11-11

Zoals je aan de datum kunt zien is was het gisteren de elfde van de elfde. Ja klopt, dat was Sint Maarten! Maar daar wil ik het nou even niet over hebben.

Het is weer losgebroken, ook al is het nog niet voor iedereen opvallend. Ik ben er geen liefhebber van. Al deed ik vroeger net zo goed mee als kind en later als tiener. Je wist niet beter!
Waar ik het toch over heb?

Over carnaval! Het is officieel carnavalstijd. Het werken aan de praalwagens kan beginnen! Het startsein voor het bedenken van kostuums is gegeven. De prins kan gekozen worden!
Ik zag smiddags op een duitse zender een massa mensen. Helemaal verkleed. Nee hoor, het was geen opname van vorig jaar. Het was echt van live. Mijn maag draaide zich om, kippevel schoot omhoog op mijn armen, tenen krommen in mijn schoenen en de rillingen lopen over mijn rug en ik kon een braakneiging nog net onderdrukken!

Ik ben zelf in Limbabwe in de wieg gesmeten. Maar daar houdt ook iedere betrokkenheid met carnaval op. Ik vind het leuk voor een ieder die zich er wel helemaal aan kan geven hoor…no problemo. Maar voor mij hoeft het gewoon niet.

Ik drink niet. Althans…geen alcohol. Ik heb zo al lol genoeg (ja scheelt dat ik prettig gestoord ben…lekker goedkoop ook tijdens zulke dagen en je hoeft niet zo vaak naar de wc hahaha). Waarschijnlijk zie ik er daarom ook het nut niet van in. Weer een raakvlak minder.

De polonaise is zoiets gemaakts…VRESELIJK! Is er een feest waar een polonaise dreigt, dan ben ik naar de wc!(slaan ze hard je op de schouders *beuk*;”kom op…jij komt toch uit Limburg?”) Van die vieze zweterige handen op je schouders (als je mazzel hebt hahaha) De muziek vind ik ook niet leuk. Steeds meer platendraaiers hebben zoiets in de gaten en gooien er Top40-nummers doorheen.

Ik moet ieder jaar ook lachen. Dan loop ik smiddags door de stad en zie ze samen op straat vieren. Ik mis iets op hun gezichten. Iets dat je niet kunt kopen maar dat op je gezicht verschijnt wanneer je het naar je zin hebt…juist! Een glimlach! (minstens!) Waarschijnlijk is het promilage alcohol nog niet ver genoeg gestegen om het juiste peil te bereiken.

Wat ik het aller-aller ergste vind is toch wel dat kleffe gedoe. Kijk eens naar die saaie buurman. Het hele jaar staat zijn gezicht op oorlog, zegt ie geen boeh of bah maar wanneer ie een boerenkiel aantrekt is ie in zijn sas. Verschrikkelijk! En LEUK dat ie is *kots*. Niet dus.

Maar waar ik ieder jaar weer van sta te kijken is het verbrandingsritueel. Het einde van de carnaval dus. Om twaalf uur s’avonds verbranden ze massaal een pop, een bezem of welk voorwerp dan ook. De feestgangers staan er bij te kijken. Nou ja…dat was de bedoeling. Hun ogen zijn gevuld met vocht. Nee niet het vocht dat in hun bierglas hoort te zitten maar traanvocht. Ze huilen! Mannen net zo hard als vrouwen!

Ik zal er nooit aan wennen. Ik snap er gewoon niks van! Waarschijnlijk heb ik een hoofdstuk overgeslagen…

Een hoofdstuk van mijn eigen inburgeringscursus!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op 11-11

  1. epie zegt:

    ik zei dus voordat de site gek ging doen:

    ik zou heel veel kunnen zeggen , maar weet niet hoeveel bits en bytes
    ik hier kan gebruiken

  2. Emmelinda zegt:

    Grinnik…wil je ook een eigen weblog;)

  3. lianne zegt:

    dan heb ik ook een hoofdstuk gemist…ook ik hou niet van carnaval om precies de zelfde redens als jij en ook ik drink geen alcohol,ik lus het gewoon niet,en ik heb zeker geen alcohol nodig om lol te hebben!!
    kortom ik had zelf jou log kunnen schrijven,zo veel klopt hij voor mij!
    verder wil ik ook nog even zeggen dat ik elke keer weer geniet van je limericks ik vindt het knap hoor ,ik heb ook geprobeerd er een te verzinnen maar ik kan er dus echt geen balleke van hihihihi ๐Ÿ˜€

    oja ik weet trouwens niet of je het al weet ,maar mama is weer thuis vorige week woensdag(kan ook donderdag zijn …of zelfs dinsdag,ik weet het niet meer precies ๐Ÿ˜• )is ze terug gekomen,met een antibioticakuur,want ze dachten dat het toch op te lossen was met een kuur,over 3 weken moet mama op controle komen en dan kijken ze verder,maar mama heeft nu net de kuur afgemaakt en heeft nog steeds elke keer buikpijn dus het wordt nu weer verder zoeken,de scan was in ieder geval heel goed en het had in ieder geval niks met de kanker te maken en dat is dan ook wel weer heel fijn nieuws!!

    nou dit was het weer even voor nu en je ziet me wel weer verschijnen op je logje!! ๐Ÿ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Haaaaaai! O ben ik blij dat ik je weer zie! Ik heb me toch wel zorgen gemaakt hoor! Maar gelukkig heeft de buikpijn niks met kanker te maken. Ik hoop dat ze wel snel doorhebben wat het dan wel is.

    Hihi ik moest wel lachen toen ik las dat jij ook niet van carnaval houdt. Toen ik dat ook zag op tv werd ik misselijk. Dat ze door het jaar heen gewoon vrolijk proberen te zijn! Kost niks en de wereld ziet er een stuk beter uit! Toch?;)

    Ennuh dank je wel voor je compliment…ik ga er weer eens een in elkaar zetten! Ik vind het iedere keer weer spannend. Dan heb ik er een af en dan vraag ik me af oftie wel leuk genoeg is;)

  5. epie zegt:

    ik hou van carnaval jullie kennen het gevoel niet
    en ik drink zeer matig.

    jullie scheren ons allemaal over een kam.

  6. Emmelinda zegt:

    Whaahaa weet je…jij hebt teveel inburgseringscursussen gedaan. Daarbij ga je alleen maar voor de hambo’s hahaha;)

  7. epie zegt:

    hee linda ja weet je nog en die huilende massa met leef mestreechtenere snik snik

  8. Emmelinda zegt:

    Jazeker! Daarom heb ik dat ook in de log beschreven. Dat zal nooit van mijn netvlies afgaan. Niet te geloven zoiets! hahaha ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

