Wet van Murphy?

Vanwege de zwaartekracht die op een bepaalde leeftijd parten gaat spelen en daarbij het feit dat twee babies je voorgevel enigzins naar een dieptepunt weten te zuigen, heb ik hulpmiddelen in de vorm van een beha in gebruik. (Wow dat is knap; zo’n lange openingszin hahaha). Omdat een spastisch chirurgbezoek niet aan mij besteed is (lees: geldboompje is op sterven na dood) om de boel te liften bezitten deze van die vangrail.
Reuzeleuk met wassen (maar niet heus) dus ik heb jaren geleden royaal een paar van die waszakjes-met-gaatjes gekocht.

Op zich een prima oplossing. Ware het niet dat mijn “snelbinders” al net zo ondeugend kunnen zijn als ik op zijn tijd. Gebruik ik braaf iedere keer zo’n zakje, ontsnapt er dan een beugel via de gaatjes. Gelukkig bleef ie steeds hangen in zo’n gaatje (ja knap he) dus pfff nog net een reparatie aan het mesjien weten te voorkomen!

Vandaag weer een andere variant. Duw ik het hele zakje vol met beha’s en kindersokken (omdat die krengen altijd zoek raken in de was en vooral IN het dekbedovertrek) blijkt de rits (van het zakje) tijdens de was opengeraakt te zijn.
Natuurlijk zat alles er nog in…behalve die beugelbeha’s. Hadden we bijna nog een reparatie moeten betalen!

Ik weet niet of het wetje van Murphy hier iets mee te maken heeft maar die Houdini-beha’s van mij zijn me het stelletje wel zeg.
Ach ja, zolang ze de ballen maar in het net houden is het nog door de vingers te zien…

…dan kan het in ieder geval nog door de beugel!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Wet van Murphy?

  1. Peter zegt:

    Hahahaha, kostelijk verhaaltje en ik ken de problemen van de BH’s en kindersokjes. Wij hebben ook zo’n zakje maar dan van vitrage, gemaakt door mijn schoonmoeder. Ik kwam ook weleens in het wasmachine filter beugels en kindersokjes tegen en God dank zit er zo’n filter want anders kost het je een nieuwe pomp. πŸ˜€ πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Oh jaaa vitrage is eigenlijk nog beter, dat is fijner van structuur! Goh dat ze daar nooit opgekomen zijn he?

    Weet je he, ik ben heel zuinig op mijn spullen dus ik doe alles in zo’n zakje. Ik heb ze dan ook in veel formaten hihi. En toch heeft er eens een beugel vastgezeten. Rara hoe kan dat?
    Nou door de kraamhulp. Die had alles zo in het wasmesjien gegooid. Vond de monteur al zo gek want die zag die zakjes ook liggen πŸ˜• πŸ˜‰

    Maar we moesten wel zelf dokken 😦

  3. Peter zegt:

    Tja dat is niet leuk zeker niet als het door de kraam hulp “grrrrr” gebeurd. Mijn vrouw heeft cup maat DD 80 en ook in allerlei soorten die BH’s en heel soms gaat het wel eens mis en dan mot ik de machine repareren. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Gelukkig dat je dat zelf kunt joh want pff dat is duur! Die monteur vond me toen vast vervelend want ik vond het zo interessant IN de wasmesjiene hihi. Ik wil dat altijd zien namelijk;)

  5. Peter zegt:

    Haha, Zo heb ik de meeste dingen geleerd, van afkijken. πŸ˜€ πŸ˜€

  6. Emmelinda zegt:

    Jaaaaa heel goed! Mijn vader repareerde vroeger altijd televisies enzo en dan stonden die dingen altijd open op de eettafel. Dan zag ik hem solderen. Als tiener heb ik wel mooi zelf mijn walkman gesoldeerd hahaha…en hij deed het weer! Goed he;) hahaha

  7. Peter zegt:

    Tja dat doe ik ook vaak al heb ik liever ouderwetse radio’s en tv’s want die ken ik maar die nieuwe dingen met die chips erin is klote. πŸ˜‰

  8. Emmelinda zegt:

    Ja dan moet je weer helemaal omschakelen he? En dat niet alleen…het lijkt net alsof die moderne dingen minder snel meegaan….dan waren die oude technieken nog niet zo slecht! Maar goed, zo laten ze ons natuurlijk sneller een nieuw artikel aanschaffen πŸ˜•

  9. Peter zegt:

    Nou dan hebben ze aan mij dus een hele slecht. Ik heb op mijn slaapkamer een radio versterker staan en dat ding is 35 jaar maar doet het nog als de beste en ik ga hem echt niet weg doen omdat ik een nieuwe met afstandsbediening kan krijgen. πŸ˜‰

  10. Emmelinda zegt:

    Neeeee moet je ook nooit doen! Die dingen zijn zo leuk! Ik heb mijn oudje ook nog. Gebruik ik niet meer zo vaak hoor. De laatste jaren eigenlijk nooit. De cassetterecorder doet het niet meer (binnenkort toch eens kijken of ik er iets aan kan sleutelen) maar de radio nog wel…wat heb ik daar een plezier van gehad! Al ging het om de nostalgie; dat ding gaat hier de deur niet uit! Nou ja…als we ooit zouden verhuizen wel dan…dan gaat ie mee;)

  11. Peter zegt:

    Hahaha, ja die mot je niet laten staan voor de nieuwe bewoners want die kwakken hem meteen weg. Bovendien is dat sleutelen aan die oude dingen vaak heel erg leuk zeker als het allemaal lukt. Ik moet binnenkort alle potmeters even met contactspree behandelen want hij kraakt af en toe een beetje. πŸ˜‰

  12. Emmelinda zegt:

    Hihi of heb je allemaal house-muziek per ongeluk op staan? Dat lijkt ook op kraken hahaha πŸ˜‰

  13. epie zegt:

    over bh s gesproken , t is wel een oubollige.

    ooit een marktkraam gezien met bh s aan een lijntje , waarop het onderschrift laat ze niet hangen voor 5 euro

  14. epie zegt:

    en peter , heerlijk he dat geluid uit die buizentroep.
    de oude philips bi amplis , die groene ogen , jee ik heb ze zelfs
    van vlak na de oorlog gehad , mechanische afstemtoetsen
    die je een halve meter in moest drukken , of met een moter aangedreven rol die de voorkeurtoetsen volgde en daarmee
    de afstemcondensator regelde .

  15. Emmelinda zegt:

    Whaahaa nou dat vind ik een prachtig onderschrift! πŸ˜›

  16. Peter zegt:

    Nee joh ik draai nooit house muziek ik ben een rocker niet te verwarren met … nouja dat verzin je zelf maar.
    @Epie. Dat heb ik idd een keer gezien op de markt in Arnhem en iedereen moest erom lachen en die dingen liepen als een tiet. πŸ˜‰ πŸ˜›

  17. epie zegt:

    en wat emmelinda betreft : het is bedtijd

  18. Emmelinda zegt:

    Welnee epie…ik blijf gewoon wakker hahaha

  19. Emmelinda zegt:

    @Peter; hihi oke ik verzin wat;) Maareh nee ik mot ook die house-troep niet hoor. Krijg ik een soort ADHD van hahaha.

  20. Peter zegt:

    @Epie. Ja ik kan daar echt van genieten van die oude buizen radio’s. Mijn oma had er een uit 1936 van Philips en dat was echt een wonder dat ding. Heeft het in 1984 pas begeven en was toen helaas niet meer te repareren. πŸ˜‰

  21. epie zegt:

    peter ik repareerde al al 6 a 7 jarige die kerengen , koordjes van de schaalandrijving en zo en dat was in 1952 wikkellen veertje spannen
    en peng weer opnieuw , omdat mijn vader dat ook al deed was k ook
    nog met rode en gouden buizen aan de gang
    Jammer dat k er niets meer van heb , zelf de meetinstrumenten vanvoor de oorlog heb ik ooit weggegeven , stomme eikel die k ben

  22. Emmelinda zegt:

    Ja nou…was mooi iets voor flashback geweest;) hihi

  23. Peter zegt:

    Toevallige zeg ik was ook als 6 jarige aan die dingen bezig, ik heb er nog een foto van. Mijn vader vond het maar niks want die was als de dood dat ik ze niet meer in elkaar kreeg maar het leukte meestal altijd. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  24. Emmelinda zegt:

    Zo verdiende ik mijn eerste salaris met de pc van mijn vader en hahaha dat gezicht van hem was onbetaalbaar als ie weer de zenuwen kreeg omdat ik aan het onderzoeken was hoe een pc in elkaar zat… 8)

  25. Peter zegt:

    Ja ik ken dat gezicht en dat is een van de mooiste gezichten die je kunt krijgen als kind al realiseer je je dat later pas. Ik heb later op mijn eigen kamertje een mengpaneel met draaitafels en disco lampen erbij gebouwd en daar waren mijn neefjes best jaloers op dat ik dat kon. πŸ˜‰ πŸ˜‰

  26. epie zegt:

    tja de ervaringen met snapper , babytje werpen , op de acorn atom

  27. Emmelinda zegt:

    @Peter; Nou dat kan ik me goed voorstellen dat ze daar jaloers op waren! Leuk is dat he, als je niet afhankelijk hoeft te zijn van anderen wat dat betreft. Net zoals een kast kopen die je thuis in elkaar hoeft te zetten. Heerlijk om te doen. Het liefst zonder gebruiksaanwijzing, anders raak ik in de war hahaha;)

    @epie; giechel…dat spelletje babietje doodgooien vond ik echt het allerleukste spel. Ik was er ook heel erg goed in. Laatst heb ik een variant gevonden op internet. Niet met babietjes. Was wel geinig;)

  28. epie zegt:

    heel luguber ook mensje doodrijden op de kermis

  29. Peter zegt:

    @Epie. Dat vind de gemiddelde jongere van tegenwoordig heel normaal hoor, doen ze ook op hun spelcomputer en soms in het echt als ze teveel hebben gezopen. πŸ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

