E-mail

Als tiener luisterde ik iedere avond naar de Avondspits. De avond was niet compleet zonder “de steunkous plaat” of “kruip in de huid van”.
Heerlijk was dat op de achtergrond terwijl ik mijn huiswerk zat te maken (jawel dat deed ik echt wel eens hahaha)

Een avond was er iets opmerkelijks. Ik kan me niet herinneren of ik toen ook begreep waarom het was. In ieder geval weet ik het nu echt niet maar wil ik het gewoon weten.
Jij nou ook? Oke, ik zal je vertellen hoe of wat.

Halverwege een uitzending werden de gebruikelijke rituelen gestaakt. Frits Spits zei niks meer. Van TalkTalk werd een nummer gedraaid en keer op keer herhaald. Totdat de uitzendtijd er op zat.

Ik heb het later, omdat ik graag mijmer over bepaalde dingen, bij een heleboel mensen nagevraagd maar niemand kon het zich herinneren. Niemand wist zich zelfs die uitzending voor de geest te halen.
Nou heb ik best een overdosis aan fantasie maar dit was toch ECHT!

Vorige week was ik het zat. Ik heb een e-mailtje (lang leve internet) gestuurd naar de KRO t.a.v. Frits Spits. Nee niet om de kerstwensen te doen gekkie…ik heb hem de vraag gesteld waarom deze radio-uitzending zo bizar onderbroken werd.

Vandaag kreeg ik een mailtje terug van de service-mederwerker. De mail was aangekomen en hij had hem naar Frits doorgstuurd met het verzoek contact met mij op te nemen!

Jippieeeee dat vind ik nou leuk! Ook al kan Frits Spits niet meer herinneren hoe de vork nou in de steel zat, ik vind het al leuk wanneer ik een mail terug zou krijgen (ja oke, waarschijnlijk issie van een medewerker in opdracht van…maar dan doe ik wel net alsof…nostalgie weet je wel)

De komende tijd zet ik dus de boxen van mijn pc open. Dan kan ik HOREN of mijn mailbox iets gegeten heeft. En dan ga ik superblij zitten wezen.

Je snapt wel dat ik mijn oortjes van de ochtend tot ver na de AVOND SPITS!

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zΓ‘l tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op E-mail

  1. Peter zegt:

    Ha de avondspits daar heb ik goede herinneringen aan ja, ik luisterde ook altijd. Wat ik me nog herinner is als Spits een plaat heel erg goed vond dat hij hem dan meerdere keren draaide. Hij heeft toendertijd Under Pressure (1981) en Radio ga ga (1984) van Queen meerdere malen gedraaid. Zonder de goedkeuring van Spits was een plaat ook niks destijds. Hij had ook altijd “jaren’80” een hondje dat hits voor hem zocht en als die hond dan wat had gevonden werd Spits altijd heel erg enthousiant. πŸ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Jaaaa klopt. Als iets een hit werd dacht ik ook altijd: “Heeee die is bij de avondspits geweest!”
    Under pressure is mijn nummer twee. Ben namelijk ook best gek op Bowie en dus is dit een prima combi;) Prachtige plaat!
    Ik hoop echt dat ik een mailtje terug krijg. Is het niet om het gevraagde dan wel om een mail van Spits zelf hihi;)

  3. Peter zegt:

    Tja het is voor mij ook nog steeds een bijzonder persoon die Spits. Ik heb hem ooit “vluchtig” mogen ontmoeten en ook buiten de studio is hij een toffe peer. πŸ˜‰

  4. Emmelinda zegt:

    Gek is dat eigenlijk he; ik zou hem nooit als eerste noemen als ik een bekende nederlander moest opsommen maar hij hoort er wel helemaal bij.
    Leuk dat je hem mocht ontmoeten, al was het dan vluchtig. πŸ˜€

  5. Keezz zegt:

    Ik hoop dat je snel antwoord krijgt! πŸ˜€

  6. Emmelinda zegt:

    Ja ikke ook…het duurt mij te lang. Maar goed, voor deze keer mag ie ook wel weekend hebben;) hihi

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

