, al ben ik heel donker van haarkleur, ik snap er ook allemaal geen zak van. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜•

  3. Peter zegt:

    Hoi, hoi zijn we samen (donker)blond en samen niet zo slim hahaha ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰ Nee even zonder gekheid, we hebben het idd niet zo slecht in vergelijking met mensen uit bijv. Afrika of Zuid-Amerika maar we zullen er veel meer voor moeten gaan doen om het hier zo goed te houden. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Ja psies. Zo zat ik dus ook te kijken naar dat programma. Ik weet heel goed dat er ook hele arme mensen zijn in ons landje. Dat die iedere eurocent moeten omdraaien…als ze die al hebben.

    Ik weet dat ik niet over straat kan als het donker is. Mag wel maar het is vragen om problemen. Maar ik KAN tenminste over straat. Ik heb een hekel aan boodschappen doen. Maar ik heb de mogelijkheid om boodschappen te gaan doen. De winkel is vol (alhoewel…slechte winkelbevoorraders hier hihi) dus ik heb eigenlijk niet veel redenen om te klagen…en zo kan ik nog wel ff doorgaan;)

    Waar zo’n programma al niet goed voor is he?;)

  5. Peter zegt:

    Yep, soms heb je een “spiegel” nodig. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

  6. Emmelinda zegt:

    Grinnik…waar ken ik dat woord van?;)

  7. Peter zegt:

    Dat is een geheimpje tussen jou en mij. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  8. epie zegt:

    ooit bij stilgestaan dat de vrijheid in dit land een ieder onvrij
    heeft gemaakt.
    Fijn toch dat je je volgend jaar mag en moet kunnen legitimeren.

  9. Emmelinda zegt:

    @Peter; zo is dat;) hihi

    @epie; Moet ik toch eerst even mijn gezicht laten verbouwen want er moeten waarschijnlijk weer pasfoto’s gemaakt worden whaahaa…weer iets dat ik niet wil…waar is mijn vrijheid gebleven hahaha GEINTJUH

  10. Peter zegt:

    Kom, kom zo slecht is het hier niet. Goed ik ben ook geen voorstander van die legitimatie plicht die er trouwens nu al is maar het kan nog erger hoor. In de toekomst willen ze een bio-chip in je arm gaan plaatsen waar al je gegevens opstaan en dat vind ik echt een beperking van de vrijheid want dan kunnen ze je overal echt volgen.;);)

  11. epie zegt:

    die bio chip hihihi emelinda daar staat in wie je vader is

    erug he ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜€

  12. Emmelinda zegt:

    Hahaha epie…komen we toch eindelijk achter de waarheid…whoeehaa geintjuhhhhhh ๐Ÿ˜‰

    @Peter; nee dan beginnen we echt op varkens te lijken die gechipt zijn he? hahaha

  13. Peter zegt:

    Zo worden ze in Engeland ook gekscheerend genoemd the human pigchip. ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

