Kerstkaartenblues

Twee weken geleden begon ik er maar eens aan. De dozen van vorig jaar had ik van zolder gehaald. Bleergh wat heb ik daar toch een hekel aan; kerstkaarten schrijven! Het is een hele administratie.

Ik heb lang gedacht (en me er ongelooflijk voor geschaamd) dat ik de enige ben die zich er aan schuldig maakt: het bijwerken van het adressenlijstje! Maar ik hoor het steeds vaker om me heen. *zucht van verlichting*. Dus ik kan er voor uitkomen. Denk ik. (Het was leuk je gezien te hebben op mijn log…bedankt hahaha)

Van wie heb ik vorig jaar geen kerstkaart teruggekregen? *streep*. Wie zie ik alleen nog maar wanneer ze iets van me willen? *streepstreep*. Wie WIL ik niet meer zien? *vette streep*.
Zijn er nog nieuwe patienten om te bestoken met kerstkaarten? *krabbelkrabbel*.

Daarna begint het festijn *kreun*. Ik ben nogal zuunig en die leuke kerstkaarten van vorig jaar zijn nog niet op. Maar ja, je kunt tante zus en ome zo natuurlijk niet zo’n zelfde kaart als vorig jaar toezenden. Die weten dat geheid. (*schaam* heb ik namelijk zelf ook). Dus de doos (nee niet tante zus) krijgt een nummer en ik schrijf achter de persoon op het lijstje welke kaart ze dit jaar in ontvangst mogen nemen.

Ieder jaar weer kom ik leuke kaarten tegen. Soms in de uitverkoop. Niet dat ik er het geld niet voor uit kan geven maar tjemig zijn die kaarten soms van goud?
De nieuwste kaarten gaan dus ook naar de mensen waar ik om geef. Hele speciale mensen krijgen een extra speciale kaart. Zo’n grote weetjewel…die ga ik speciaal kopen (kost ook een vermogen maar goed…daar sta ik op). En dan moet ik nog uitkijken dat kennissen niet zien dat zij NIET zo’n joekel op de schoorsteenmantel hebben mogen prikken en hunnie wel. Heb je gelijk de poppen aan het dansen.

Dan komen de kerstkaarten onze kant op. “Ohhhh zie je dat? Die is van het Kruidvat!” Niet dat er iets mis is met kaarten van het Kruidvat. Het is ook gewoon te stom voor woorden. Het gaat toch om de boodschap die er vanuit gaat? Daarbij koop ik die ook wel eens. Maar laat ze wel een paar jaar liggen. Zodat ze uit de nissen van het grote geheugen verdwenen zijn. Oke, er zijn die-hards bij, die vergeten de collectie van 1921 niet eens.

En vergeet niet de kerstkaarten die gestuurd zijn door mensen die je helemaal over het hoofd gezien hebt. Kun je weer de lijst van zolder halen! Shit en ze hebben hun adres niet erbij geschreven…hoe krijg ik DAT nou weer bij elkaar verzonnen? Waar is mijn adressenboekje?
Pfff dat was net de laatste postzegel. Nou hopen dat er geen onverwachte kaart meer opduikt…anders moet ik weer een nieuw vel kopen. Blijf je er weer een heel jaar mee zitten. Of je moet bijplakken. Zodat het net lijkt alsof je geen vrienden, kennissen of familie genoeg hebt om een heel kerstzegelvelletje leeg te plukken.

O ja, tuurlijk vind ik het leuk om kerstkaarten te ontvangen. Mocht deze log te negatief klinken dan wil ik dat graag even positief ombuigen. Ik vind het leuk om te zien welke kaarten onze kant opkomen. En ook vind ik het (als alle ellende van het lijstje bijhouden achter de rug is) leuk om mensen blij te maken met een kerstwens! Het enige nadeel van dit alles is dat het zo “gemaakt” is. En daar hou ik niet zo van. Ik stuur liever in de lente een leuke kaart om te laten zien dat ik nog aan je denk…of op een mooie zomerdag, weet ik veel. Maar ja, ik vond het nou ff lekker om zo te beginnen met deze log hahaha. En daarbij steunen we zo de TPG (shit, kan na al die jaren nog steeds niet wennen om niet meteen PTT te noemen, gelukkig zit er op het toetsenbord een delete-knop hihi)

Het maffe is ook nog die buurtbewoners. Het hele jaar zie je ze niet. Maar rond de feestdagen komen ze je brievenbus bevruchten. Ongelooflijk maar misschien is dat net de bedoeling. Je een gelukkig nieuwjaar wensen zodat ze volgend jaar weer het kerstkaartenrondbrengrondje mogen doen?

Alle kaarten die ik wilde versturen zijn al weg. Sterker nog….die zijn al een week van eigenaar veranderd. Behalve die kaarten die niet in de rode brievenbus moesten. De kaarten die ik even persoonlijk af kan geven. Die blijven ieder jaar weer liggen. Ook al neem ik me voor dat ik die meteen wegwerk….het valt gewoon iedere keer op. Terwijl de wijk hier echt niet megagroot is. Maar die adressen liggen net niet op de route naar school. Rotsmoes natuurlijk. Maar ieder jaar weer gooi ik nog net een of twee dagen voor de kerst de kaarten in de bus.

Maar goed, deze week zal ik nog snel mijn ronde doen. Deponeer ik snel effies op hun bestemming. Kunnen die mensen ook hun lijstjes voor volgend jaar bijwerken.

Ik hoop dat ik niet iemand vergeten ben of onverwachts nog een kerstkaart binnenkrijg die niet in ons balboekje stond.

Anders ben ik helemaal van de (kerst)kaart

Over watzegjemenou

Het betreden van deze weblog (www.watzegjemenou.wordpress.com) is op eigen risico. Ik stel me niet aansprakelijk voor hartkwalen, kromme tenen of psychische aandoeningen na het lezen van deze logjes ;-) Een reactie achter laten is altijd leuk. Vergeet echter niet: Wat u schrijft kan en zรกl tegen u gebruikt worden, ghehehe.
Dit bericht werd geplaatst in Alle logjes van 2004. Bookmark de permalink .

0 reacties op Kerstkaartenblues

  1. Sassefras zegt:

    Wat een gezellig stukje weer Emmelinda. Met veel plezier heb ik het zitten lezen met een enorme ๐Ÿ˜€ op mijn smoelletje. Behalve dan de gekochte kaarten, ik maak ze altijd zelf, klinkt het zo herkenbaar. En die kaartjes tussendoor? Die stuur ik toch wel. Vind ik gewoon leuk om te doen ๐Ÿ˜‰

  2. Emmelinda zegt:

    Hihi dank je wel voor je reaktie (wat ben je trouwens laat, of moet ik zeggen; vroeg? *kijkt naar tijd* hihi). Komisch he, dat kerstkaarten schrijven?
    Begin jij vroeg met de kerstkaarten te maken? Ik kan me namelijk voorstellen dat er nogal wat tijd in gaat zitten;)

  3. epie zegt:

    tja en dan ga ik me schuldig voelen omdat k geen kerstkaarten stuur
    en ik kreeg al een heel leuke kerstkaart. Zal maar een kaart aan kopen
    anders krijg ik er volgend jaar geen meer

  4. Peter zegt:

    Wat een ritueel he ieder jaar weer. Ben blij dat mijn vrouw dit soort dingen regelt want ik zou hetzelf glad vergeten. Bij ons is het ook nog eens zo dat je moet kijken naar wie je welke kaart stuurd religeus gezien dan. Mijn schoonfamilie is protestants en ik ben Katholiek. ๐Ÿ˜‰

  5. Emmelinda zegt:

    @epie; welnee doe maar lekker niet. Die kaart krijg je toch wel…stuur ik gewoon een hele oude hahaha;) GEINTJUHHHH

    @Peter; Bleergh ik vind het zo’n stom gedoe. Terwijl het dan wel weer leuk is om te krijgen. Hmmm ๐Ÿ˜• tegenstrijdig he? Dan krijg ik toch liever een kaartje tussendoor.
    Jeetje…dat is waar ook, dat krijg je dan ook nog eens. Dus jullie hebben ook verschillende dozen kerstkaarten. Ook een lijstje? hihi;)

  6. Tiepisch zegt:

    Ook ik streep streep streep en krabbel elk jaar weer! ๐Ÿ™‚ Maar doe het hele jaar aan kaarten kopen en schrijven! ๐Ÿ˜‰ T is zo’n klein gebaar die zoveel kan betekenen weet ik sinds mijn man een ernstig ongeluk kreeg en ik zo ontroerd was door de lieve gemeende woorden in de vele vele kaarten!

    Fijne feestdagen!
    Liefs, Mi.

  7. Emmelinda zegt:

    Oef, daar schrik ik van; is alles nu wel goedgekomen met je man?

    Maar je hebt gelijk; er gaat niks boven een zelfuitgezocht en zelfgeschreven kaartje. Zelfs geen email;)

    Jij ook hele fijne feestdagen!
    XXX

  8. Mary Ellen zegt:

    Maak mij niet uit of ik nu een Kruidvatkaart krijg of eentje van de Bijenkorf. Ik kijk meer hoe de kaart eruit ziet. Ik ben eindelijk wel klaar met het schrijven van die kaarten. De meeste zijn ook weg, alleen die hier uit de buurt nog niet. Heb even geen zin om een rondje te gaan lopen. En ik vergeet ook wel eens personen waarvan ik alsnog een kaart krijg. En foute adressen gebeurt mij ook.

  9. Emmelinda zegt:

    Haha dus jij hebt dat ook…dat de kaarten die het langst blijven liggen juist die kaarten zijn die het eerst weg hadden kunnen zijn? Wat is dat toch he? Ieder jaar neem ik het me voor…en ieder jaar ligt dat stapeltje tot op het laatst. Waarbij me opgevallen is dat we geen van H. gekregen hebben. Zou die wachten met sturen omdat die niks van ons gekregen heeft? Zou die eigenlijk niet willen sturen maar doet dat omdat we op de valreep nog een kaart de brievenbus in schuiven? hahaha…raadsels, raadsels. Maar H. krijgt er geen dit jaar. Of wel? Omdat ie altijd zo vriendelijk zwaait bij het voorbijlopen? hahaha 8)

  10. Tiepisch zegt:

    ๐Ÿ™‚ Ik heb nog een stapeltje kerstkaarten op tafel liggen voor mensen waar ik het adres niet van weet… ๐Ÿ˜• Ik kan er zo heen rijden, maar ik heb geen idee hoe die straatnamen heten! Dus dat wordt op de valreep toch nog een rondje rijden om ze in de brievenbus te friemelen!!!
    Pffffff… toch maar eens het adres in een boekje schrijven!

  11. Emmelinda zegt:

    Whaahaa weet je he, heerlijk is dit om te lezen. voor mezelf. Omdat ik jaaaaren gedacht heb dat ik alleen zo’n problemen ervan maakte hahaha;)

  12. Peter zegt:

    Nee we hebben geen doosjes en lijstjes, ik prop er gewoon wat katholieke kaarten tussen en dan weet mijn vrouw voldoende. Familie heb ik niet en vrienden ook niet. Mijn kaarten gaan naar politieke kennissen “even lekker stangen met het geloof:D” en de pastor.

  13. Emmelinda zegt:

    Whaahaa dus kerstkaarten versturen is voor jou ook een ondeugende onderneming?;)

  14. Peter zegt:

    Tja, ik moet het overigens wel het hele jaar aanhoren hoor. Van die opmerkingen van jij bent katholiek dus jij mag niet mee praten maar ik pak ze net zo hard terug vaak zelfs met hun eigen woorden. Ik heb een trucje geleerd van Wim Kan dus succes verzekerd. ๐Ÿ˜€ ๐Ÿ˜‰

  15. Emmelinda zegt:

    Ja hihi…met iemand met zijn eigen woorden om de oren slaan is geweldig hihi. Jammer voor de ander dat mijn geheugen wel eens wil werken;)

  16. HEEEEEEL herkenbaar ๐Ÿ˜€

  17. Emmelinda zegt:

    Grinnik…ik ben echt heel blij dat ik deze log heb geschreven. Ik wist al dat er meerdere mensen dit herkennen maar nou helemaal! Jippieeeeee…misschien dat ik daar aan denk, volgende keer als ik de kaarten van zolder haal;)

  18. Mieraja zegt:

    Weet je zeker dat jij dit hebt geschreven en niet ik???
    Dezelfde gedachtengang, dezelfde streepjes zetten en ook: Heej die komen van de wibra!!
    Afgelopen jaar heb ik zelf kaarten gemaakt, en aan speicale mensen speciale kaarten gestuurd.
    Ik bewaar ook altijd de mooiste en veelzeggende kaarten, heb inmiddels van een kleine 12 jaar liggen..

    Ben blij dat kerstkaarten voorlopig ff uit de running is..

  19. Emmelinda zegt:

    Whaahaa ja jij ook? Grinnik het wordt wel eng nu he met al die overeenkomsten. Zijn wij gekloond ofzo? hahaha.

    Ik heb zo’n hekel aan die vastgestelde dagen. Dat je verplicht iets moet doen omdat het nou eenmaal zo hoort. Ik ken iemand die NIEMAND een kaartje stuurt. Dan ben ik wel eens jaloers. Wil ik dat ook. Maar zodra de eerste kaart in de bus valt vind ik het toch wel weer zielig voor iedereen hahaha…en dan krijg ik ook geen kaarten meer.

    ๐Ÿ˜‰

Maak van je hart geen moordkuil en reageer:

